iDNES.cz

On-line rozhovor s Jaroslavem Ďurišem, ředitelem pražského dopravního podniku

Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje
velikost textu:
vydáno 6.5.2014 13:27
Ptejte se ředitele pražského dopravního podniku Jaroslava Ďuriše na historii a budoucnost metra, které si tento týden připomíná 40. výročí zprovoznění prvního úseku. Jak se za uplynulé čtyři dekády změnilo cestování v pražské podzemce? Jaké problémy metro nejvíce trápí a v jaké fázi je budování nových stanic? A co zcela nová linka či návrat turniketů do metra?
OTÁZKA: Dobrý den pane Ďuriš. Chtěl bych Vám popřát hezký den a měl bych na Vás otázku, jak je to s realizacemi nových tramvajových tratí? Jako např. trať na Dědinu, nebo prodloužení tratě ze Spořilova, nebo pokračování z Barrandova na Slivenec, nebo pokračování tratě z Podbaby na Suchdol atd. Četl jsem už spousty článků, že je blízko realizace, ale léta letí a nové tratě nikde. Můžete mi tedy říci prosím, jaká trať je nejblíže k prodloužení? A jestli ještě DP má plány stavět nové tratě? Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem Petr Novák Jan Rabenseifner
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Dobrý den, Barrandov-Slivenec má platné územní rozhodnutí, takže zde jsme za DPP připraveni. Tramvaj na Dědině mj. pomáhá dopravě v souvislosti s metrem V.A a měla by pomoct i problému s Dlouhou mílí. Co se týče Spořilova-Jižního města, to je dotaz na MHMP. My můžeme připravovat tram. tratě, které jsou v územním plánu. Co se týče tratě Podbaby na Suchdol, ta rovněž není součástí územního plánu. 6.5.2014 13:34
OTÁZKA: Vím, že to sám neovlivníte. Ale třeba můžete alespoň vysvětlit, proč po změnách, které navrhl a prosadil ROPID v uplynulých letech přes nesouhlas velké části veřejnosti, dopravních odborníků i městských částí, sedí vedení ROPIDu stále na svém místě? cestující
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Dobrý den, personální otázky vedení společnosti ROPID nejsou v kompetenci DPP. 6.5.2014 13:35
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli,je v současné době mhd finačně soběstačná,nebo musí počítat s příspěvkem magistrátu,přeji mnoho zdaru ve vaší práci. Aleš Houra
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: V drtivé většině evropských metropolí je MHD službou pro obyvatele a cena jízdného je stanovena vedením města a nereflektuje skutečné náklady na provoz MHD. Z toho důvodu musí být v souladu s platnou legislativou tento rozdíl uhrazen objednatelem dopravy. Toto platí min. v celé EU. 6.5.2014 13:37
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda se uvažuje o rozšíření metra C směrem za Háje - postupně se zde zvětšují obydlené oblasti a autobusy jsou často nedosatečné. Dále by mně zajímalo, jak se plánuje rozšíření bezbariérových autobusů v provozu? Krtek
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: V současné době dokončujeme stavbu metra V.A mezi stanicemi Dejvická a Nemocnice Motol. Předpokládáme uvedení do provozu na jaře příštího roku. Další dlouhodobý připravovaný projekt je stavba nové trasy D, která by měla výrazně pomoci jižním oblastem města. Pokud bude probíhat příprava bez potíží, předpokládá se zahájení stavby v roce 2016 a zahájení provozu v roce 2022. S prodloužením trasy C se v tuto chvíli nepočítá. Co se týče druhé části vašeho dotazu, nízkopodlažnost autobusové a tramvajové dopravy považujeme za klíčový prvek dalšího rozvoje MHD. Mj. v počtu nízkopodlažních tramvají zaujímá DPP druhé místo na světě (hned po Vídni). Veškerá pořizovaná vozidla jsou nyní již nízkopodlažní. 6.5.2014 13:43
OTÁZKA: Dobrý den, proč se dělá v období květen a červen výluka v úseku Lazarská - Jindřišská, nebylo by pro město lepší počkat s tím na období letních prázdnin? Karel Lebduška
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na začátku prázdnin bude znovu otevřena stanice metra Národní třída, tudíž po skončení této opravy tratě bude dotčený úsek již plně bezbariérový a zprovozněn naráz. Navíc v prázdninovém období je plánována výluka v oblasti Karlova náměstí. 6.5.2014 13:46
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že po Vašem nástupu jde DPP zase na ruku MSB Legal a objednáváte si posudky, které zpochybňují škodu způsobenou DPP. Budete iniciovat zproštění mlčenlivosti advokáta Lásky? Děkuji JB Josef
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: DPP si nikdy neobjednal žádný posudek, který by zpochybňoval jakoukoliv škodu. S uvedenou adv. kanceláří za mého působení nespolupracuji. DPP zprostil mlčenlivosti všechny osoby, u kterých to policie požadovala a bude se to týkat i p. advokáta Lásky. 6.5.2014 13:48
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli, chci se zeptat, zda se planuje také rozsireni (nekdy v daleke budoucnosti) trasy A od Skalky? Spekuluje se zde - v Praze 10 Hostivari, ze zde bude budovana stanice metra. Puvodne planovana pry byla, ale dostavela se stanice Depo Hostivar. Není Vam o tom něco znamo? Dekuji, pekny den! Martinkova Moni M.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: S touto variantou v nejbližších letech nepočítáme. 6.5.2014 13:49
OTÁZKA: Dobrý den, očekává se nějaká změna v přístupu k přestupům? Např. čekání přípojů - modelový případ: na stanici Větrník přijede zpožděná tramvaj z centra, takže autobus směr Ruzyně, na který je běžně doba přestupu 6 minut ujede přestupujícím (i z důvodu nelogicky poměrně daleko umístěné zastávky), kteří následně musí 20 minut čekat na další spoj. Plánuje se zavedení čekání aspoň v takovýchto okrajových oblastech města, kde je frekvence spojů nižší? pozn.: jedná se o běžný problém, ne ojedinělý zážitek PAVEL
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Odpověď si vyžaduje podrobnější vysvětlení, ale zásadní je, že za organizaci MHD v Praze zodpovídá ROPID. 6.5.2014 13:50
OTÁZKA: Dobry den jeste jednou, chtel bych se zeptat proc se spojeni na letiste Vaclava Havla bude realizovat az prodlouzenim trasy A z Motola. z meho laickeho pohledu mi prijde jako rychle reseni prodlouzeni trasy B ze Zlicina. Vzhledem k terenu by snad bylo mozne vest prodlouzeni na letiste i po povrchu, zhruba podel Prazskeho Okruhu. Nebo je to slozitejsi? Dekuji Jiri Dopita
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: O tomto řešení zatím nebylo rozhodnuto, čili je předčasné spekulovat, jaké bude dopravní spojení z Letiště Václava Havla. 6.5.2014 13:52
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, kdy se konečně dočkáme trasy metra D. Byl jste se někdy podívat na Kačerově, kam se slévají autobusové linky z velkých sídlišť na jihu Prahy, na stanici s jedním malým schodištěm a jedněmi jezdícími schody? V této oblasti není jiná alternativní doprava, na rozdíl od nesmyslně budované trasy A. Karel P.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na Kačerově jsem byl naposledy dnes a vašemu dotazu rozumím, ale o tom, že se bude dříve realizovat prodloužení trasy metra A, než stavba nové trati D, rozhodlo tehdejší vedení města v roce 2006. 6.5.2014 13:54
OTÁZKA: Vážený pane Ďuriši, setkáme se v nově dodávaných tramvajích 15T s plastovými sedadly (která vyhrála anketu mezi cestujícímí..), nebo se budou dále odebírat tramvaje se sedadly z překližky? Ještě bych se zeptal, jaké dopravní prostředky a v jakém poměru po Praze využíváte a z jakého důvodu? Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Ladislav Holík
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: O podmínkách tramvají 15T jednáme nyní velmi intenzivně, nejen o jejich financování, nákladech životního cyklu, doplnění klimatizací, ale i dalších technických aspektech. Co se týká sedaček v tramvajích 15T, počítáme i nadále s překližkovými sedadly, ale s upraveným sklonem a nátěrem (aby "neklouzaly"). Nejčastěji jezdím metrem, ale využívám rád i tramvaje a autobusy. 6.5.2014 13:58
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, stala se mi velmi nepříjemná záležitost, kdy pochybení bylo jednoznačně na straně řidiče autobusu. Tato nepříjemnost mě navíc stála finanční prostředky. Psal jsem na DPP stížnost a přestože lhůta 31 dnů na vyřízení mé stížnosti již dávno uplynula, žádná odpověď mi nepřišla. Zavolal jsem na oddělení stížností, nahlásil jim evidenční číslo a bylo mi sděleno, že se tato stížnost někam ztratila a že se mi téhož dne někdo ozve. Nikdo se neozval. Kam se mám v takovém případě obrátit ? Děkuji a přeji hezký den Jan Nevola
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Za nepříjemnou zkušenost se omlouvám. Prosím zašlete nám podrobnosti případu přes kontaktní formulář na webu DPP a daný případ řádně prošetříme. 6.5.2014 14:01
OTÁZKA: zdravim! bude nekdy signál mobilu i v tunelu metra jako to maj v cizině? Pepa z depa
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na novém úseku metra A s uvedením do provozu signál bude, na ostatních o tom jednáme. 6.5.2014 14:03
OTÁZKA: Dobrý den, kolik bude stát ta encyklopedie? Děkuji. f
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Encyklopedie, kterou jsme včera pokřtili, je dostupná v Infocentrech DPP a stojí 450 Kč + 150 Kč obal. Jedná se o první část k historii. 6.5.2014 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě kde a jakým tempem bude pokračovat zřízení bezbariérového přístupu do dalších stanic metra? Zároveň bych se přimlouval za přestavbu výstupu z metra na Hlavním nádraží, kde naprostá většina cestujících vystupuje v "protisměru" po schodech nahoru, neboť oficiální výstupy jsou nevhodně až na koncích nástupišť. Vhodné by tedy bylo doplnění eskalátoru vedle schodů i pro výstup. Co si o tomto námětu myslíte? Zdraví Vás T. Němec Teodor Němec
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Bezbariérové zpřístupnění stanic metra je nyní v plánu na Andělu, Můstku a I. P. Pavlova. Stanice Hlavní nádraží je svým uspořádáním netypická a s doplněním eskalátorů do této stanice nepočítáme. Jedná se o velmi značné finanční náklady. 6.5.2014 14:08
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, kdy se začne opravovat tramvajová trať č. 22 z Průběžné ulice do Hostivaře. Pokud mám správné informace, tak byla již před nějakou dobou vysoutěžena firma, ale jiná firma se odvolala. Kdy bude vyřešeno její odvolání? Můžeme po potřebné rekonstrukci očekávat na lince 22 nové tramvaje 15T? A kdy dojde k přestavbě tramvajové zastávky Zahradní město a vybudování přestupního bodu ze železnice na metro a bus? Děkuji J. Preclík Jiří Preclík
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Upřesním vaše informace, zmíněná firma svým "odvoláním" zastavila práce na takřka tři čtvrtě roku. Byla to firma, která nesplnila kvalifikační předpoklady. V této době tato firma vzala své námitky zpět a příprava rekonstrukce je ve finální fázi (proběhne to o prázdninách s přesahem do září). S tramvajemi 15T zde můžete počítat, je to jeden z důvodů, proč se ta rekonstrukce bude dělat. 6.5.2014 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jak vnímáte potřebu dostat rychlý internet do stanic a tunelů metra. Stále se o tom diskutuje, zda to DPP podporuje nebo je to pro něj spíše hrozba z důvodu bezpečnosti. Popřípadě jaký v této oblasti vidíte vývoj? Dočkáme se? Děkuji Petr Cestující Petr
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Jak jsem již zde uvedl, v nových stanicích metra A bude připojení i v mezistaničních úsecích a na dalším rozvoji budeme pracovat. Podle mého názoru je realizace možná. 6.5.2014 14:14
OTÁZKA: Dobry den. Pocita se s vetsi integraci zeleznice do mestske dopravy v Praze? Existuji sice tkzv. S linky, ale zda se, ze je zde zatim velka rezerva a zeleznice by pri chytre integraci mohla usetrit spoustu nakladu na budovani dalsi dopravni infrastruktury a elegantne doplnit prazske metro. Pokud vim , v jinych mestech v Evrope (napr. Viden, Berlin) to funguje vyborne. Dekuji Jiri Dopita
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: S integrací železnice se počítá, pracuje se i na větším propojení mezi Prahou a Středočeským krajem. Toto je připravováno pod vedením spol. ROPID. 6.5.2014 14:16
OTÁZKA: Vážený pane Ďuriši, kdo a proč maří vyšetřování trestné činnosti na DP kolem Rittiga a jeho bandy? Mám na mysli aktivní podporu obhajoby pana Dvořáka a spol. Vy tuto činnost jen kryjete nebo se na ní i aktivně podílíte? Aleš Farda
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Dovolím si důrazně nesouhlasit. DPP je v těchto kauzách jako poškozený a na zmíněné případy podal trestní oznámení. Představenstvo spol. a dozorčí rada se po mém nástupu pravidelně zabývají vývojem v těchto kauzách, viz např. připojení k náhradě škody u probíhajícího soudního řízení k Opencard či zbavení mlčenlivosti všech dotčených osob, u kterých to policie požadovala. Ostatní je na orgánech činných v trestním řízení. 6.5.2014 14:20
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že se u nás tak velmi pomalu a draze rozvijí síť metra? V jiných evropských a světových městech není problém postavit několik stanic ročně, u nás je to za několik posledních let v průměru stanice/rok. Karel Lebduška
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Nemáte úplně pravdu. Pražské metro funguje již čtyřicet let a za tu dobu se poměrně dynamicky rozvíjí. Na jaře překročíme 60 provozovaných stanic s délkou sítě přes 60 km. Metro je všude ve světě velmi drahá záležitost a o jeho rozvoji se vedou široké diskuze. Před čtyřiceti lety začínalo na sedmi km a devíti stanicích. 6.5.2014 14:24
OTÁZKA: Dobrý den. Jak hodnotíte projekt seznamovacího vagónu? Přijde mi, že po zdařilém úvodu a propagaci (kdy se o projektu mluvilo po celém světě), zhasnul hned na začátku, což je asi škoda. Nedal se z toho ten dobře nastavený mtg. potenciál vytřískat nakonec víc? Pavel Turek
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Určitě dal a ještě na tom zapracujeme. 6.5.2014 14:25
OTÁZKA: Dobrý den, proč jsou obyvatelé okrajových částí města občany druhé kategorie? Ačkoli bydlíme v Praze, jsme většinou obsluhováni třístovkami, dvoustovky jedou tři čtyři denně v okrajových hodinách, takže na rozdíl od lidí v centru nemůžeme využívat SMS jízdenky - a to ani na třístovkách provozovaných DPP, který SMS jízdenky zpracovat umí (jinak se často udává, že "ostatní dopravci" je neumějí zkontrolovat, proto to nejde). V současné době se masivně rozšiřují bezkontaktní platební karty, bude s nimi možné platit jízdné v autobusech? Krkatá bába
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Periferie města bude vždy obsluhována řidčeji než centrum. Ale souhlasím s vámi, že ne vždy někteří soukromí přepravci, zajišťující třístovkové linky, poskytují svoje služby na úrovni standardů DPP. K vaší druhé otázce uvádím, že technicky je to určitě možné, pracujeme na pilotním projektu, ale masivnější zavedení se dle mého názoru dá očekávat nejdříve v horizontu několika let. 6.5.2014 14:28
OTÁZKA: Dobrý den, jak to vypadá s budováním nové trasy metra D? A co případná větev do Modřan, počítá se s ní? Díky za odpověď. Pěkný den. Ondřej F.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na přípravě trasy metra D, jak jsme již uvedl, se intenzivně pracuje. Možné odbočení do Modřan bude " založeno" tak, aby se kdykoliv v budoucnu dalo zrealizovat. 6.5.2014 14:29
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli plánuje DPP nějaké zlepšení fungování zastávkové služby. To co předvedla při poslední výluce ve Vodičkově ulici je k pláči. Nepřeškrtané linky na zastávkových sloupcích, zmatené informace atd. Tohle dokáže poškodit obraz DPP v očích veřejnosti a stálo by za to na tom zapracovat. Ale to je již pouze vrchol ledovce. Chyby se objevují od dob co se zavedly tištěné označníky. Děkuji Roman Poláček
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Souhlasím s vámi, že i zdánlivě drobné chyby mohou výrazně poškodit pověst DPP, ikdyž jinak je námi poskytovaná služba hodnocena velmi vysoko. Obecně se zaměřuji na to, aby výstup směrem k cestujícím byl vnímán pozitivně, ať je to čistota, přesnost, vystupování dopravního personálu, přepravní kontrola a další. I tuhle vaši připomínku beru velmi vážně. 6.5.2014 14:32
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Jak by se mělo v budoucnu upravovat jízdné MHD? A kdy by k němu mělo dojít. A v jaké fázi je spojení pražské a středočeské integrované dopravy? Děkuji Jiří
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Úprava ceny jízdného bude předpokládám řešena novým vedením města po podzimních volbách. Na hlubším propojení mezi Prahou a Středočeským krajem se intenzivně pracuje pod vedením spol. ROPID. 6.5.2014 14:35
OTÁZKA: Dobrý den pane Ďuriši, zeptám se Vás na trochu odlišnou věc. Jakým způsobem chcete dále rozšiřovat vyhlášené a velmi populární Muzeum Městské dopravy ve Střešovicích? Nové exponáty už není v podstatě kam dávat, během následujícíh let lze očekávat nové exempláře včetně vozů metra. Co byste řekl na využití bývalé provozovny Orionka pro další muzejní expozici? Děkuji za reakci Michal Babický
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Muzeum MHD ve Střešovicích osobně považuji za unikát ve světě dopravy. Máte pravdu, že kapacitně je na svém vrcholu a jeho další expanze bude možná pouze v dalších prostorách. Osobně by se mi Orionka líbila, ale o něčem takovém nebylo doposud rozhodnuto. 6.5.2014 14:38
OTÁZKA: Jak ovlivní chystaná výstavba a budoucí provoz trasy D financování DP? Nebude např. potřeba snížit dopravní výkony ostatních sítí a uvolněnou kapacitu/finance přesunout na D? Issak
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: K realizaci stavby nové trasy metra D nelze přistoupit bez toho, aniž by bylo zajištěno její financování. Předpokládáme jak vlastní zdroje DPP, investiční pomoc města, ale i max. možné využití fondů z EU. 6.5.2014 14:40
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak vidíte výstavbu trasy D..., tj. kdy by mohly být v provozu jednotlivé etapy??? (mě se konkrétně týká Libuš) Roman Skalský
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Jak jsem již zde uvedl, trasa metra D je v přípravě, s výstavbou by se mělo započít v roce 2016. V úseku depo Písnice-Pankrác a zahájení provozu se předpokládá cca v roce 2022. To vše vyžaduje značnou součinnosti při rozhodování kompetních orgánů města a spolufinancování z fondu EU. 6.5.2014 14:42
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jakým způsobem funguje interní kontrola, trénink a třeba I psychologické testy u vašich revizorů. Musím říct, že jako "pražana" mě dost štve jejich neurvalé chování, které mnohdy hraničí s omezováním osobní svobody. A tím nemyslím u lidí, kteří jedou "načerno", ale u cestujících s platnou jízdenkou. Musím říct, že vám dělají ostudu na všech frontách a způsob, jakým řešíte jejich "chyby" je odstrašující - prakticky vše se schovává pod koberec. Karel S.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: V poslední době jsme se rozloučili s některými revizory, u kterých bylo skutečně prokázáno pochybení. Jejich přípravě a psych. testům se věnujeme poměrně intenzivně a profese revizora nebude nikdy vnímána příliš pozitivně. Na druhou stranu musím říci, že agresivita některých cestujících stoupá. Připravujeme opatření, která mohou zlepšit proces přepravní kontroly i následné projednávání stížností, ale zde ještě nechci býti konkrétní. 6.5.2014 14:48
OTÁZKA: Chceme Tě moc pozdravit a vzpomínáme na naši perfektní spolupráci jen v tom nejlepším. Vzpomínáš i Ty na nás? HK + DH
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Moc děkuji a zdravím do Plzně! 6.5.2014 14:49
OTÁZKA: vazeny pane rediteli, hodne se mnluvi o prodlouzeni linky A do Motola, rad bych se ale zeptal na prodlouzeni na opacnem konci na Nadrazi Hostivar, ktere bylo kdysi v planu. dekuji a preji Vam i DPP hodne zdaru. lv lubos vesely
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Ve střednědobém horizontu s ním v tuto chvíli nepočítáme. 6.5.2014 14:49
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli, zajímalo by mě jediné, a to, kdy se Praha dočká důstojného dopravního spojení centra s letištěm Václava Havla. A která z variant má větší šanci na realizaci, dostavba metra nebo projekt rychlodráhy? Děkuji za odpověď Peter Novák
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Tato otázka se řeší více než dvacet let a není jen v kompetenci DPP a hlavního města Prahy, ale i státu. Nemám bohužel pocit, že by bylo možno hovořit o nějakém konkrétním termínu. 6.5.2014 14:53
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy začne tolik odkládaná rekonstrukce tramvajové tratě Radošovická - Nádraží Hostivař. Děkuji za odpověď David Procházka
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Jak jsem již zde uvedl, započne v době letních prázdnin s přesahem do září. 6.5.2014 14:55
OTÁZKA: Dobrý den, celý svět se vzájemně propojuje pomocí datových sítí, kdy bude možné se v metru připojit k mobilnímu připojení a využívat tak internetu? Metrem se dá jet pěkně dlouhou dobu, a dá se vyřídit spousty emailů a dalších věci přes telefon. Pokud je problém zařídit klasické mobilní připojení, budete uvažovat o free WiFi? Které by i zatraktivnili cestování. Děkuji David Chmelenský
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na novém úseku metra A s uvedením do provozu signál bude, na ostatních o tom jednáme. Jedním z témat při jednání se Škodou transportation o úpravách smluvního vztahu je i dodání wifi do tramvají 15T. 6.5.2014 14:58
OTÁZKA: Dobrý den. Mobilní signál i v tunelech metra – dočkáme se ho někdy? Iniciativu ZaSignal, která tuto myšlenku propaguje, podpořilo od neděle více než 1.000 lidí, přitom DPP tuto záležitost v průzkumech spokojenosti vůbec neřeší! děkuji za odpověď, Michal Staněk, zástupce iniciativy ZaSignal (facebook.com/ZaSignal) Michal Staněk
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Na novém úseku metra A s uvedením do provozu signál bude, na ostatních o tom jednáme. 6.5.2014 14:59
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal k trase metra D, pro variantu jako větev z trasy C se společnou přestupní stanicí Pankrác: jak je v této variantě řešen interval ve špičce pracovního dne, kdy je na trase C interval 1 - 3 minuty a kdy by bylo nutné navíc k tomu odbavit ve stanici Pankrác vlaky z trasy D? kaštan
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Z našeho pohledu je to, o čem píšete, jedno ze slabých míst varianty "odbočka", proto více preferuji variantu "přestup", ikdyž je v první fázi stavebně dražší. 6.5.2014 15:01
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, po přečtení Vašich prvních odpovědí jsem získal dojem, že osoba na tak důležitém a dobře honorovaném místě jako Vy skoro nemůže nic ovlivnit. To či ono je nebo není součástí územního plánu, něco je zase mimo kompetenci DPP. Moje otázka tedy zní: Co tedy jako generální ředitel DP můžete sám ovlivnit, ať už v pozitivním, či negativním směru? Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den R. V.
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Myslím si, že ovlivnit toho mohu poměrně hodně, ale nic není řešeno autoritářským přístupem. Jak uvnitř DPP, tak i v úrovni vztahů DPP a jeho vlastník. Veškerá rozhodnutí jsou výsledkem pečlivého zvážení všech variant a fin. možností. 6.5.2014 15:03
OTÁZKA: Dobrý den, plánuje se v budoucnu lepší dopravní obslužnost Bohnic a okolí, např. zavedením tramvajové linky? Děkuji a přeji hezký den. Vladimír Lamoš
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: K vašemu dotazu mohu uvést, že DPP to považuje za koncepčně vhodnou variantu, pokud si dobře pamatuji řešenou i územním plánem, ale v nejbližší době se realizace neplánuje. 6.5.2014 15:07
OTÁZKA: Dobrý den, v nějakém rozhovoru s Vámi jsem četl, že se momentálně uvažuje v souvislosti se stavbou trasy metra D se stanicí Pankrác i jako přestupní stanice i jako odbočky. Vím, že 6 miliard je hodně, přesto bych si troufal tvrdit, že je to nutná investice, protože metro se staví i pro budoucí generace. Pouze odbočka na Pankráci by podle mě v budoucnosti mohla způsobit velké problémy, protože jak víte, na trase C nelze snížit interval vlaků pod cca 90 sekund. Navíc je tu otázka odlehčení Nuselskému mostu, což by odbočka také neřešila. Vnímáte to stejně? Budete za přestupní stanici lobbovat u lidí, kteří o tom mohou rozhodnout? Děkuji za odpověď a přeji mnoho štěstí Vojta
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Ano, vnímám to naprosto stejně a v tomto duchu bojuji já i moji kolegové. 6.5.2014 15:09
OTÁZKA: Kdypak bude konečně zavedena autobusová linka strahovským tunelem, kde je to nejrychlejší propojení prahy 5 s prahou 6? Jan Krupička
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Co se týče autobusové linky Strahovským tunelem, mohu uvést, že se tato možnost projednává se spol. ROPID. Je zde řada omezujících faktorů, které komplikují dopravu za předpokladu, kdy by došlo k uzávěře Strahovského tunelu. 6.5.2014 15:13
OTÁZKA: Vzhled k finanční a časové náročnosti budování metra, bych se spíš zeptal na dlouho plánované a slibované prodlužování tramvajových tratí, které ve světě běžně jezdí až na okraje měst, aby lidé nejezdili auty do centra. Zajímaly by mě trasy na Dědinu, Slivenec nebo Suchdol. Děkuji. Jiri Lala
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Barrandov-Slivenec má platné územní rozhodnutí, takže zde jsme za DPP připraveni. Tramvaj na Dědině mj. pomáhá dopravě v souvislosti s metrem V.A a měla by pomoct i problému s Dlouhou mílí. My můžeme připravovat tram. tratě, které jsou v územním plánu. Co se týče tratě Podbaby na Suchdol, ta rovněž není součástí územního plánu. 6.5.2014 15:16
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, prosím proč jsou pro nové pražské tramvaje plánovány dvojsedačky?? Ve špičce všedního dne jsou v těchto vozech cestující natěsnáni u dveří, v uličce je pro cestující ve stoje pramálo místa. Nedej bože když sedící u okna potřebuje vystoupit!!! A celá ulička musí vycouvat ke dveřím. Z cestování v novém/moderním voze mám pocit že nedělám nic jiného než že se pořád někamu uhýbám a vyhýbám. Přeji pěkný den a děkuji za odpověď. VH
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Osobně jsem také příznivcem rozestavění sedaček s menším počtem sedících cestujících a větším počtem stojících. V tomto duchu jednáme o uspořádání sedaček v tramvajích 15T do budoucna. 6.5.2014 15:18
OTÁZKA: Zlepší se doprava v oblasti Strahova? Současné propojení linkou 176 je pro obyvatele Císařky a okolí, hlavně starší a matky s kočárky, zcela k ničemu. Nejblíže na metro nebo nákupy to máme k Andělu a na Vypich a s oběma se zrušilo přímé spojení. Přestupy na sebe nenavazují a to už nemluvím o návaznosti bezbariérových spojů. Původní propojení 191 od Anděla na Petřiny bylo vynikající. Bohužel se zde dělá a řídí jen studenty. Také by bylo aspoň vhodné zařídit na Ladronce ještě jednu zastávku u Televizní věže u Spiritky. Mariana Pecková
Jaroslav Ďuriš šéfuje budějovickému dopravnímu podniku sedm měsíců, ale usiluje Jaroslav Ďuriš: Co se týče dopravní obslužnosti v oblasti Strahova, ROPID se řešením situace zabývá. Konkrétní návrh jsem od nich doposud neviděl. 6.5.2014 15:26
zpět na osobnost