iDNES.cz

On-line rozhovor s náměstkem pražské primátorky Petrem Dolínkem

Petr Dolínek
velikost textu:
vydáno 11.11.2015 9:45
Proč se rozpadla koalice na pražském magistrátu a co bude dál?
OTÁZKA: Neměli byste radši místo těch dohadů pracovat a řešit problémy Prahy? Město jich má myslím dost. Martin Rauš
Petr Dolínek Petr Dolínek: Pokud budu mluvit za zastupitele sociální demokracie, tak my pracujeme neustále a problémy řešíme. Bohužel ale zároveň musíme řešit nastalou politickou krizi, kterou jsme nevyvolali my, ale jeden z koaličních partnerů. Pokud totiž fungujete v koalici celkem pěti subjektů a máte převahu jednoho hlasu, je nutná jednota spolupráce. Bohužel někteří kolegové upřednostnili své vlastní ego a opakovaně hlasovali proti dohodám koalice. 11.11.2015 10:04
OTÁZKA: Pane Dolínku, pracuji v sociálních službách. Nechápu, proč byla odvolána paní Ropková, která podle mého názoru vykonávala pozici radní opravdu dobře. Nešlo tomu zabránit? Karel Schweitzer
Petr Dolínek Petr Dolínek: Odvolání kolegyně Ropkové bylo skutečně mimořádně nešťastné a vůči Pražanům krajně nezodpovědné. Odváděla výbornou práci, což oceňovali lidé ze sociální sféry, školství a uznala to dokonce i opozice. Bohužel se stala obětí msty. To je tak, když Trojkoalice tvrdí, že jí jde o program a potom odvolá radní, vůči které nikdy nevznesli žádnou výhradu. 11.11.2015 10:07
OTÁZKA: Přestaňte se konečně dohadovat a věnujte se své práci. Mně například zajímá, kdy bude dokončen městský a Pražský okruh? Co se teď bude stavět dál? Jan Svoboda
Petr Dolínek Petr Dolínek: I přes dohady se práci věnuji naplno. Na podobě dostavby Městského okruhu se neustále pracuje, jde o moji prioritu. Pokud jde o Pražský okruh, tak udělám maximum proto, aby stát mohl především úsek 511, který spojuje dálnice D1 a D11 a uleví oblasti Spořilova, co nejrychleji začít stavět. 11.11.2015 10:09
OTÁZKA: Minulý týden jste tvrdili, že stávající koalice bude dál spolurpacovat? Co se za ten týden změnilo? Petr Ovčáček
Petr Dolínek Petr Dolínek: Zástupci Trojkoalice opět nedodrželi dohody, které magistrátní koalice před posledním zasedáním zastupitelstva uzavřela, a několikrát hlasovali spolu s opozicí. Taková koalice by nikde na světě nemohla fungovat. Jedna strana (Trojkoalice) prostě nechce tvořit a dodržovat dohody, ale rozbíjet. 11.11.2015 10:12
OTÁZKA: Pane Dolínku, myslíte, že vy osobně a ČSSD jako taková může být komukoli důvěryhodným partnerem po tom, jakou kudlu do zad jste koaliční spolupráci, zjevně pod tlakem developloby, vrazily do zad v srpnu letošního roku? Tomáš
Petr Dolínek Petr Dolínek: My jsme nikomu žádnou kudlu do zad nikdy nevrazili, náš postoj byl principiální. Podle našeho názoru pan Stropnický svou práci nezvládal a hrozilo, že po mnoha letech přijde Praha o možnost mít vlastní stavební předpisy. Tomu jsme nemohli přihlížet, nemáme zodpovědnost vůči panu Stropnickému a jeho manýrám, ale vůči Praze. A jen pro připomenutí, právě Matěj Stropnický jako první porušil koaliční smlouvu svým hlasováním na zastupitelstvu proti koalici. 11.11.2015 10:14
OTÁZKA: Dobrý den. Pane Dolínku, vhodil jste dnes také lístek do krabice? A už máte nějaké údaje o tom, zda lidé po zlevnění ročního kupónu více využívají MHD? Děkuji. Roman
Petr Dolínek Petr Dolínek: Ano, sčítací lístek jsme hodil, nicméně musím konstatovat, že jsem příznivcem modernějšího způsobu sběru dat, doufám, že takto jsme pracovali naposled. Prodalo se významně více ročních kuponů, na ostatní čísla si ještě musíme počkat, ale podle mne náš krok směrem ke snížení jízdného byl správný. 11.11.2015 10:16
OTÁZKA: Dobrý den, prosím o sdělení jaký dopad tato rozepře "rozvod" bude mít vliv na Vás na radní (tzn. zda-li budou odvolání všichni radní - myslím si, že Vás by byla škoda) . děkuji Blanka Musílková
Petr Dolínek Petr Dolínek: Děkuji za podporu, doufám, že se rychle zrodí nová, funkční koalice a budu moci za ČSSD prosazovat náš program pro Pražany. Není to o Dolínkovi, ale o tom, aby se Praha posunula dopředu. 11.11.2015 10:17
OTÁZKA: Proč se na radnici neřídíte selským rozumem? Plánujete dokončení okruhu z Troje přes Balabenku místo toho abyste se soustředili na Suchdolský most (pomohl by daleko víc). Nebo proč metro v Letňanech končí v polích a ne mezi paneláky? Naco se budovalo Nové spojení, když zrušíte Masaryčku? Proč není na magistrále chodník od hlaváku na Vinohrady? Co ty nové svodidla na Nuseláku - lidi budou zacákaní!... volič
Petr Dolínek Petr Dolínek: To je asi příliš mnoho konkrétních otázek. Řešíme vše najednou, vnější okruh kolem Prahy bychom rádi vyřešili dokonce zákonem, aby se konečně dokončil. Jinak bych rád příští týden na radě prosadil zákaz vjezdu kamionů a další opatření, která by měla ulehčit celkové dopravní situaci. A taky pomůže dokončení oprav, které nyní probíhají. 11.11.2015 10:19
OTÁZKA: Slyšela jsem vás když jste v České televizi říkal, že jste hlasovali pro návrhy Stropnického. Tak co mu vlastně vadilo? Iva Rambousková
Petr Dolínek Petr Dolínek: To bychom také rádi věděli. Mám dojem, že Matěj Stropnický se raději propaguje v médiích, než aby pracoval. Což bylo jádrem sporu o Pražské stavební předpisy. Pan Stropnický prostě nepracoval, nekomunikoval a nám nezbylo, než zachránit krizovou situaci. 11.11.2015 10:20
OTÁZKA: Dobrý den. Začalo to panem Stropnickým. Ikdyž je jako persona diskutabilní, jeho tažení proti developerům bylo evidentní a nenechávalo nejednoho člena ODS/TOP09 chladným, proč, to si může každý domyslet. Poté už se koalice bořila jako domeček z karet za přispění nicnedělání paní Krnáčové. Má otázka je: Není za rozpadem koalice spíše tlak "z venčí" aby to na magistrátu fungovalo tak, jako za "vlád" ODS/TOP09 ? Jedna indicie už je to, že se pan Březina začíná culit do kamer :) Pj
Petr Dolínek Petr Dolínek: Problém pana Stropnického je v tom, že je přesvědčen, že musí být vždy po jeho a není ochoten k žádnému kompromisu. Když po jeho není, tak místo vyjednávání podpory nebo kompromisního řešení v koalici, napadá své kolegy přes média. 11.11.2015 10:22
OTÁZKA: Jaké jsou další možnosti pražské koalice? Proč se nedohodnete na nějaké velké koalici například? Marek Hurt
Petr Dolínek Petr Dolínek: My jsme se dohodli na společném postupu s vítězem voleb, tedy hnutím ANO, máme společné programové priority a hledáme spojence. Z naší strany není žádné omezení spolupráce, jde nám jen o program, například vnitřní i vnější okruh kolem Prahy, a nějakou normální pracovní stabilitu. Umíme si představit mnoho variant, ale hlavní je pracovat a nehádat se na pískovišti o bábovičky. 11.11.2015 10:24
OTÁZKA: Dobrý den, jste radní pro dopravu. Vysvětlete mi prosím logiku magistrátu: Na ulici 5.května jsou překročené limity, na Nuseláku se tvoří kolony. Proto uberete jeden pruh a zároveň povolíte dalších X výškových administrativních budov na Pankráci, aby se přitáhlo ještě větší množství dopravy než před jejich postavením? Lu Náplava
Petr Dolínek Petr Dolínek: Už jsem odpověděl 11.11.2015 10:24
OTÁZKA: Proč má opozice neustálou potřebu něco shazovat? Nebylo by lepší ku prospěchu Prahy spolupracovat? Martin
Petr Dolínek Petr Dolínek: V tomto případě bohužel nejde o opozici, ale o koaliční stranu (Trojkoalice) 11.11.2015 10:25
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat, zdali nebude rozpadem koalice ohroženo projednávání Metropolitního plánu, které je naplánováno na leden 2016. Děkuji za odpověď. Svatka S. Svatka
Petr Dolínek Petr Dolínek: Metropolitní plán bude projednán v každém případě. 11.11.2015 10:26
OTÁZKA: 13) Dobrý den. Prohlásili jste, že jste ztratili důvěru v Trojkoalici, v čem byl největší problém? Petr Král
Petr Dolínek Petr Dolínek: Již jsem odpovídal, Trojkoalice porušovala dohody a hlasovala s opozicí proti vlastní koaliční dohodě. Takhle žádná spolupráce v koalici nikde na světě nemůže pokračovat. 11.11.2015 10:27
OTÁZKA: Platí pana Stropnického firma Sekyra? Emanuel
Petr Dolínek Petr Dolínek: Teď jste mne pobavil. Zkuste se zeptat obou jmenovaných, odpověď by mne taky zajímala. 11.11.2015 10:27
OTÁZKA: Kdo je Martin Časlavka, o kterém jste psal včera na svém profilu. Zelený kmotr? Prvotřídní had
Petr Dolínek Petr Dolínek: Pan Čáslavka je člen Strany zelených a osobní přítel a blízký spolupracovník Matěje Stropnického, který za odměnu dostal tyto funkce: člen představenstva Pražských služeb, člen dozorčí rady Pražské plynárenské a předseda představenstva Praha 4. majetkové. Krásná ukázka toho, jak zelení "svazáci" využívají své kontakty a odměňují své věrné. Na kvalitu jeho práce se zeptejte svých zastupitelů na Praze 3, v jejichž firmách řádil poslední tři roky. 11.11.2015 10:30
OTÁZKA: Je trojkoalice jeden blok, nebo už se rozpadla na teroristy ze SZ na straně jedné a normální lidi z KDU a STAN na straně druhé? Alan
Petr Dolínek Petr Dolínek: Tuto otázku položte spíše kolegům z tohoto poltického hnutí, nicméně za sebe mohu říci, že si práce radních a zastupitelů za KDU a STAN vážím. 11.11.2015 10:31
OTÁZKA: Máte nějaké zprávy, jak fungoval Stropnický na Praze 3? Byl to stejný průser jak na magistrátu? Žižkovan
Petr Dolínek Petr Dolínek: Tak především jako zastupitel Prahy 3 vylepoval nelegálně na Praze 3 plakáty s tím, že on zákony dodržovat nemusí. To myslím hovoří za vše. 11.11.2015 10:32
OTÁZKA: Co si myslíte o šéfovi KDU Volfovi? Ropuch
Petr Dolínek Petr Dolínek: Jeho práce pro hlavní město si vážím 11.11.2015 10:32
OTÁZKA: Kdo plati publikace sdruzeni AutoMat a podporuje jejich sileny napady na uzavreni nabrezi?Byla to Trojkoalice nebo to byla Topka za Hudecka?Pokud ano,tak jsem rad,ze se koalice rozpadla ! Tomeš
Petr Dolínek Petr Dolínek: Sdružení AutoMat získává granty na svůj provoz stejně jako řada dalších neziskových organizací, tedy i z prostředků města, na základě řádně podaných žádostí. Já s nimi v mnoha věcech nesouhlasím, ale jejich konkrétní návrhy jsou aspoň podkladem k diskusi. Věřím, že obnova cyklokomise pod vedením bývalého skvělého cyklisty Standy Kozubka přispěje k tomu, že jejich návrhy řádně projednáme, 11.11.2015 10:35
OTÁZKA: Co byste viděl jako největší úspěch za poslední rok? A co největší neúspěch? karel volný
Petr Dolínek Petr Dolínek: Za úspěch považuji: otevření další části metra A, otevření Tunelového komplexu Blanka, vyřešení problémů s evropskými fondy a zajištění operačního programu pro Prahu, prosazení zákazu vjezdu tranzitní kamionové dopravy do Prahy, zlevnění ročního kuponu v pražské MHD, dopravní opatření po otevření tunelu Blanka, další integrace veřejné dopravy v Praze a středních Čechách, získal jsem povolení k pokutování přetížených kamionů v Praze, za úspěch považuji i působení mé kolegyně Ireny Ropkové, která prosadila hodně z našeho sociálního programu. Za největší neúspěch považuji rozpad stávající koalice, kterou i přes současné problémy považuji za nejlepší řešení pro řízení Prahy. 11.11.2015 10:38
OTÁZKA: Pan Ludvík uvedl, že zástupci Trojkoalice na zasedání zastupitelstva "hlasovali proti všem dohodám". Rád bych věděl zda jste na schůzce, kde k těmto "dohodám" mělo dojít, souhlasili se znovuzvolením Matěje Stropnického radním. A pokud jste znovuzvolení odmítli, tak zda s tím zástupci Trojkoalice souhlasili. Děkuji. Hrabosh
Petr Dolínek Petr Dolínek: O personálních otázkách se na uvedené schůzce nejednalo, dohodli jsme se pouze na programu zastupitelstva. S tím Trojkoalice souhlasila, ale dohodu nesplnila. 11.11.2015 10:40
OTÁZKA: Vážený pane Dolínku, je reálné, že bude dále pokračovat ČSSD ve spojení s ANO? Nebo i tyto dvě strany mají již nulovou ,,souhru,, a budete nadále za Vaši osobu usilovat o to, aby ještě paní Krnáčová byla nadále primátorkou? Dan
Petr Dolínek Petr Dolínek: Máme dohodu o 9 programových prioritách, zatím postupujeme společně a budeme jednat s dalšími stranami o získání podpory. Personální otázky nejsou v tuto chvíli na místě, není to o Dolínkovi, ani o paní Krnáčové, ale o funkčním řešení pro Prahu. 11.11.2015 10:41
OTÁZKA: Dobrý den, jste si jistí, že své rozhodnutí ještě nepřehodnotíte a nezačnete opět spolupracovat s Trojkoalicí? Petr Masňák
Petr Dolínek Petr Dolínek: My budeme jednat se všemi politickými subjekty, včetně Trojkoalice, pokud o to budou mít zájem. 11.11.2015 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jak se stavíte k zneužívání koncepčních dokumentů vypracovaných IPRem k politickým půtkám. Chápu, že to není (jenom) vaše vina, ale prosím zkuste se zamyslet nad tím, jak oddělit politikaření od koncepčního plánování. Díky. Přeji hezký den. Urbanista z IPRu
Petr Dolínek Petr Dolínek: Právě politikaření okolo IPR byla jedna z hlavních výtek proti Matěji Stropnickému a důvod, proč jsme mu tuto gesci odebrali. Zneužíval IPR pro své politické zájmy. 11.11.2015 10:43
OTÁZKA: Jak to ted bude s evrospkymi fondy a penezi. Nebudou kvuli sporum v koalici ohrozeny tyto penize? A co se vlastne bude hradit z evropskych fondů? Miroslav Straský
Petr Dolínek Petr Dolínek: Jsem rád, že se nám podařilo prosadit, aby Praha jako jedno z mála měst v Evropě a jediný český kraj měl nadále svůj samostatný operační program. Čerpání není nijak ohroženo, protože první výzvy již byly vyhlášeny. Peníze půjdou hlavně do vědy a výzkumu, sociální oblasti a vzdělávání. 11.11.2015 10:44
OTÁZKA: Vy, Hašek a Ludvík spolupracujete s Kleslovou. Předpokládám, že tato vaše parta bude chtít ovlivnit odvolání Krnáčové, aby měla prostor hlásat, že je třeba problémy řešit. Jak moc se mýlím? Michal Petr
Petr Dolínek Petr Dolínek: Mýlíte se naprosto. 11.11.2015 10:45
OTÁZKA: Spíš než otázku mám prosbu. Dohlédněte na ty "šikuly" z ROPIDu, aby zase v rámci chystaných megazměn zcela nerozbili to, co funguje... Děkuji. Jaroslav Roubal
Petr Dolínek Petr Dolínek: Nejsme pro žádné revoluční změny, chceme tento stabilní systém udržet, každá změna musí být řádně podložena a dlouho dopředu oznámena. Spolupracuji velmi úzce s městskými částmi tak, aby celý systém fungoval ve prospěch Pražanů. 11.11.2015 10:46
OTÁZKA: Kolikrát se podle vás v Praze v tomto volebním období otočí koalice? Adam
Petr Dolínek Petr Dolínek: Já doufám, že toto bylo naposledy. Za ČSSD slibuji, že my koaliční dohody držíme a nebudeme je porušovat. 11.11.2015 10:47
OTÁZKA: Jak se díváte na Petra Štěpánka? Je v tom příběhu na dobré nebo špatné straně? Rumpil
Petr Dolínek Petr Dolínek: Jako vždy, pan Štěpánek je především na straně pana Štěpánka. 11.11.2015 10:48
OTÁZKA: Dobrý den, proč se pražská MHD nepřizpůsobuje občanům, ale občan se musí přizpůsobit. Mám na mysli změny tras line a jiné? anonym
Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, je to naopak, všechny změny, které se plánují v následující době, úzce diskutuji s městskými částmi a maximálně zohledňujeme připomínky Pražanů. Doprava musí sloužit obyvatelům, nikoliv naopak. 11.11.2015 10:49
OTÁZKA: zkusil jste si poslechnout na DVTV ty bláboly od AutoMatu? Na jedné straně tvrdí že Magistrála je přetížená a pak tvrdí že by chtěli zavřít nábřeží-a dopravu převést na Magistrálu. Musíte se bavit často s takovými demagogy? Jestli v Blance jede aktuálně 70tis aut-znamená to že tyhle auta nejedou právě jinde-takže jinde se musela situace zlepšit! Lu Náplava
Petr Dolínek Petr Dolínek: Dobrý den, už jsem odpověděl k AutMatu níže. Situace v Praze se na řadě míst po otevření Blanky zlepšila, ale na Praze 6 musíme ještě hodně odpracovat, aby se podařilo zvýšení dopravy nějak vyřešit. 11.11.2015 10:50
OTÁZKA: Stropnický má podle mě tendenci kecat všem do všeho. Neuznává to, že někdo má nějaké kompetence. Prostě by chtěl být králem a ne jedním z rovných v radě. Ano nebo ne? Praha
Petr Dolínek Petr Dolínek: Hlavně neuznává kompromis a nechápe, že nemusí mít vždycky pravdu. 11.11.2015 10:51
OTÁZKA: jak je to s Pražskými službami a panem Křetínským? Jak je to s PVK a Veolií? Proč tyhle vykutálené individua pouštíte vůbec do městských společností? Aby sosali dividendy? Aby bránili možnosti čerpat dotace? Tak založte nový městský podnik. Vyštípejte Veolii co jen rýžuje atd popelář
Petr Dolínek Petr Dolínek: Je o mne známo, že jsem hlasitě vystoupil proti snahám pronajmout spalovnu soukromé firmě a udělat tak krok horší, než byla smlouva s Veolií.To je - myslím - dostatečná odpověď. 11.11.2015 10:52
OTÁZKA: Pane náměstku, jakou roli sehrávají při jednání vazby ČSSD na pana Křetínského? Dostali jste instrukci k "odstřelení" Trojkoalice od něj? Dashiell Hammett
Petr Dolínek Petr Dolínek: Je o mne známo, že jsem hlasitě vystoupil proti snahám pronajmout spalovnu soukromé firmě a udělat tak krok horší, než byla smlouva s Veolií.To je - myslím - dostatečná odpověď. 11.11.2015 10:52
OTÁZKA: Ve chvíli, kdy ČSSD hlasovala pro odvolání trojkoaličního radního, Matěje Stropnického, cítil jste to jako, řečeno slovy pana Ludvíka ""hlasování proti (všem) dohodám"? Jak jste vnímal odvolání koaličního radního, bez souhlasu nominujícího subjektu? Za vypovězení koaliční smlouvy nebo za něco jiného (co)? Hrabosh
Petr Dolínek Petr Dolínek: My jsme už v srpnu přijali usnesení, které jsme dodrželi. Nemohlo to být překvapení a nebyla to zkratkovitá reakce, ale dlouhodobý principiální postoj, který vznikl kvůli nečinnosti Matěje Stropnického. 11.11.2015 10:54
OTÁZKA: Jakou pozici zastávají v zákulisí ČSSD pánové Březina, Hulínský? občan
Petr Dolínek Petr Dolínek: Karel Březina je předsedou zastupitelského klubu ČSSD a Petr Hulínský je plně vytížen svou prací pro český sport na ministerstvu školství. 11.11.2015 10:55
OTÁZKA: Dobrý den, Jaký vliv bude mít funkčnost radnice na další vývoj v oblasti tramvajenky „Opencard“? Jaký je vývoj, že karta nebude nahrazena papírovými kupony? Jaká je situace kolem firmy EMS? Děkuji Rosťa
Petr Dolínek Petr Dolínek: Situaci s firmou EMS se dlouhodobě nedaří řešit, takže jsme zahájili kroky, které by měly vést k zavedení takového systému, aby se platba jízdného dala prokazovat kreditní kartou, smartphonem a dalšími moderními prostředky. Doufám, že to půjde velmi rychle. 11.11.2015 10:56
OTÁZKA: Mě jako pražanovi je jedno jestli tam sedí Jenda nebo Zdenda. Já chci aby se něco dělalo. A myslím že do ted se docela dělalo, aspoň třeba doprava. Budete v tom pokračovat? Pražan
Petr Dolínek Petr Dolínek: Děkuji za podporu, jsem velmi rád, že někdo ocenil mou práci za poslední rok. Rád bych pokračoval a dokončil hlavně vnější i vnitřní pražský okruh a celou řadu dalších palčivých problémů. Velmi děkuji za všechny položené dotazy, ale čekají mne další povinnosti. Držte nám palce, ať se v Praze podaří sestavit skutečně funkční koalici s dobrým programem. Těším se na příští setkání. Petr Dolínek 11.11.2015 10:58
zpět na osobnost