On-line rozhovor se zástupcem ředitele organizace ROPID Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 28.1.2016 11:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. ledna 2016 do 11:30

OTÁZKA: Dobrý den, mám 2 otázky: 1) Vrátí se konečně linka č. 12 na nábřeží? 2) Je nějaká šance, že i Bohnice získají nějaký "tunlebus" na Hradčanskou. Děkuji Petr Provinský Petr Provinský
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: 1) To bude záležet na jednání s MČ P7. 2) Vzhledem k tomu, že kvůli úzké Klapkově ulici nemůže bus přijet do společné nástupní zastávky s ostatními busy ve směru Bohnice u Katastrálního úřadu, tak toto spojení zatím neplánujeme. 28.1.2016 12:09
OTÁZKA: Dobr den, je hezké že řešíte opět změny tramvajovch linek, ale neuvažujete o uvolnění přeplněných tramvajovch tras v centru propojením Muzea a Hlavního nádraží? Mimochodem, stále se hovoří o preferenci hromané dopravy, ale na koleje tramají je vháněno stále více aut díky placeným a parkovacím místům podél kolejí no a to že díky autobusům ve stanicích tramvají tramvaje musí čekat na vjezd do stanice tak na to asi nikdo nepomyslel, to žádné změny vedení linek asi nezlepší, že... děkuji za vaši reakci Láďa
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, mezi zástupci městských organizací panuje shoda na realizaci tramvajového propojení z Vinohradské ulice k Hlavnímu nádraží a do Bolzanovy. Řeší se problematika konkrétního vedení a zanesení do Metropolitního plánu. Tj. plánuje se, ale úplně hned to asi ještě nebude. 28.1.2016 12:11
OTÁZKA: Dobrý den - ad Kladensko a integrace: Nesklouzly přípravy až moc do politické roviny? Vysvětlili jste ČSAD MHD Kladno, co může integrace přinést pozitivního? Mám pocit, že tam někdo chce nahánět jen politické body a to, že cestující platí Prahu a ještě Kladno (když by mohl ušetřit -ostatně si to pochvalují i lidi na Mělnicku), jaksi nevidí :( Mates
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Vysvětlujeme, jsme organizací dopravní a předkládáme konkrétní čísla. Je ovšem plným právem našich partnerů mít na podobu systému své pohledy, které pak postupně řešíme ke spokojenosti všech stran. 28.1.2016 12:12
OTÁZKA: Pripada Vam normalni kazdou chvili menit linky? Martin
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, změny připravujeme na základě podnětů od cestujících a městských částí. O víkendu jsou přetížené sólo spoje linek 5 a 8, tramvaje jsou přetížené v Ječné či Seifertově ulici, městské části by rády tramvajově propojily Maniny s centrem, Nádraží Vršovice s I. P. Pavlova, Staroměstskou s Pražským hradem, Barrandov s Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, ráno je přetížená linka 6 ze Spořilova do centra, od Národní třídy většinu dne zase jezdí poměrně prázdná apod. Není o víkendu spojení z Flory na Spojovací apod. Pokud máme reagovat na soubor podnětů, už jej neumíme řešit bez širšího návrhu změn, protože každá jednotlivá změna má závažný dopad na jízdní řády a provoz ve zbytku sítě. 28.1.2016 12:13
OTÁZKA: Dobrý den, kdy bude na Hlávkově mostě v provozu zastávka tramvají? Ondřej
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ve chvíli, kdy bude mít všechna potřebná povolení a bude zapojena signalizace. Termín zatím neznáme, neboť jako ROPID nejsme investorem ani stavby zastávky ani světelné signalizace. 28.1.2016 12:14
OTÁZKA: Dobrý den. V poslední době mám pocit, že Ropid přichází se "zásadními" změnami tramvajových linek každý rok nebo dva - a cestujícím nezbývá než se vždy znova systém naučit. Když si zvykneme, opět je tu změna. Je to nutné? S tím souvisí moje druhá otázka: zachytila jsem někde příklad chystaných změn - tramvaj spojující Strašnice s Palmovkou. Tedy po několika letech Návrat tramvaje 19? Proč Ropid zavádí něco, co přes protesty cestujících usilovně rušil? A ještě dotaz na závěr: myslíte při plánování tras na starší a hendikepované cestující, školáky nebo matky s kočárkem, pro které je každý přestup stresem? (Mimochodem v tomto ohledu velmi Ropidu děkujeme za tramvaj č. 13 spojující bez přestupu Strašnice a Vinohrady a prosíme o její zachování.) Díky za odpovědi. Kirschnerová
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, viz soubor podnětů, které jsem už dvakrát zmínil v předchozích odpovědích. Osobně jsem na Ropidu teprve půl roku a přestože vnímáme, že v minulosti se dost věcí podařilo, myslím, že dokážeme také uznat, že některé věci se nepovedly. Je proto důležité cestujícím nabídnout možnosti řešení. Linku 13 bychom rádi alespoň v současném rozsahu provozu zachovali. 28.1.2016 12:17
OTÁZKA: Dobrý den, jak vypadá proces přípravy výstavby metra D, jaký úsek se bude stavět v první fázi nakonec, bude preferována varianta D jakožto samostatné linky (nikoliv větve C) a kdy dle Vašeho soukromého názoru začne jeho výstavba? Nejsou podle Vás příp. stávající problémy s výkupy pozemků pouze "tenečky" jenom kolem toho hlavního problému - a to je prostě ten, že aktuálně Magistrát na tuto stavbu není schopen zajistit finanční prostředky (ať už vlastní či z fondů EU)? Díky za Vaše odpovědi. JK Jan K.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, proces přípravy stavby metra D je velmi složitý a z velké části je na bedrech Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s. Myslím, že přístup k prostředkům i z EU určitě problémem není, naopak problémy s pozemky ohrožují možnosti tyto prostředky čerpat. Uvádět termíny si ale netroufnu. 28.1.2016 12:20
OTÁZKA: Zdravím, vrátí se 17 na konečnou Ďáblice? Bylo by zde lepší spojení s centrem tramvají. Petr K
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Máme zde i podnět na prohození konečných linek 10 a 17 s tím, že z Ďáblic jede k metru B bus 136, takže by byla vhodnější linka 17. Zvažujeme. 28.1.2016 12:21
OTÁZKA: Spojení na Spořilov je nedostatečné zvláště sobotu a v neděli kdy nejezdí tr.č.6. Proč je zrušena když č.11 jezdí jenom jeden vůz i když častěji ale je zrušeno úplně spojení na střed Prahy. Zlatá č.24 která tu jezdila nedávno jako náhradní spoj!!!!! Miroslav Smutný
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Celotýdenní přímé tramvajové spojení ze Spořilova do centra přes Nusle je určitě jednou z věcí, které návrhy řešení budou obsahovat. 28.1.2016 12:22
OTÁZKA: Dobrý den, plánuje se protažení tramvaje z Radlické do Jinonic? Případně větší využití vlaku jedoucího z Knížecí taktéž do Jinonic a dál? Děkuji. Dita
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ne, takové řešení se podle mých informací neplánuje a nevybavuji si jej ani v návrzích Metropolitního plánu - myšleno prodloužení tramvaje. Větší využití vlaku v souvislosti se zástavbou Waltrovky a určité možnosti přesunu vlakové zastávky Jinonice se zvažují. 28.1.2016 12:24
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych připomínku na zrušení přípojů od R vlaků v Hostivici směr Knížecí. Pro cestující od Rakovníka je toto spojení v současnosti nepoužitelné, víte to? Pro Kladeňáky se také výrazně prodloužilo. Proto cestujících na Knížecí výrazně ubylo. Uvažuje se o změně? Petříček
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Změna byla na základě požadavků obcí, o problému víme, zkusíme zahrnout všechny požadavky do přípravy nového JŘ vlaků od prosince, který se už nyní začíná rodit. 28.1.2016 12:25
OTÁZKA: Dobrý den, jaký smysl pro cestující mají linky autobusů brázdnící celé město - např. linka 136 z jihu na sever, jejichž trasa trvá stejně jako cesta z Prahy do Teplic. A samozřejmě - díky dopravní situaci po cestě - nemohou nikdy dojždět včas (na konci své trasy, většinou jednou 2-3 autobusy za sebou a pak hodinu nic. Proč jsou trasy tak nesmyslně dlouhé? Víte o někom, kdo byl jen trasu z Jižního města do Kobylis přes hodinu atobusem? Jan Malenka
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: To je hodně diskutovaná otázka. Většinou nejezdí lidé celou trasu takové linky, maximálně večer, ale podobné linky mají řadu překryvných úseků, kde přerušením linky můžeme vždy hodně cestujících poškodit. Mým názorem ale je, že by takových linek spíše nemělo přibývat. 28.1.2016 12:26
OTÁZKA: Dobrý den, máme problém cestovat z Jinonic do Hostivice zpět příměstským vlakem. Vláček jezdí v nevhodných intervalech a bylo by úžasné, kdyby měl častější interval. V Jinonicích se v současné době zvyšuje počet pracovních míst výstavbou velkých adm. budov (např. Aviatika) a tím se zvyšuje i potřeba dojíždění do této oblasti. Pokud nechceme jezdit auty, je doprava ze směru Kladno, Hostivice atd. velmi nevyhovující. Odpolední vlak nezohledňuje konec pracovní doby, bylo by potřeba alespoň v odpoledních hodinách dopravu posílit nebo ideálně prodloužit až do Kladna. Děkuji za odpověď a zdravím. Z.V. Zdena
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, předám podnět kolegům, co mají na starost železnici. Pokusíme se najít prostředky na posílení spojů, ale pokud jezdí vlaky za hranici Prahy, je to také o nutnosti jednat o spolufinancování s obcemi a Středočeským krajem. 28.1.2016 12:28
OTÁZKA: Proč redukujete počet linek? Jsem naopak pro, aby linek tramvají jezdilo co nejvíce, aby bylo více přímých spojení mezi různými částmi Prahy - je to ohleduplné vůči starým lidem (nebo maminkám s kočárky), kterým se špatně přestupuje. Klidně budu na přímou linku čekat déle, než aby mi každou chvíli jela tramvaj a já jsem musel přestupovat. Jan Kučera
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Návrhy budou tři, dnes jezdí 21 denních linek. Může jich být v rozpětí od 25 do 16. Chceme právě vyvolat diskusi o tom, kterým směrem se má Praha vydat. Osobně preferuji větší počet linek a směrovou nabídku, ale uznávám i argumenty kolegů, kteří preferují jiný systém. 28.1.2016 12:30
OTÁZKA: Dobrý den, ráda bych se vyjádřila k tramvajové dopravě. Současné linkové vedení mi naprosto nevyhovuje. Je strašně nepřehledné, a ani já, která jezdí tramvajemi v Praze několik desítek let, si nepamatuji linkové vedení. 8 let jsem žila ve Vídni a jejich systém jedné linky na každé větvi byl téměř dokonalý. Každý obyvatel Vídně si pamatoval linkové vedení a návštěvník se v jejich systému okamžitě zorientoval. Bydlím na Harfě a mnohem raději bych si přála posílení linky 8 přímo do centra na úkor další linky někam do Holešovic, která jezdí mnohem prázdnější. Když potřebuji na Letnou, nedělá mi problém přestoupit na Palmovce na jinou tramvaj, a to je mi prosím 72 let. Pevně věřím, že zvítězí zdravý rozum a nepodlehnete mediálnímu tlaku, který se snaží v lidech a ve Vídeňském modelu vzbudit nedůvěru. Moc Vám pane Šubrte držím palce a věřím, že vídeňský model prosadíte. S pozdravem Marie Altman Marie Altman
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, ve vaší otázce je zabudované výrazné dilema. Pokud by byl realizován vídeňský model, u Harfy by například jezdila jen jedna linka, ale jelikož linka 8 jede od Palmovky do centra s metrem, mohla by to pravděpodobněji být linka 25. Ta by jezdila 2x tak často jako dnes, takže počet spojů by zůstal. Systém by byl přehledný, ale cca polovině cestujících by zmizelo spojení do centra. A ti by se zlobili. Proto chceme předložit varianty návrhů, aby bylo vidět, jak vypadá směrová nabídka s více linkami a více nepřehledná, a páteřní nabídka, více přehledná, ale někomu beroucí spojení. Diskuse pak bude zajímavá. 28.1.2016 12:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.