On-line rozhovor se zástupcem ředitele organizace ROPID Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 28.1.2016 11:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. ledna 2016 do 11:30

OTÁZKA: Dobrý den, plánují se změny v rozložení spojů zejména v autobusové dopravě konkrétně aby 2 linky které mají přibližně stejnou trasu nejeli v rozestupu 2 minut a potom 10 minut žádný spoj, místo toho aby jeli každá po 5 minutách, díky za odpověď Viktor
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, trápí nás třeba sjíždění spojů linek 240 a 296. Jenže síť je tak složitá, že některá linka navazuje jinde na jinou linku (250), jiná na vlaky a nakonec se prostě postavit jízdní řád nedaří. Zkoušíme se proto zabývat i linkovým vedením tak, aby takové situace nenastávaly. 28.1.2016 12:35
OTÁZKA: Dobrý den, nestačilo by pouze omezit provoz tramvají na Evropské a směrem na Petřiny, kde z důvodu prodloužení metra došlo k rapidnímu poklesu cestujících a posílit provoz tramvají v useku Národní - Karlovo náměstí- I.P.Pavlova, v oblasti Letné a Žižkova? Dále by mohl být omezen provoz tramvají v oblasti Dáblic a Nového Hloubětína, zde jsou soupravy linek 10 a 16 také málo využívany - navrhuji solo vozy. S přáním hezkého dne, Sedláček. Karel Sedláček
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, v oblasti Petřin a Evropské jsou nové tramvajové tratě financované z prostředků EU a 5 let tam bude probíhat proces hodnocení stavby. Zásadní omezování je proto složité. A nejen kvůli tomu, ale i kvůli cestujícím z okolí Vojenské nemocnice, Baterie či Hadovky, kteří nemohou využít metro. Zavedené sól na koncích není také jednoduché, musí někam dojet a tam mohou být přetížené. Ale určitě se všem Vámi uvedeným oblastem věnujeme. 28.1.2016 12:38
OTÁZKA: Dobrý den, mám průkazku Senior pro 50% slevu. Letos mi již bylo 65 let.Jakou průkazku, 65 - 70 let, pro jízdu zdarma,si mám obstarat, když za pár měsíců může být zase nějaká změna?Nemám trvalé bydliště v Praze. Děkuji za odpověď. Emil Emil
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Na předprodejním místě si zařídíte nový průkaz s fotkou na počkání a můžete jezdit po Praze zdarma. 28.1.2016 12:40
OTÁZKA: Bezpečnostní přestávky - má Sdružení dopravních podniků ČR vůbec přehled o jednotlivých městech a různé velikosti? Zdá se mi, že hlavní slovo mají v každém DP pouze odbory a vedení DP se jich bojí. Jinak by nepřijela ráno tramvaj z vozovny do obratiště, čekala tam 12 až 15 minut, protože čerpá bezpečnostní přestávku!!! Jirka
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Jednáme s dopravci průběžně a v podmínkách pražské dopravy chápeme, že v mnoha okamžicích je důležité mít dostatečně dlouhé přestávky. Související předpisy jsou přísné, je třeba zohledňovat i délky směn, provozní možnosti vozoven a další věci. 28.1.2016 12:41
OTÁZKA: Proč jsou nesmyslná ukončení linek na různých konečných? Například do Kobylis jede jen polovina spojů linky 17 (a do Modřan jen polovina trojek). Podle mě by bylo lepší mít na každé lince jen 2 konečné a "krátké spoje" číselně odlišit (například 27), aby hned z čísla bylo jasné, kam tramvaj jede. Takto je číslo linky de facto zbytečné, když stejně musíte studovat cílovou stanici. Jan Kučera
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: I to je věc, kterou se zabýváme, a v nepáteřních návrzích proto může počet linek v Praze z Vámi uvedených důvodů narůst. 28.1.2016 12:42
OTÁZKA: Dobrý den, často se setkávám s agresivními řidiči - převážně tramvají, kteří si vynucují svou přednost způsobem, který by u řidičů automobilů nejspíše končil odebráním řidičského průkazu. Sám jsem byl svědkem nehody, kdy mladá paní naprosto zřejmě začala najíždět na koleje - přinejmenším mne bylo jasné že pojede - avšak řidič tramvaje začal brzdit až když automobil neštastnice letěl vzduchem. Tramvaj má samozřejmě přednost i na přechodu, avšak i zde jsem byl několikrát svědkem naprosto nepřípustného vynucování přednosti např. v situaci kdy chodci prostě dál pokračovat nemohli a čekali na kolejích. Oblíbenou taktikou tramvajáků je také najíždět do křižovatky těsně k automobilům tak, aby řidič automobilu prostě do křižovatky vidět nemohl a tím pádem nemohl pokračovat v jízdě. Toho tramvaják následně využívá ke konstantnímu zvonění, které dále "napíná" situaci a opět jsem byl svědkem, kdy řidič vozu kvůli tomu v naprostém šoku velmi nebezpečně opouštěl křižovatku. Budou psychotesty? Petr Víska
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, tohle je spíše otázka na dopravce. Ale psychotesty jsou běžnou součástí přijímacího procesu řidičů u DPP. Ti rovněž chodí na pravidelná přezkoušení. Osobně znám a každý den vidím i spoustu ohleduplných řidičů, takže popsané situace spíš považuji za výjimečné. 28.1.2016 12:46
OTÁZKA: Hovoří se převážně o změnách v tramvajové dopravě. Mně by zajímalo, zda se nějak posunul projekt na vedení autobusové dopravy v tunelu Blanka a možnosti prodloužení některé ze stávajících linek či vytvoření zcela nové v ose Dejvická – Hradčanská – Bulovka – Kobylisy/Střížkov – Letňany. Je v tomto roce v plánu i dříve navrhované prodloužení linky 118? Matěj Černý
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Již jsem odpovídal. Záleží to především na nákladech a dohodě s okolními MČ. Vzhledem k dopravní situaci okolo Barrandovského mostu po otevření komplexu Blanka linku 118 spíše nedoporučujeme k realizaci, ale diskuse ještě pokračují. 28.1.2016 12:48
OTÁZKA: Ahoj Martine jak se plánuje interval linky 22 v trase BH - NH , ve všední dny Proč má linka 22 v oblasti a Strašnic o víkendech 15 - 20 minutové intervaly. díky Roman Eder
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Různý, podle jednotlivých návrhů. Obecně ale stejný jako dnes. V Hostivaři o víkendech linka nejezdí zaplněna a na posilu intervalu nenajdeme prostředky v situaci, kdy v centru na řadě spojů není možné dostat se do tramvaje. 28.1.2016 12:50
OTÁZKA: dobry den , chtel bych se zeptat i za sve sousedi ( kteri ted nemaj cas na diskuzi protože jsou v praci) jak chcete upravovat tramvaje podle vídne zeby jezdily jen paterni linky? cestujici stim nic neziskaji akorat bude vic prestupu. spis byste se meli zajimat jak urychlit cestu max s jednim prestupem a u tramvaji vyuzit veskeri možnosti tratí na propojeni ruznych casti mesta. totez u autobusu. zda se nam totalne nerozumny useky kde jezdej v jednom useku tramvaje i autobusy pritom ti autobusy muzou jezdit v usecich kde nejsou koleje a vyuzivat jineho useku. bohate staci jeden prestup a ne ze na nekterich usecich mate 5 moznosti dostat se z bodu A do bodu B a na nekterich zadnou. diky za odpoved martin vališ
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, jak jsem již napsal, budeme předkládat tři návrhy. Ten vídeňský je jen jeden z nich, určitě budou předloženy i návrhy, kde tramvajových linek přibude. Určité úseky s provozem tramvají i autobusů také vyhodnocujeme, ale musíme dbát na to, zda cestující v nich nejezdí ve stejném úseku, ale jinými směry. Děkuji všem za otázky. Rád jsem odpověděl na všechny zaslané. Přeji pěkný den a doufám, že budete se službami Pražské integrované dopravy spokojeni. 28.1.2016 12:54

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.