„Jsem proti uzavření výjezdu, Praha 6 měla reagovat mnohem dříve a jinak. Rád jim pomohu, jako například pomáhám Praze 7 a Praze 8, ale uzavření výjezdu by přivedlo více aut do ulic na povrchu,“ napsal čtenářům radní.
Šesté městské části vadí situace okolo Vítězného náměstí, v současné době navíc zkomplikovaná uzavírkou Korunovační ulice (více jsme o tom psali zde).
Dolínek odpovídal čtenářům hodinu a půl, poté musel chat kvůli dalším pracovním povinnostem s omluvou skončit. Stihl ale zodpovědět několik desítek dotazů.
Všechny odpovědi Petra Dolínka najdete zde |
Další palčivou otázkou, která letos v létě vyvstala, bylo zavedení modrých zón v Praze 5 a 6. To dohnalo některé lidi dokonce ke změně adresy. Jeden z dotazů v chatu, který se týkal modrých zón, položil Richard Hladík.
„V Hošťálkově ulici byla jen v části zavedena modrá zóna. Dnešní realita je taková, že zatím co v modré zóně je poloprázdno, v dalším úseku ulice je plno a večer řidič nezaparkuje Chtěl bych od Vás jasnou odpověď, kdy bude zóna posunuta,“ napsal Hladík.
„Jako obyvatel Prahy 6 s vámi souhlasím, leckde bych postupoval jinak,“ reagoval Dolínek a odkázal čtenáře na radnici městské části.
Asi vůbec nejaktuálnějším a také nejožehavějším tématem se zdá být Pražský okruh a dostavba jihovýchodní části, která se neustále odkládá. V Uhříněvsi kvůli tomu v srpnu protestovali lidé. Antonín Petr se proto zeptal, co pro dostavění dělá sám Dolínek.
„Včera jsem s podporou premiéra pomohl prosadit vznik pracovní skupiny na ministerstvu životního prostředí a snad se opravdu začne do tří let stavět,“ reagoval radní. „Já osobně běhám, dokonce tlačím vyhláškou o omezení kamionové dopravy v Praze. Množství cest do Bruselu už ani nepočítám,“ dodal.
„Chceme parkoviště v okolí Barrandovského mostu“
Zanedbatelné nejsou ani změny v MHD. Ropid se totiž na názor ptal lidí a jednotlivých městských částí. Na základě jejich připomínek vznikly tři návrhy, nakonec ale byla vybrána čtvrtá varianta, která začala platit 28. srpna. Trasu změnilo devět linek, přibyly tři nové a dvanáct jich zůstalo beze změny (více o změnách zde).
Dolínek dále slíbil, že jsou pro něj prioritou parkoviště P+R, ze kterých mohou řidiči aut pokračovat hromadnou dopravou do centra.
„Ustavuji speciální výkonný tým, který vezme všech asi čtyřicet vytipovaných lokalit a zjistí, jak rychle začít stavět. Nicméně poslední dva roky jsme nespali, ale pracovali na velkých parkovacích domech, např. na Černém mostě, na Zličíně a na Opatově,“ napsal Dolínek. Uvedl také, že chce stavět parkoviště v okolí Barrandovského mostu. „Problém je s výkupy pozemků a nesmyslnou délkou stavebních řízení,“ dodal.