Online chat s radním pro dopravu Petrem Dolínkem

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. září 2016 do 13:13

OTÁZKA: Dobrý den, prosím o vysvětlení, proč jako rodilý Pražák nemohu jezdit a parkovat po celé Praze? Vaše strategie dělení Prahy na části mi přijde od základu vadná a zrůdná. Nevím jestli jste sám narozený v Praze a dokážete to pochopit, ale přirovnám to k tomu, že byste nemohl zadarmo chodit do naprosté většiny pokojů z Vašeho jistě velkého bytu. Případně jen někdy a za určitých podmínek, samozřejmě v každém pokoji jiných. Počínáte chápat tu nekoncepčnost a diletantnost s jakou jste ten systém vytvořil? A to nemluvím o podpoře podnikání, když se s pohybuji na jiné Praze, abych si tam skočil na oběd nebo koupil rohlík, to s tímto systémem už není možné. Ptáte se, kolik lidí Vás bude ještě volit? Odpověď na tuto otázku je asi jasná. Martin
OTÁZKA: Dobrý den, osobně si myslím, že vytvoření modrých zón není řešením problému s parkováním v Praze, ale jedná se pouze o přesunutí problému do oblastí, kde zatím modré zóny nejsou. Vadí mi, že jako rezident za modré zóny platím, (a nic jiného mi ani nezbývá, pokud parkovat chci) ale i tak nemám jistotu, že v blízkosti domu zaparkuji. Neměly by jednotlivé městské části více tlačit na zbudování vícepodlažních parkovacích domů, namísto neustále se rozpínajících a napůl využitých Office a Bussiness Center? Jaký je Váš osobní názor na tento problém? Předem Vám děkuji za odpověď. Honza Ivan
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit, proč platí parkovací zóny v okolí metra Kobylisy i o víkendu a večer? Mimo pracovní dny přes den není v těchto oblastech žádný problém s parkováním, zatímco pro obyvatele blízkých středočeských obcí to představuje problém hodně veliký (frekvence autobusů příměstské dopravy je těchto časech nesrovnatelně nižší než pražské MHD). Dále bych se chtěl zeptat, zda Praha hodlá jakkoli řešit parkování pro dojíždějící. Současná P+R parkoviště jsou plná brzy ráno, navíc neumožňují dlouhodobější parkování. Pokud se nemýlím, jedním z argumentů pro výrazně vyšší příjmy z daní pro velké obce byl argument, že tyto obce poskytují služby i pro obyvatele okolích obcí. Hodlá-li Praha tak bezostyšně upřednostňovat osoby s trvalým pobytem tamtéž, bylo by namístě razantně snížit její rozpočet. Mockrát děkuji za odpovědi a jsem s pozdravem PF PF
OTÁZKA: Dobrý den, V minulém roce se krásně opravilo po Praze mnoho km tramvajových tratí. Uprostřed kolejí byly položeny drahé zatravňovací pásy. Když přijde sušší období, pak tráva uschne na troud a veškeré drahé investice jsou pryč. Ptám se tedy, jestli je tedy ekonomické stavět zatravněné koleje nebo zda by se tráva u nich mohla zalévat. Chápu, že je to drahé, ale třeba by se našlo řešení. díky Zemanová Šárka
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, rád bych se Vás zeptal, zda-li je nyní v úvahu nějaký plán pro řešení situace parkování v okolí stanice metra Nádraží Veleslavín. Většinu života jsem žil na Praze 6, tudíž zde mám stále své hlavní místo působnosti. Aktuálně zde již nežiji, avšak dojíždět musím stále. Nyní se dokonce prodloužil interval autobusu A56, takže pokud bych přijel autem pouze na okraj Prahy a poté chtěl pokračoval MHD, tak není díky nově zavedeným zónám téměř kde zaparkovat. Děkuji Vám za odpověď a přeji příjemný den. Antonín Mašek
OTÁZKA: doplnění mé předchozí otázky: kde mám legálně zaparkovat svůj vůz, pokud do Phy dojíždím jednou za měsíc, v Pze pracuji, žiji, platím zde nájem, za odpadky atd., pouze to nemám v občance. Majitel bytu si nepřeje abych měl trvalé bydliště u něj v bytě a stěhovat se nehodlám, protože tahle modrá rakovina se stejně rozleze po celé Pze, takže nebudu mít možnost legálně v Pze dlouhodobě zaparkovat svůj vůz, tak abych ho měl pod kontrolou. Teda pokud nezaplatím nějakou horentní částku. Uvědomuji si situaci občanů Phy, ale je třeba si uvědomit, že Pha není jen jejich město, ale také hlavní město celé republiky, takže pokud jsem se v rámci karierního růstu dostal zde, tak bych zde i rád zaparkoval, ne v centru, u práce, tam jezdím MHD, ale u domu v MČ, kde je není tolik kancelářských budov, daleko více převažují obytné domy. Nemám problém si zaplatit i více než "pražáci", ale zase v normě. Navíc přepsáním trvalého bydliště do Phy, zde získám voleb. právo a ty co zavedli MZ volit určitě nebudu Marek
OTÁZKA: Pane Dolínku, zajímalo by mne, proč město investuje desítky miliard korun do dopravních staveb, které mají sloužit pro vnitropražskou osobní dopravu a zároveň zavádí opatření (modré zóny), které takovým lidem znemožní po Praze zaparkovat v cílové destinaci. Považuji za úkrutný nesmysl mít modrou (nebo fialovou) zónu platnou přes den, kdy většina rezidentů je se svým autem pryč (v práci) a spousta parkovacích míst zeje prázdnotou, ačkoliv by se dala využít pro lidi, kteří dojíždí do práce, do obchodu nebo k lékaři. Proč město místo zlevňování už tak nesmyslně levného MHD a nebo podpory Kliniky nestaví systém parkovacích domů, které by stáhly auta z ulic. Dovedu si představit, že by mohlo existovat předplatné pro takový systém, za které bych byl ochotný platit klidně i tisíce měsíčně. Nebylo by fajn, kdyby "záruku" že zaparkuje měl každý občan Prahy a ne jenom někdo a pouze před svým domem? Martin
OTÁZKA: Dobrý den, po zavedení modrých zón na Praze 8 jsem nucen si nechat vystavit parkovací povolení. Bohužel máme s manželkou dvě auta a obě jsou psaná na mne. Abychom kartičky získali, musíme jedno vozidlo jít přehlásit na manželku. A s tím změnit pojistky a podobně. Jaký je smysl té úpravy, že není možné akcepovat vozidlo ve společném jmění manželů? Výsledek totiž bude takový, že nakonec kartičku získáme, jen budeme běhat po úřade o něco víc. K čemu toto opatření slouží? Chápete, že když se toto dozví občan na stránkách "parkuj v klidu" tak v klidu rozhodně není? :-) Dalibor
OTÁZKA: Dobrý den, pane radní, chtěl bych se zeptat na možnosti parkování pro občany Kladenska, kteří pracují v Praze. Bohužel kapacita záchytných parkovišť na Zličíně a Nových Butovicích je tristní a v oblasti Dejvic a Veleslavína nejsou záchytná parkoviště vůbec. zavedením "modrých zón" na Praze 5 a Praze 6 je možnost parkování pro pracující takřka nulová. V některém Vašem rozhovoru jsem se dočetl, že radíte občanům Kladenska cestu vlakem. Zkusil jste linku S5 nebo R5? Je to katastrofa. Díky jednokolejné trati Praha - Kladno se z cesty stává horor a dobrodružství takřka na více jak hodinu. Děkuji za odpověď Petr Kubát
OTÁZKA: Dobrý den, jako větší rodina bydlíme na Praze 6 v nájmu a parkování prvního auta jsme vyřešili přesunem trvalého bydliště maželky, já si však trvalé bydliště již přesunout z různých důvodů nemohu. Avšak stále máme bohužel i nutnost druhého auta, které nyní nelze zaparkovat jinak, než za nejméně 12 tisíc korun ročně. Chápu modré zóny, proč ale diskriminovat větší mladé rodiny dalším velmi zatěžujícím nákladem na parkování? Aleš
OTÁZKA: Dobrý den, v návaznosti na otázku okolo Trojské ulice. Jak je možné, že nedošlo k úpravě této části již před otevřením Blanky? To nikoho nenapadlo, že se zvýší množství aut v této oblasti? A ještě jedna otázka: pokud dojde k uzavření Trojské jen pro dopravní obsluhu, kam chcete vozidla odvést? Ulice V Holesovickach je uz tak totalne pretizena ( zejmena odpoledna na vyjezdu z Prahy) Diky za odpoved. Vladimír Malý
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mne, proč nemá t. zv .starý Spořilov zpětné spojení se stanicí Roztyly / žije zde mnoho starých lidí /. Dále konstatuji, že posílení na páteřní lince 22 není znát, je stále , hlavně v dopravních špičkách , přeplněná. Děkuji. Eliška Brábková
OTÁZKA: Dobry den, mame velice vyjimecnou zakladni skolu na Praze 6. Vzhledem k jejich specifickemu programu, tam dojizdi deti z cele Prahy. Podle mych predbeznych propoctu mam nyni utratit mesicne kolem 1500 za parkovani, protoze v okoli skoly se nikde zadarmo zaparkovat neda. Pripada Vam to jako dobre reseni? Nemely by existovat nejake vyjimky napr. pro okoli skol, zdrav. zarizeni apod.? Martina
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, zajímal by mne Váš názor na zavedení modrých zón v oblasti sídliště na Ládví, které budou platit od 1. 10. Jak myslíte, že jejich zavedení uleví této oblasti, když parkoviště s kapacitou cca 120 míst slouží panelovému domu s více než 180 bytovými jednotkami? Podotýkám, že hlavní problém s parkováním je v této lokalitě v pracovní dny mezi 16 a 20 hodinou, kdy se vrací rezidenti domů z práce. Děkuji za Vaši odpověď. Tomáš Tichý Tomáš Tichý
OTÁZKA: Dobrý den, vozíte děti do školy či školky nebo na kroužky? Píšete, jak mají lidé využívat hromadnou dopravu? A pak zase děti vyzvednout odpoledne, případně je rozvézt do kroužků je pro pracující nemožné. Pokud mám ideálně pracovat 8,5 hodiny, tak to nikdy nemohu stihnout. 8,30 +8,5 h - 17 hodin a pak hodina cesty pro tři děti do různých zařízení škola, školka. Jak to mají rodiče udělat? Třeba naše školka funguje jen do do půl šesté, bez auta je to nemožné stihnout! Možná ale máte dost peněz a vaše manželka může být doma, ale kolik takových lidí je???? Nad tím se nikdo nezamýšlí. Svými opatřeními škodíte jen lidem, kteří se o sebe starají sami a od státu nechtějí žádné výhody! Šárka
OTÁZKA: Vážený pane Dolínku, chápu snahu města omezit zbytečné vjezdy vozidel a provoz automobilů obecně (bydlel jsem 20 let na Praze 1). Ovšem bez záchytných parkovišť a dokončeného městského okruhu Vaše řešení postrádá smysl. (pochopitelně pokud smyslem celé věci není jen výběr poplatků do pokladen městských částí). Pro firmy a podnikatele jde o neúměrnou zátěž, pro obyvatele modrých zón pouze o parkoviště (do jiných zón již vjíždět patrně nemají) a ti co dojíždějí za prací a nenavazuje jim bus na vlak, ti by měli přestat pracovat. Michal Hradecký
OTÁZKA: Dobry den, kdy konecne uz zacne mesto opravdu resit problem s parkovanim (malovani modrych zon reseni neni, to je jen odkladani problemu nekam dale). Ve smeru od D5, D6 a D7 neexistuje prakticky zadne P+R parkoviste, pominu Zlicin a Nove Butovice, kterou uz v pul osme rano obsazene. Tedy dojizdejicim nedavate zadnou jinou moznost nez aby to resili tak jak to aktualne resi (parkovat v miste kde to jde). Postavilo se metro do Motola, ale ze by nekdo nechal postavit ono parkoviste to ne. Cele to jenom zavani tim, ze je to business pro spratelene firmy, tak aby se jim pekne naplnila pokladna (odtahy, pokuty a vybirani penez od rezidentu za moznost si hledat misto). Kdy tedy bude postaveno nejake parkoviste na P6? Jindrich Svoboda
OTÁZKA: Dobrý den, po zavedení parkovacích zon na Smíchově se stalo z Barrandova-sídliště parkoviště přespolních vozidel, řidiči zaparkují a odcházejí na tramvaj. Kde mají obyvatelé parkovat??? Během celého dne, natož odpoledne a navečer není kde parkovat!! Jak tuto tragickou situaci budete řešit??? marika
OTÁZKA: Dobrý den, vlastním čistě elektromobil a mám registraci do modré parkovací zóny v Praze 6. Na dotaz, zda-li je registrace platná i v ostatních částech Prahy nám TSK odpověděla, že systémy nejsou propojeny a musíme udělat v každé městské části individuální registraci elektromobilu. Ovšem na registračním místě Prahy 5 nám pro změnu řekli, že v systému auto vidí a znovu ho registrovat nebudou... šlo by o duplicitní registraci. Dokážete mi prosím sdělit, jak to tedy s parkováním elektromobilů v Praze je a je systém propojený či nikoli? Parkování pro elektromobily bude platné i v Praze 1 už nyní, nebo až bude také Praha 1 zapojena do elektronického systému modrých zón? Děkuji Kateřina Skokanová
OTÁZKA: Dobrý den pane náměstku, chtěl bych vám poděkovat za to, že se nezbýváte pouze "vaší" městskou částí Praha 6, ale myslíte i na ostatní. Například jste vyřešil strašlivé kolony na jihu Prahy - v Dobříšské ulic, Radlické a Strakonické. Hned se nám v Praze lépe dýchá. Chci se Vás zeptat, zda hodláte uskutečnit geniální nápady IPRu na cyklopruhy na magistrále, nebo nápady na zavedení autobusů na městském okruhu. Pak už by jen stačilo vyhradit v tunelech pruhy pro autobusy, nebo alespoň na jejich vjezdech a myslím, že si o dopravu v Praze nemusíme dělat starosti. Přeji vám hodně úspěchů v uskutečnění vizí géniů. M. Mičík
OTÁZKA: Dobrý den, jsem obyvatelem Prahy 10 - Vršovic a velmi mě zajímá, jestli i zde se někdy dočkáme rezidenčních zón, vzhledem k relativní blízkosti k centru a také podpoře obyvatel této městké části. Jan
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete uzavření pro automobilovou dopravu průjezdu Smetanova nábřeží od Národního divadla až po náměstí Jana Palacha a dále průjezd Malou Stranou tak jak to bylo slibováno při zprovoznění tunelového komplexu Blanka? Michal Záveský
OTÁZKA: Pane náměstku, pokud je mi známo, bydlíte i vy v Praze 6 a možná v jedné z těch nejvíce dopravou zatížených lokalit, takže si myslím, že Vás pan starosta Kolář nemusí asi školit o tom, jak je potřeba dopravu v Praze 6 řešit. Bylo by dobré, kdy by si pan starosta Kolář uvědomil, že vše, co se nyní v Praze 6 v dopravě děje, je výsledkem zájmů bývalých radních za ODS a některých přestárlých členů ČSSD. To oni rozhodovali o tom, že se postaví Blanka a nikoliv Dana, to oni si prosadili metro A do Motola a ne do míst, kde by se dali odstavit vozidla, to oni zašmelili mnohé pozemky, které jim svěřil z majetku HMP Bém u letiště Ruzyně, v Suchdole, u Karlovarské apod., to oni zužovali jízdní pruhy na Jugoslávských partyzánů a na Svatovítské, protože jim muselo být jasné, že až se Blanka otevře, bude to průser a oni by to zase vrátili do původního stavu a dělali by chytré a jak myslí na občany. Zaplať Bůh, že už tam tito lidé nejsou. Doufám, že se starostou Kolářem nenecháte už šikanovat. kelt
OTÁZKA: Vážený pane radní, chtěl bych se Vás zeptat- cestujete někdy MHD? Pokud ano, proč my z Břevnova máme čekat 15-20 minut na autobus (o víkendu 1/2 hodiny), který stejně přijede pozdě- Vypich, přeplněný a dál se vleče přes Prašný most- skvělé vyústění Blanky... do Dejvic a je nám stále říkáno, ať využíváme nové metro- ale, jak se máme my z Břevnova na to metro dostat? Kilometry pěšky? On každý nemá metro hned za rohem. Ne všichni bydlí na jednom místě u metra. Děkuji za odpověď. Martin
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jak to vypadá z výstavbou paralelní dráhy na Letišti Václava Havla? Díky za odpověď. Pavel Kalný
OTÁZKA: 1. Můžete prosím sdělit jaký je hlavní cíl zřizování parkovacích zón? Všechna opatření by měla tento cíl sledovat. 2. Jak je nakládáno s vybraným parkovným? 3. Kolik parkovacích domů, resp. jiných parkovišť pro osoby, které dojíždí do Prahy a nutně někde zaparkovat musí již bylo postaveno? A jaký je plán další výstavby? Ty autem do práce dojíždějící nebožáky zónami pouze vytlačujete do dalších volných čtvrtí, takže se tím zásadně mění dosavadní zavedené poměry (například klidná rezidenční Ořechovka jako destinace pro odstavení vozu). 4. Proč se dělají zóny tam, kde o regulaci rezidenčního parkování vůbec nejde? (např. ulice U nákladového nádraží na Žižkově). Přemysl Dub
OTÁZKA: Pry pobezite pristi rok maraton. Bude to poprve nebo uz jste bezel? Na jaky cas si troufate? Marie Pokorná
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dolínku, proč jste při zřizování modrých zón nemysleli i na lidi, kteří v Praze bydlí jen přechodně. Bydlím na Praze 8 v podnájmu a jelikož si zde nechci na pár měsíců zařizovat trvalé bydliště (přijde mi to jako naprostý nesmysl), tak nemám od října kde parkovat. Takže jediná možnost pro nás je, že manžel začne do práce jezdit autem. S tímto přístupem automobilovou dopravu v Praze neomezíte. Děkuji za odpověď. Jana Špátová
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete nějak posílit autobusovou dopravu dopravu v oblasti Stodůlek? Vzhledem ke skutečnosti, že tato MČ se značně rozrůstá, považoval bych to za více než vhodné. Jinak držím palce a především pevné nervy ve Vaší práci. Zdraví Sommer. Luděk Sommer
OTÁZKA: Dobrý den, ještě otázka k VHD, lidé jsou čím dál tím víc "nuceni" (modré zóny, nevýstavba nových komunikací, ale i dumpingová cena kuponu...) ji používat, bude město tlačit na dopravce, aby důsledně kontrolovali KDO veřejnou dopravou jezdí a porušuje přepravní řád ? - nyní jsou ve veřejné dopravě naprosto běžní opilci, feťáci, bezdomovci, psi bez vodítka/náhubku ... VHD se výrazně mění k horšímu! Proč nezavést v metru turnikety (stejně to kvůli teroristmu bude nutné) a v povrchové dopravě uvolněné kapacity kontrolorů nenasadit na sledování i něčeho jiného než pouhé necvaknutí jíydenky (což je asociálům stejně fuk, jelikož pokuty se ze socdávek neplatí). Díky, zdravím, Radek Tesař Radek Tesař
OTÁZKA: Jako Dejvičák doufám víte, že firmy co slouží občanům v Dejvicích, musí zaplatit za druhé auto a víc 30tisíc za rok. Když máme 5 aut, je to 130 tisíc. Docela úlet. Je možno kompenzovat tuto částku, aby podnikatelé nemuseli měnit sídlo? anonym
OTÁZKA: Někde jste řekl, že fandíte Dukle. To se znáte všichni fanoušci osobně ne? :-) Berte to jen jako přátelské rýpnutí, Duklu mám docela rád. Marie Pokorná
OTÁZKA: Dobrý den, dcera pracuje v Praze jako lékařka a vzhledem k tomu, že je absolventkou , peněz nazbyt nemá, myslíte si, když není kde zaparkovat např. v Praze 7, že je normální platit denně za parkování 100,- Kč denně. Co děláte pro ostatní dojíždějící do Prahy, parkovacích míst na P+R je málo. Kdyby všichni přestali pracovat tak Praha je chudák. Takhle se vydělává jen na těch, kteří si nejen platí dopravu , ale i parkování v Pra, připadá Vám to fér!!! Sylvie Melicharová
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, jak můžu legálně zaparkovat v modré zóně, když bydlím v oblasti kde jsou zavedeny a nemám tam trvalé bydliště, majitel s tím, abych si ho tam zapsal nesouhlasí. Nastěhoval jsem se dávno před zónami. Do Prahy jsem se dostal v rámci povýšení ve správním úřadu, jehož ředitelství je pouze v Praze. Nemám problém s tím, si parkování na rok zaplatit, neměl bych problém ani s tím, si za parkování zaplatit více než občané Prahy resp. MČ, ale nějakou, pro obyč. člověka reálnou částku, což více než 36000 rozhodně není. Po Praze zásadně cestuji buď pěšky nebo MHD. Vozem se pouze dopravuji z domova do Prahy, jednou za 14 dní. Opakuji, že nemám problém si zaplatit, ale nějakou reálnou částku - třeba kolem 6000 za rok, ne ty mimózní částky. Proč není také parkovací oprávnění vázáno např. na nájemní smlouvu na byt v místě? Pokud jsou hlavním problémem denně dojíždějící "středočeši" proč s nimi musíme být trestáni i my, kteří v Praze fakticky žijeme, jen to nemáme v občance? Marek
OTÁZKA: Dobrý den.Chtěl bych se zeptat, jak momentálně vypadá stav tramvaje na Dědinu? Jestli to jsou stále jen nekonečné argumenty, že nejsou peníze,EIA,protesty místních atd. a dále bych se chtěl zeptat, zda-li se opravdu plánuje parkovací dům na Dědině a jestli se budou modré zóny posouvat blíže k Divoké Šárce a budou se taky dotýkat i Dědiny? Děkuji Vám moc za Vaši odpověď. Hezký den. Jan Rabenseifner
OTÁZKA: Dobrý den, je pravda, že se chystá redukce pruhů pražské magistrály? A že "Na Františku" nemají být 2+2 pruhy, ale 1+1? Pokud ano, CO je účelem? Už řadu let lze pozorovat snižování kapacity pražských ulic snižováním pruhů, vyhražováním pruhů cyklistům atd. To je přece zvrácené: Lidi stejně jezdit BUDOU, jenom se rpovoz strašně zpomalí, zhousteně - a ve finále budou nas...rozzlobení všichni: Chodci čuchající smrdící kolony i řidiči, uvěznění desítky minut v poskakující zácpě? Jiří Nečásek
OTÁZKA: Dobrý den, zachytil jsem, že prý je návrh stanic Déčka nudný a proto se toho maj ujmout architekti. Doufám, že jim na tuhle blbost neskočíte a zase se to o 10 let nezdrží. Ony jsou totiž mnohem lepší nudný stanice, než vzrušující bitva o to, dostat se každý den z Krče do centra a zase zpátky. Můžu se na vás spolehnout, že metro bude co nejdříve to půjde? Marie Pokorná
OTÁZKA: Proč Praha dělá přesný opak toho, co by měla dělat? Místa na ulici mají být pro řemeslníky, návštěvy atp. Zóny jdou proti Pražákům - kde nám zaparkuje instalatér, kterého občas v bytě potřebujeme? Kam dá auto návštěva? Jak zaparkuju u obchodu v jiné části Prahy, než bydlím? Pro rezidenty mají být garáže. Proč na malé vesnici musí majitel pozemku, na který se vejde 200 aut, musí mít podle regulativů povinně garáž a v Praze majitel domu ani bytu ne? My máme garážové stání v novém domě, to je jednodušší než ve staré zástavbě, uznávám, ale i parkování pro obyvatele starých domů má řešení. Řešením opravdu není dělat parkovací zöny přesně naruby, než by měly být - tzn. zákaz pro rezidenty, kteří mají mít povinnost garážového stání, nebo garáž na periferii, kam si tramvají v klidu dojedou. Karel
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu si myslíte, že zavedení modrých zón někomu prospěje? Přeci lidé, kteří parkovali v zaměstnání si jen vyměnili místo s místními a odpoledne zase odjeli. Teď jsou místa prázdná a neslouží nikomu. Jen si nahrabou firmy, které toto zařizují. A jak to mají dělat matky, které vezou třeba tři děti na různá místa do školy či školky a nemají tam trvalé bydliště? Dovedete si představit, že musíte být v půl deváté v práci a rozvézt jedno dítě do jeslí, druhé do školky a třetí do školy a každé je na jiném místě? Díky zavedení zón je pro nás nemožná například zaparkovat na u školy Marjánka na Praze 6. Co s tím hodláte dělat? Proč neustále škodíte lidem, kteří se snaží pracovat, plodí budoucí plátce a odvádí daně!!! Kamila
OTÁZKA: Dobry den, proc v Blance je rychlost omezena na 70km/h? - tunel projektovan na 80km/h, vetsina ridicu kouka na tachometr misto na vozovku, pri jizde z kopce pak nesmyslne prudce brzdi. Pokud potrebujete naplnit rozpocet diky vyberu pokut, tak kvuli tomu neohrozujte ridice. proc v praze sviti cervena na semaforech i v noci kdyz nikdo nejezdi? - nedivte se, ze ridici jezdi na cervenou, kdyz v jednu rano nepotkaji jine vozidlo, ale stoji na 5 semaforech na cervenou. To je kvuli Eltodu, aby si videlalo? proc mesto povolilo nesmyslene upravy a zuzeni vozovek na Vypichu a u Vitezneho namesti? Dekuji za odpovedi. Jiri F
OTÁZKA: Pane radní, přestože jsem zprvu nebyla nakloněna zavedení parkovacích zón na Praze 6, dnes jsem ráda, že u sebe před domem na Dejvické ulici zaparkuji i když přijedu pozdě domů z práce. Jsem ráda, že doma parkuji já a ne středočeši jak tomu bylo doposud. Jana Petráková
OTÁZKA: Pane náměstku, nepovažujete zavedení parkovacích zón v Praze 6 bez předchozího vybudování záchytných parkovišť z kladenského směru za bezohlednost vůči řidičům. kteří musí do této čtvrti dojíždět za prací ? Kupříkladu pro mne cena parkovného činí dvě odpracované hodiny denně. Jak bude Praha v této věci postupovat dál? A co říkáte na nápad starosty Koláře zavřít výjezd z Blanky do Svatovítské ulice. To "šestka" opravdu tak moc chce vystrnadit všechny nerezidenty někam pryč? Děkuji za odpověď. Jan Čermák
OTÁZKA: Je pravda, že zelený chtěli, aby se za parkování platilo ještě několikánosbně víc? Marie Pokorná
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne co osobně děláte pro dostavění Pražského obchvatu. Všichni jistě víme že úsek Říčany - Běchovice je nejdůležitější dopravní stavbou ve Středních Čechách a to že přišla o EIA je katastrofa. Nesmyslné návrhy jiných variant dál od Prahy vůbec problém neřeší. Moc děkuji. Antonín Petr
OTÁZKA: Dobrej, chci se jen zeptat, jestli se někdy dožijeme Městského a Pražského okruhu? Marie Pokorná
OTÁZKA: Proč se cyklisti a motoristi tak nenávidí? Marie Pokorná
OTÁZKA: Zdravim, v médiích propagajete mhd, ale jezdíte taky někdy tramvají nebo metrem? Marie Pokorná
OTÁZKA: Dobrý den, když se ukazuje, že modré zóny zlepšují možnost parkování pro místní, nedalo by se prosadit, aby byly zavedeny celorepublikově, aby i v jiných městech zaparkoval jen domácí a auta cizích tam nepřekážela? Richard Vacek
OTÁZKA: Pane náměstku, jak složité bylo vyjednávání o novém tramvajovém vedení? Mám pocit, že tentokrát se to konečně udělalo pořádně, tak snad to vydrží? Marie Pokorná
OTÁZKA: Dobrý den, stavbu 511 nelze postavit ani za "naše" peníze s původní EIA ? žádné nové komunikace v okolí (hostivařská spojka, západní obchvat Uhříněvsi, MÚK Rybníčky) také nelze ani zahájit před stavbou 511 ? Metro A nebude prodlužováno podle původního návrhu přes ZM do Hostivaře ? (tramvaj je nanic - moc dlouhá jíydní doba, vlak nelze intervalem aj s metrem srovnávat a kapacitně je právě ve městě přetížen). Díky moc, s pozdravem Radek Tesař Radek Tesař
OTÁZKA: Doufám, že si na mě pamatujete, přibližně před měsícem jsme se spolu bavili cestou metrem ze Staroměstské na Dejvickou. Držím Vám palce a jen Vás prosím o urychlení oprav komunikací .... Díky. Martin Veselý
OTÁZKA: Dobrý den, prý chodíte na magistrát z Dejvic pěšky? Marie Pokorná
OTÁZKA: Dobré odpoledne, kdo se v Radě zasadil o to, aby byla do plánované zóny zákazu segway zahrnuta i velká část Prahy 4 včetně například Spořilova? Vždyť to nedává žádný význam, na sídlišti pak místní děti nebudou moci jezdit ani na hoverboardech. Děkuji za odpověď. Martin Veverka
OTÁZKA: Jak jste spokojeny se zmenamy tramvaji? Budete je nejak vyhodnocovat a delat treba nejake dalsi zmeny? Ja musim rict, ze me se takhle jezdi dobre a zadny problem si zvyknout na zmeny jsem nemel. Petr k
OTÁZKA: Pane Dolínku, zaznamenala jsem, že jste podporoval aktivitu "Do práce na kole". Jezdil jste skutečně vy sám na kole, nebo jste jeden z těch, kteří "pijou vínio a kážou vodu"? Díky za odpověď. Vychodilová. Petra Vychodilová
OTÁZKA: Opet se uvazuje o mostu Modrany Lahovicky. To vam nevadi, ze v Lahovickach bude zbourana zhruba polovina domu? Zije zde pomerne hodne obyvatel. Aby se nemusel delat sjezd z okruhu Lahovice Modrany, ten je zakonzervovan, chcete utratit penize za dalsi most? Nestaci, ze tu mame Strakonickou, hlavne, ze v Modranech bude klid. Otazka je na jak dlouho ... Galiova
OTÁZKA: Dobrý den, možná byl tento dotaz již položen jiným tazatelem. Rád bych se zeptal, zda máte nějaký odhad termínu znovuotevření Vysočanské estakády. Dočetl jsem se, že se jedná o náročnou opravu a škody budou vyšší, než se původně předpokládalo. Existuje nějaká možnost dočasně omezeného provozu na této komunikaci ještě před úplným dokončením opravy? Děkuji Vám za odpověď. Přeji hezký den. Jiří Novotný
OTÁZKA: Dobrý den, jak vy sám osobně snášíte ten fakt, že současné vedení města nepřipravuje v době velkého hospodářského růstu celého státu téměř žádnou velkou investiční akci v dopravních stavbách? Sám víte, že se současná politická garnitura města pouze veze na projektech, které byly započaty dávno před vaším působením a vy pouze "stříháte pásky". Což takhle začít také něco dalšího projektovat / stavět, aby se ti po vás také měli čím chlubit? Děkuji mnohokrát za Vaši upřímnou odpověď. Martin Veverka
OTÁZKA: Jednoduchá otázka: kde má zaparkovat kdokoli, kdo bydlí ve stř.Čechách, kde není žádné příměstské spojení vlakem (Dobříš, Příbram) a pracuje v Praze, přijíždí autem po Strakonické a milerád by pokračoval MHD. Za 30 let se nepodařilo vybudovat žádné záchytné parkoviště u nádraží Smíchov ani jinde... Ondřej Eliáš
OTÁZKA: Zdravím, zaznamenal jsem že Praha vyhrála arbitráž s ČKD, to je super. Jak moc se vám ulevilo? Vy jste přece tenkrát odmítl zaplatit za ty špatný kabely, nebál jste se, že se to pak může obrátit proti vám? Marie Pokorná
OTÁZKA: Pane náměstku, moc se mi líbí Váš přístup k řešení dopravy v Praze, nemyslíte si však, že takto nízká cena ročního kuponu je dlouhodobě udržitelná? Richard Novotný
OTÁZKA: Dobrý den, kde jste koupil ty epesní papuče, ve kterých jste předával ceny v neděli na trojském kanále? Díky za odpověď. Martin Veverka
OTÁZKA: Pane Dolínku, vy osobně jezdíte pravidelně MHD? Martin Novák
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku,´ v Břevnově, v Hošťálkově ulici byla jen v části zavedena tzv. modrá zóna. Dnešní realita je taková, že zatím co v modré zóně je poloprázdno, v dalším úseku ulice je plno a večer řidič nezaparkuje. Chtěl bych od Vás jasnou odpověď, kdy bude zóna posunuta a hlavně prosím aby se uvedené změny nedělali od stolu ale člověkem místně znalým. Další moje poznámka je k vjezdu do FN Motol, kde směrem od Vypichu, řidiči zmatkují tím, že najíždějí do prvního možného vjezdu, který je však jen pro taxi a zásobování, přitom by stačilo k odbočovacím šipkám na vozovce nechat nastříkat text TAXI + ZÁS a u dalšího odbočovací šípky přidat H...Dalo by se to realizovat? Richard Hladík
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dolínku, proč neustále dostávají přednost fašisticko-zelené organizace typu Auto*mat, které zastupují naprosto mizivou skupinu účastníků silničního provozu? Proč v době plné velkohubých prohlášení o ekologii nevytváříte plynulou dopravu a neustále budujete nová omezení, zúžení, semafory? Dle mého jste na své pozici naprosto nekompetentní a měl byste odstoupit. MIchal
OTÁZKA: Dobrý den, proč chcete vyhazovat peníze daňových poplatníků za zákaz vjezdu vozidel nad 12m, když v Praze je již dnes zakázán vjezd nákladním automobilům podle tonáže? Pokud to opravdu zakážete v celé Praze bez vyjímek, jak si představujete zásobování obchodů? Na překládání na menší vozidla zde nejsou logistické areály a kromě toho by se pak doprava v Praze ještě více zhoršila. Josef
OTÁZKA: Jak hodně jsou v Praze synchronizovány semafory? v některých částech Prahy se často stává že musí člověk autem zastavit na každém semaforu byť jsou od sebe třeba jen pár set metrů. Nezlepšilo správné plánování/časování semaforu k lepší plynulosti pražské dopravy? Prokop Růžek
OTÁZKA: Mohu se zeptat na důvod (asi před rokem a půl uskutečněného) zúžení cesty od bce Zdiby ku Praze. Dokud zde byly dva pruhy, byla zde doprava bez problémů. Od zúžení do jednoho pruhu každé ráno kolony. Děkuji za odpověď a případnou nápravu. Milan
OTÁZKA: Dobrý den, chápu to správně, že se ministr Brabec konečně probral a 511 má naději, že se nebude stavět až někdy za 20 let? Díky, že za tu stavbu bojujete, je totiž fakt potřeba Marie Pokorná
OTÁZKA: Trojská (směr Kobylisy a zpět) Praha 8 - bylo odstraněno dopravní značení zákaz vjezdu (mimo dopravní obsluhu) před otevřením Blanky. Po otevření Blanky je zde naprosto neúnosná situace pro zdejší obyvatele. Co můžeme jako obyvatelé udělat pro to, aby zde byl navrácen původní stav (tedy omezení dopravy)? Dochází zde k poškozování majetku, je zde zvýšená prašnost, hlučnost, ohrožena bezpečnost dětí při cestě do školy, atd. Nevidíme důvod proč by tato silnice měla být průjezdná, když z Kobylis je velmi dobré spojení do města MHD. Děkuji. Veronika Červinková
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete mi poradit, kde mám zaparkovat, když jezdím do Prahy do zaměstnání a přijíždím od Zdib? Nejbližší metro Kobylisy - ale tam nezaparkuju. Vytvořili jste si modré zóny, fajn, ale to je krok A. Současně ale měl proběhnout krok B - záchytná parkoviště. Ve vašem ideálním světe by si měla každá obec nakreslit všude modré čáry a pak budeme sedět všichni doma. Přestaneme navštěvovat příbuzné, protože se u nich nedá zaparkovat. Přestane k nám jezdit vyzkoušený řemeslník, protože bydlí v jiné části Prahy (ono stačí v jiné části Prahy 8..) Upřímně - naštvali jste tolik lidí, že doufám, že toto volební období je pro vás ve funkci poslední! Pavel
OTÁZKA: Pane náměstku, je přece jasné, že když se zavře tunel, budou auta jezdit po povrchu. Proč Praha 6 něco neřeší a háže problém na vás? Jan Homola
OTÁZKA: Dobrý den, proč trvají všechna stavební povolení tak dlouho? Nebylo by možné aspoň v Praze na "krajské" úrovni to všechno zrychlit? Slavomír Jonák
OTÁZKA: Ahoj, určitě se tu sejde spousta kverulantů, tak jsem tě chtěl podpořit. Nechápu ty stěžovatele, kteří tvrdí, že před zmodráním Dejvic by měl existovat způsob jak zaparkovat pro přespolní ideálně u metra. Vždyť Vaší usilovnou prací ve spolupráci s Prahou 7 jste dokázali v několika málo měsících otevřít velkokapacitní bezplatné parkoviště hned u metra. A operativně ho rozšiřujete, když nestačilo parkoviště na Jugoslávských Partyzánů (vybudované v předstihu zúžením vjezdu na jeden pruh), přidali jste kulaťák, Svatovítskou a nyní po jejich zaplnění přidáváte i parkoviště na ČS Armády a Evropské ulici. Takže hodně úspěchů do další práce a pozdravuj Týnu. Fíla Pavelka
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, probíhají současně s přípravou SOKP 511 také nějaké konkrétní kroky k realizaci zbývajících staveb v úseku Satalice-Březiněves-Suchdol?. Pokud se příprava staveb bude příliš protahovat, může se očekávat obtížnější komunikace s dotčenými městskými částmi. Kbelská již nyní nestíhá, kulaťák také ne, připravovaná „okreska“ mezi Úžicemi a Horoměřicemi problém nevyřeší a jižní část okruhu je zavalena zbytnou dopravou, která by využila severní koridor. A jeden doplňující dotaz, budou probíhat změny v linkách městských autobusů, proč se nevyužije také nově postaveného tunelového komplexu (Blanka)? Sdílíte argument ROPIDu že by byly linky příliš využívané, tedy drahé? Velice děkuji Radek Novak

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.