Středočeský úsek modernizace D1 je rozdělen do devíti částí. "Vytipovali jsme úseky, které jsou ve špatném stavu, a také bylo pravděpodobné, že se nám podaří bez problémů získat stavební povolení,“ vysvětlil zmocněnec pro D1 Jiří Švorc z Ředitelství silnic a dálnic, proč se nezačíná od prvního úseku.
Nicméně stavební povolení není ještě vydané na žádný z nich. Přestože vypršel termín pro podávání nabídek firem, ŘSD ho prodloužilo až do 16. července. Soutěž se tak otevře většímu počtu uchazečů a snížit se může cena. Orientačně bude stát každý úsek kolem miliardy korun.
Práce by měly začít na podzim, jak se plánovalo, a stavět se bude rok a půl. Výsledkem bude, že se dálnice téměř všude rozšíří o 75 centimetrů. Výjimkou jsou místa, kde jsou tři jízdní pruhy. Stavba se tak nedotkne například úseku z Prahy do Mirošovic.
Kromě zbrusu nového povrchu bude mít dálnice rovněž nové mosty, svodidla a také ploty, které zabrání zvěři, aby se dostala na vozovku.
Kromě středočeského úseku bude Ředitelství silnic a dálnic opravovat D1 i v ostatních krajích. Kompletní rekonstrukce nejvytíženější dálnice u nás vyjde zhruba na 23 miliard korun (o opravě D1 čtěte zde).