Řidiči musí počítat se zdržením hlavně ráno a po čtvrté hodině odpoledne. Ilustrační snímek

Řidiči musí počítat se zdržením hlavně ráno a po čtvrté hodině odpoledne. Ilustrační snímek | foto: Martin Polívka, MF DNES

Silnice z Prahy na Slaný se opravuje, řidiči musí počítat se zpožděním

  • 8
V pondělí ráno začala další část rekonstrukce tahu z Prahy směrem na Slaný. Silnice R7 se opravuje postupně a řidiči tak musí počítat se zdržením na různých úsecích až do 30. května. Podle policie se objížďkami po okolí čas neušetří.

"Mezi Kněževsí a Buštěhradem je doprava svedena do jednoho pruhu, s kolonami tam proto počítáme i nadále. Zatím jsme ale větší problémy, jako jsou nehody, nezaznamenali," řekla v pondělí kladenská policejní mluvčí Michaela Nováková. V jednom pruhu se jezdí také v úseku od Buštěhradu k 15. kilometru. Silničáři zároveň uzavřeli nájezd u Středokluk a ve stejném směru také exit 9 poblíž Buštěhradu.

Policie podle Novákové kvůli opravám nepřijala žádná zvláštní opatření. Řidiči i proto musí počítat se zpožděním hlavně mezi sedmou a devátou ráno a po čtvrté odpoledne, kdy lidé jezdí do práce a zpět. "Cestou přes okolní obce by však řidiči ztratili ještě více času," podotýká mluvčí.

Po dokončení nynější etapy rekonstrukce začne další, při níž se uzavřou nájezdy u Kněževsi a Makotřas. Dopravu silničáři nadále povedou v jednom pruhu. Stejné opatření zavedli i poblíž Slaného u Knovíze, kde se pracuje už od loňského listopadu.

V opačném směru je vozovka již opravená. "Rekonstrukci ve směru na Prahu jsme dokončili loni," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Modernizace D1 začne v dubnu

A díky příznivému počasí stavbaři pracují i na dvou středočeských úsecích dálnice D1. Dokončují tam přípravné práce před vlastní modernizací, tedy pokládáním nového povrchu.

Kde se opravuje

Dálnice D1

  • Omezení platí kvůli rekonstrukci mezi 42. a 48. kilometrem, v místě je snížená rychlost.
  • Práce mají být hotové do 10. dubna, pak se má začít pokládat nový povrch v úseku Loket - Hořice.

Silnice R7 z Prahy na Slaný

  • U Knovíze svedli silničáři dopravu do jednoho pruhu už loni, nyní se tak jezdí i mezi Kněževsí a Buštěhradem a také mezi 9. a 15. kilometrem.
  • Do poloviny května uzavřeli také exity na Středokluky a na Buštěhrad. Po jejich otevření se do konce měsíce ještě uzavřou nájezdy u Kněževse a Makotřas.

Silnice R4 do Příbrami

  • U exitu Dobříš-sever se opravuje most. Do 30. srpna proto bude uzavřený sjezd i nájezd.

Silnice R6 do Karlových Varů

  • Opravovat se má pravá strana silnice R6 mezi Pavlovem a Velkou Dobrou.

V části Šternov-Psáře se nyní vyspravuje střední část mezi 42. a 48. kilometrem, auta tam jezdí v obou směrech v pravém pruhu a po krajnici, rychlost je snížena na 80 kilometrů v hodině. V úseku Loket - Hořice se u Studeného připravuje nadjezd a neplatí tam žádná omezení. Práce mají být v obou úsecích hotové 10. dubna. Ve stejném měsíci má dle ŘSD začít vlastní modernizace.

"Čekáme na schválení potřebných uzavírek ministerstvem dopravy. Doprava bude převedena do jednoho směru ve dvou pruzích, u každé strany to bude trvat vždy tři až čtyři měsíce," uvedl Jan Studecký z ŘSD s tím, že oba úseky dálnice by mohly být tím pádem hotové do konce roku.

Další úsek nabírá zpoždění

Práce měly letos začít také na třetím středočeském úseku D1 Hvězdonice - Ostředek. Ředitelství už pro něj získalo stavební povolení, proti tomu se však odvolalo hnutí Děti Země. Jeho zástupci tvrdí, že nebyl dostatečně posouzen vliv modernizace na životní prostředí. Podle Studeckého tak může zahájení oprav za Hvězdonicemi nabrat několikaměsíční zpoždění.

Modernizaci nejstarší české dálnice dlouho odkládalo i samotné ředitelství silnic. Přípravné práce měly začít už v roce 2012, nakonec se tak stalo až o rok později. Některé stavební firmy navíc poté přerušily práce na stavbě, protože byl povrch dálnice údajně v horším stavu, než tvrdilo ŘSD.

Oprava téměř celé dálnice D1 za zhruba 14 miliard korun měla být podle původních odhadů ministerstva dopravy hotová v roce 2018.