Že se práce na technologiích nestihnou, zjistila ČTK z dopisu, který firma ČKD Praha DIZ pracující na technologické části tunelu zaslala magistrátu.
Praha v čele s TOP 09 přitom plánovala, že tunel stihne otevřít na přelomu září a října ještě před komunálními volbami.
Podle informací ČTK panují kolem aktuálního termínu otevření silné politické tlaky. Praha přesný termín oficiálně nesdělila, podle zdrojů ČTK se mluvilo o 4. říjnu.
Vládnoucí TOP 09 by se totiž hodilo spustit provoz v Blance ještě před volbami, které se uskuteční 10. a 11. října.
Političtí konkurenti ale podle zdrojů z pražské politiky usilují o to, aby TOP 09 slavnostně přestřihnout pásku nestihla.
Stavbu důležité dopravní stavby, která bude městskou pokladnu stát více než 36 miliard korun, schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS).
Náklady se ale v průběhu let navýšily o několik miliard. Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav.
K soudu půjde i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Zprovoznění tunelu původně plánované na rok 2011 se proto už několikrát odložilo.
Firma ČKD v minulosti uzavřela s Prahou smlouvu na práce za zhruba pět miliard korun. V dopise, který na začátku týdne poslala magistrátu píše, že jí Praha dluží 550 milionů korun. Praha navíc dlouho otálela se zadáním zakázky na stavbu velínů, bez kterých by se provoz v Blance nemůže rozjet.
A ČKD nyní tvrdí, že plánovaný termín nestihne. Už dřív se mluvilo o tom, že na práci potřebuje zhruba půl roku. Což by znamenalo dokončení Blanky zřejmě až na přelomu roku.