Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Panoráma železničního mostu probudilo diskuzi. Ptali jsme se, jak se líbí

  16:09aktualizováno  16:09
Pro někoho symbol nevkusu, pro jiného vítané oživení, jaké v Praze dlouho chybělo. Takovou diskusi rozpoutala výstava dvaceti čtyř velkoformátových aktů doplněných krátkými básněmi, která bude ještě tři týdny částečně zakrývat rezavou konstrukci železničního mostu u pražské Výtoně.

Naopak nápad využít prorezavělé sloupy starého mostu se setkal vesměs s úspěchem. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Nápad využít prorezavělé sloupy starého mostu se setkal vesměs s úspěchem. „Jsem vždycky ráda, když vidím umění mimo místa, která jsou k vystavování primárně určena. Alespoň se oživí ten šedivý prostor,“ říká Pavlína Čemusová, kterou na výstavě mrzí jen to, že akty prosvítá slunce a jsou tak méně vidět.

Využití mostu se zalíbilo i kamarádovi Pavlíny Čemusové Matisovi. „Je to dobrý způsob, jak to tu využít. Je pouze škoda, že jen málokdo na most opravdu půjde a­ akty si prohlédne zblízka,“ dodává Matis.

Mezi těmi, které deník Metro v okolí železničního mostu oslovil, byli i tací, kterým se podařilo novou dekoraci úplně přehlédnout. „Toho jsem si ani nevšiml. To jsou nahotiny? Tak to tam napište, že je to dobrý!“ směje se Jaroslav Novák, který do Prahy vyrazil s manželkou z Plzně.

Podle odborníka podprůměrná díla

Výstava měla podle svých tvůrců Petra Eichea, Miloše Tancibudka, Jiřího Řehořka a ­Petra Doubravy důmyslně propojit ženské akty a básně.

Našla však i výrazné kritiky. Podle Ondřeje Horáka, autora doprovodných programů Galerie Rudolfinum, držitele Magnesie Litery a tvůrce pořadu UM! na Stream.cz, jde jen o trapné pokračování pražské kulturní politiky, která umožňuje v ulicích metropole umístit jakýkoliv umělecký brak. „Díla ­dosahují jen stěží kvality prací studentů středních škol,“ tvrdí Horák, podle něhož je umění ve veřejném prostoru problém, který se přes svou významnost vůbec neřeší.

„Železniční most je jedním z nejkrásnější a zaslouží si, aby o podobném projektu rozhodovaly kompetentní osoby,“ dodává Horák.

Autor: Metro.cz



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky

Poctivá zelňačka
Poctivá zelňačka

Rychlovka, která zahřeje.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.