Diskuze

Problém s parkováním omezuje autobusy, mezi auty u nemocnice neprojedou

Auta odstavená přímo na autobusové zastávce, nebo rovnou v obratišti spojů, následné kolony aut a jen ztěžka projíždějící linky MHD. Tak to vypadá takřka každý pracovní den v okolí pražské Nemocnice na Homolce. Ta totiž nemá dostatečnou kapacitu parkoviště, a tak řidiči parkují, kde se dá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak ono by to chtělo zamyslet se nad tím, jak to, že je tam problém až teď, když ty nemocnice tam stojí už desítky let a ani samotný nárůst počtu aut na tom nic nemění. Možná by se došlo k tomu, že za to může spíš výstavba kancelářských budov v okolí bez dostatečného počtu parkovacích míst, či výstavba zastávek metra bez záchytných parkovišť, ke kterým teď jezdí mimopražští a chtějí v jejich okolí zaparkovat, a pak pokračovat do Prahy metrem. Nebo výstavba tunelů a obchvatů, které zrychlily průjezd Prahou, takže tam jezdí i auta, která by se předtím dávno zasekla už někde na Jižní spojce.

Řešení je prostě výstavba záchytných parkovišť dál od těchto míst, omezení vjezdu k nemocnici a zavedení kyvadlové autobusové dopravy mezi záchytnými parkovišti. Plus posílení linek z různých směrů přímo k nemocnici, tak aby nebylo výhodnější jezdit autem, např. protáhnutí linky metrobusu 125, ze které lidé musí jednu stanici metra či dvě tramvají dojet na ženské domovy, aby mohli přestoupit na 167, místo aby existoval přímý rychlý spoj jihovýchod/severozápad.

Dále by pak samy nemocnice měly mít parkoviště pro auta doktorů (jen v Motole pracuje přes 3000 doktorů) a dalšího klíčového personálu, protože ti musí jezdit do práce každý v 7 ráno, kdy ještě autobusová doprava ne úplně funguje a jezdí i z větší dálky, protože se neřídí spádovostí a musí parkovat na přístupových cestách uvnitř areálu, protože kapacita parkovišť se tam plánovala v 80. letech, kdy bylo 20 % aut oproti dnešku. Takže tam je to ještě náročnější než pro pacienta, který tam jede jednou za půl roku na vyšetření a může si na to vždy ten čas udělat (urgentní případy vynechávám, pro ně jsou sanitky).

0 0
možnosti

Sice máte pravdu že chybí záchytná parkoviště na metrech, ale to neřešní nijak problém parkování v nemocnicích - pro lidi co by potřebovali p+r jsou nemocniční parkoviště nepoužitelná (cena, kapacita, dostupnost), a pro pacienty co potřebují do nemocnice jsou pak naopak k ničemu p+r...

0 0
možnosti

Správně, nemocní a hlavně ti infekční by měli jezdit do nemocnice sockou... Noha v gipsu? To se tramvají a pak busem dá taky zvládnout, schody budete skákat po jedné... Problém je skutečně u velkých nemocnic, že nemají dostatečně dimenzovaná parkoviště.Spousta řidičů to řeší tak, že zastaví u vchodu, vyklopí pacienta a jedou někam do dáli zaparkovat.To ale bohužel nejde udělat ve všech případech. Už vidím jak zmatená těžce nemocná babička čeká před vchodem půl hodiny, než její doprovod někde najde parkování a pak dojde aby ji dovedl k potřebné ambulanci....Tedy už to vidím v mnoha případech denodenně. Chyba je na straně provozovatele. Nebo si sand někdo myslí, že u nemocnice někdo parkuje jen tak, bezdůvodně?

4 0
možnosti

Na Homolce existuje v podstatě jednoduché řešení současné dopravní situace.

A to zpoplatnit i parkovací místa v současnosti nezpoplatněná. Pak by si mnoho lidí rozmyslelo tam vůbec jezdit autem, když by si byli jisti, že je nemine poplatek 50 Kč/hodinu nebo kolik aktuálně vybírají na té zpoplatněné části.

1 3
možnosti

To bohužel není řěšení vůbec žádné, ty lidi tam nejezdí na výlet ale protoźe musí, takže tam pojedou tak jako tak i když to bude stát stovku za hodinu. Koneckonců stačí se podívat na placené parkoviště u jiných pražských nemocnic a přestože tam návštěvník často nechá několikset než proběhne vyšetření, jsou naprosto plná.

3 0
možnosti

S60t10a78n 88N23o78v39á19k

24. 4. 2017 14:14

Zelené preferování cyklostezek, pěších zón, MHD a humanizace dopravy nese své ovoce.

Taktéž zelené (a kyselé)...

8 4
možnosti

J24i93ř52í 95K11ü16h88r

24. 4. 2017 18:38

Parkující bicykly jsou problém srovnatelný s ulicemi ucpanými automobily?

2 5
možnosti

P84a97v78e59l 18Ř47a73p27e91k

24. 4. 2017 13:17

Zákon by měl v takových situacích umožnit nakládat s tím jako s odpadem, najel by tam buldozer a všechno to sešrotoval někam do kouta, odkud by se to odvezlo rovnou na smetiště, a zase by bylo místo.

Města jsou těmi zastaralými plechovkami ucpaná až k prasknutí, přesto produkce nových zastaralých plechovek trhá rekordy. Tak tady se něco hodně nepovedlo. !!

5 7
možnosti

Žádné místo by nebylo, dokud někde budou lidé budou tam logicky i jejich dopravní prostředky ;-)

A produkce a prodeje stoupají naprosto v pořádku, je to výdobytek naší civilizace, a to my nejsme ani na úrovni západní evropy, natož třeba asie, takže problém není v počtu aut ale v nedostatečně infrastruktuře R^

3 1
možnosti

Je krásně vidět, když starosta Prahy 8 "zařídí" zákaz vjezdu do Trojské, tak tam hlídka MP skoro bydlí a nenechá projet ani kolo bez kontroly...

Bohužel Praha 5 je asi politicky dost slabá, protože tohle není jediné místo, kde je dopravní problém řešitelný pravidelnou hlídkou MP... (Např. Za Ženskými domovy běžně blokují tramvaje v protisměru a jediné co se někdo zmohl je obnovit bílé značení)...

1 0
možnosti

To je také jedině dobře že tam MP nedělá ještě větší dusno, nemá tomu totiž stejně jak pomoc - žádné místo navíc nepřičaruje. R^

0 1
možnosti

Přece nemůžeme požadovat po vesnických grosbyrgrech, aby do Prahy jezdili vlakem nebo busem a po Praze se pohybovali MHD. To by byla diskriminace synů a dcer venkova.

4 6
možnosti
  • Nejčtenější

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zdražit zóny a část peněz rozdělit lidem bez aut. Praha 7 chce parkovací revoluci

10. dubna 2024  12:13

Praha 7 dlouhodobě řeší nedostatek parkovacích míst a naopak neustále se zvyšující počet aut....

Po srážce s pracovním strojem zemřel ve Všestudech na Mělnicku cyklista

10. dubna 2024  20:07

Ve Všestudech na Mělnicku ve středu vpodvečer po srážce s pracovním strojem zemřel cyklista....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Gorilák Kisumu se v pražské zoo činí. Narodil se mu letos už druhý potomek

12. dubna 2024  6:45,  aktualizováno  15:13

V pražské zoologické zahradě se v noci na pátek narodilo mládě gorily nížinné. Jeho matkou je...

Českobudějovičtí volejbalisté na úvod finále zkrotili v Praze Lvy

17. dubna 2024  23:33

Volejbalisté Jihostroje České Budějovice vstoupili vítězně do finále extraligy. Na palubovce...

Jarůšek vyměnil hokejky a řádil na startu baráže: Snad mi je zase Jágr nevezme

17. dubna 2024  22:12

Za celou letošní extraligu pouhé čtyři góly, teď dva za šest minut a navrch asistence. Za probuzení...

Na Kladno máme! cítí střelec Vsetína. A blahořečí fanoušky: I venku jsme doma

17. dubna 2024  21:20

Kladno výrazně přestříleli 44:26, gól ovšem hokejisté Vsetína slavili až 152 sekund před koncem za...

Kladno - Vsetín 4:1. Rytíři získali v baráži první výhru, rozhodl tříbodový Jarůšek

17. dubna 2024  16:50,  aktualizováno  20:53

Kladenští hokejisté zvítězili v prvním utkání baráže o extraligu nad Vsetínem 4:1 a v sérii na...