Mobilní Metro.cz

Vladimír Baláš na cestě do práce.

Vladimír Baláš na cestě do práce. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Klánovická kola se kradou dál, kamerový systém zatím chybí

  • 1
Nádražní hlídané parkoviště pouze pro bicykly. Nápad, který Klánovičtí i obyvatelé okolních obcí přijali s nadšením. Spousta lidí totiž jezdí na kole na nádraží, odkud jedou vlakem do Prahy, do práce. Na prvním pražském parkovišti pouze pro kola bicykly vždycky mizely, chybí zde dohled kamer.

Chvályhodný počin ale zatím vypadá spíše jako nešťastný nedodělek. Do tří prosklených cyklopřístřešků totiž jezdci své kolo sice mohou zaparkovat oficiálně již druhý týden, nikdo jim ho však nepohlídá.

„Před pár dny tu byl pán, kterému z nových stojanů přivázané kolo ukradli. Měl by tu přitom již fungovat kamerový systém,“ říká paní u okýnka Českých drah v nádražním vestibulu.

Za pravdu jí dává také Vladimír Balaš, který na nádraží každý den dojíždí z druhého konce Klánovic. Ačkoliv se mu nápad s parkovištěm zamlouvá, sám si kolo raději uváže na nástupišti, kde se přes den pohybují lidé. „Je to prima, akorát by mohlo být pro kola víc míst a hlavně monitorovaná,“ řekl deníku Metro Balaš.

Dokončení parkoviště netrpělivě vyhlížel také Miloš Zbořil ze Šestajovic. S ním totiž u nádraží vzniklo také osm uzavřených cykloboxů, kam lze své okolo bez obav zamknout i bez kamer. Ty stále hledají své nájemníky. „Pokud ty nové boxy hned někdo nerozfláká, rád je později využiju,“ dodává s úsměvem Zbořil.

Přitom právě proti krádežím byly cyklopřístřešky o kapacitě třiceti míst vybudovány. Díky své průhledné konstrukci, spolu se zbudovaným kamerovým systémem, měly umožnit dokonalý přehled o všem, co se v nich děje. Chyba lávky, obec totiž kamery teprve plánuje doplnit. „Celodenně odstavená kola se občas kradou, takže jsme v současné době objednali kamerový systém,“ slibuje místní starosta Karel Horníček.

Klánovický cyklopřístřešek je pilotním projektem parkoviště Bike and Ride, jehož cílem je propojení cyklodopravy a MHD a jež se těší velké oblibě nejen Klánovických, ale také obyvatel Újezdu, Šestajovic či Jiren, kteří odtud mohou pohodlně pokračovat vlakem dál.

Metro.cz
Témata: Praha 21, jízdní kolo, parkoviště, České dráhy, Šestajovice, Vladimír Balaš, Klánovice, Újezd, Praha, cyklistika, doprava, Kamerový systém, práce, Středočeský kraj, Vlak