Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přestupování na Dejvické skončí v červnu, portýry nahradí zřejmě pás

  13:32aktualizováno  13:59
Cestující, kteří chtějí vystupovat v nových stanicích pražského metra A, čeká poslední necelý měsíc přestupování na Dejvické. Všechny vlaky pojedou až na Petřiny od 1. června, od kdy přestane platit takzvaný pásmový provoz. Uvedl to radní pro dopravu Petr Dolínek. Změnu bude v úterý schvalovat rada.

Dvojici výtahů využívají místní obyvatelé i cykloturisté. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Praha tak reaguje na četné stížnosti cestujících, kterým zejména v odpolední špičce vadilo, že do čtyř nových stanic metra linky A jezdí z Dejvické jen každý druhý spoj (o častých stížnostech cestujících jsme psali zde).

Lidem tento systém vadil i proto, že z Nádraží Veleslavín se stal nový přestupní uzel. Jezdí odtud nejen autobus na letiště, ale také příměstské autobusy a je zde i velmi vytížená vlaková stanice směr Hostivice, Kladno či Rakovník.

„Na nástupišti na Dejvické tak vždy na další spoj čekalo 100 až 130 cestujících,“ řekl radní pro dopravu Petr Dolínek. Podle něj vyjde změna v provozu až 25 milionů korun ročně.

O zrušení pásmového provozu budou v úterý jednat radní. „S materiálem již byli seznámeni a souhlasili, hlasování tak bude pouze formalitou,“ řekl Dolínek.

Čtyři nové stanice metra Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol se cestujícím otevřely 6. dubna. Pásmový provoz z Dejvické na novou konečnou do Motola je zaveden v době od 9:30 do 20 hodin.

Nově tak budou všechny vlaky jezdit do obratiště na Petřiny, pásmový provoz se pak bude týkat už jen cestování mezi touto stanicí a konečnou Nemocnice Motol.

V souvislosti s pásmovým provozem čelila Dejvická odpoledním návalům:

Nahradí portýry na Veleslavíně pás na zavazadla?

Město zároveň připravuje několik variant, jak u výstupu ve stanici Nádraží Veleslavín nahradit portýry, kteří cestujícím a turistům mířícím na letiště pomáhají s těžkými zavazadly (o nosičích zavazadel jsme psali zde)

Podle Dolínka jsou ve hře tři varianty: eskalátory, pás na zavazadla a výtah.

Nejlevnější variantou je instalace pásu. Ten by město vyšel na tři miliony korun, jeho výstavba by trvala osm měsíců. Výstavba výtahu by vyšla na 8 milionů a devět měsíců, eskalátory by se pak budovaly stejnou dobu jako výtah, vyšly by ale na 15 milionů korun.

Kterou z možností město zvolí, zatím není definitivně rozhodnuto.  Nejpravděpodobnější variantou je ale výstavba pásu. Jeho vybudování podpořila i předsedkyně magistrátního výboru pro dopravu a koaliční zastupitelka Jarmila Bendová.

Město zároveň nechá ve stanicích Bořislavka a Nádraží Veleslavín zastřešit za 26 milionů výstupy vedoucí na povrch.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž odvázal lodě na Vltavě
Mladík vyplul s kradeným člunem na Vltavu, skončil v Bohnicích

Čtyřiadvacetiletý muž ve středu odcizil čtyřmetrový člun u Mánesova mostu a vyplul s ním na Vltavu, zapomněl si však pádla. Policisté za ním vypluli a dostali...  celý článek

Památkově chráněná třípodlažní vila stojí na reprezentativní parcele na rohu...
Hurá dovnitř. Kubistická Kovařovicova vila v Praze se otvírá veřejnosti

Bedřich Kovařovic, stavitel a inspektor stavebních podniků, si podle návrhu architekta Josefa Chochola nechal v letech 1912 a 1913 postavit kubistickou vilu....  celý článek

Policie hledá ženy, ze kterých seznamkový podvodník vylákal pod různými...
Policie hledá ženy obrané seznamkovým podvodníkem, získal přes dva miliony

Další oběti muže obviněného z podvodů hledají nyní policisté z Prahy. Vylákal totiž podle nich nejméně dva a půl milionu korun a pokračoval v tom dokonce i...  celý článek

Okurková limonáda v 7 minutách!
Okurková limonáda v 7 minutách!

Vyměňte kupované limonády za domácí.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.