Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po magistrále osmdesátkou. Zrychlení se ale nelíbí všem

  7:22aktualizováno  7:22
Osmdesátka je zpět. Řidiči se radují, místní se zlobí. V roce 2007 si lidé bydlící v Michli v Praze 4 podél Severojižní magistrály mysleli, že zvítězili. Soud dal lidem z okolních domů za pravdu a vynesl rozsudek – Praha je musí přestat obtěžovat nadměrným hlukem.

Doprava, provoz, auto, silnice, magistrála, rychlost, omezení, čtyřicítka | foto:  Petr Topič, MAFRA

Město místo nákladných protihlukových opatření na magistrále pod jejich okny zavedlo padesátku. Lidem to ale kýžený klid nepřineslo. Navíc reakce rozhněvaných řidičů na sebe nenechala dlouho čekat. Na Facebooku vznikla iniciativa, která radila řidičům, aby troubili lidem, kteří se s Prahou soudili, pod okny. A to nejlépe v noci.

Teď značka s padesátkou zmizela. Na magistrále mezi Pankrácí a Jižní spojkou mohou řidiči opět jezdit rychlostí až 80 kilometrů v hodině.

„Pominul totiž důvod omezení, tedy hluk z projíždějících aut,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. „Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné,“ doplnil Dolínek.

Podle něj zrušení rychlostního omezení uleví řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě. Místní i radnice ale s opatřením nesouhlasí.

„Změny povedou ke zhoršení kvality bydlení v oblasti. Město s námi změnu vůbec nekonzultovalo,“ zlobí se třeba starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Podle starosty je změna selháním Dolínka, který o celé věci ani neinformoval radu města.

S opatřením nesouhlasí ani organizace Automat, která se dopravou v Praze dlouhodobě zabývá. „Podle nás je zvýšení rychlosti krokem zpátky, jde proti dlouhodobé strategii humanizace Severojižní magistrály,“ řekl ČTK Vratislav Fille.

Část protihlukových stěn chybí

Speciální povrch vozovky ani protihlukové bariéry podle něj nepomohou. „Hluk bude nepochybně vyšší, navíc jsou místa, třeba v dolní části Jihlavské ulice, která protihlukovými stěnami chráněna nejsou vůbec,“ dodal. Podle něj měl magistrát spíše přistoupit ke zúžení jízdních pruhů.

Stejné opatření plánuje město udělat i jinde, kde je omezena rychlost. Magistrát bude s odborníky a dopravními policisty diskutovat o dalších místech, kde by se mohla rychlost zvýšit.

Autor:



Nejčtenější

Na okraji Prahy havaroval autobus. Tři lidé zemřeli, zraněných jsou desítky

Tragická nehoda autobusu u Horoměřic (12. ledna 2018)

Tři lidé zemřeli při nehodě linkového autobusu a osobního auta u Horoměřic u Prahy, zraněných je přes čtyři desítky,...

Praha zavřela do odvolání Libeňský most, je v havarijním stavu

Libeňský most v Praze (18.1.2018)

Pražský Libeňský most, který je dlouhodobě v havarijním stavu, se v noci uzavřel pro dopravu tramvajovou a...



Rozhodčího na atletických závodech v hale zasáhla koule, na místě zemřel

Rumunský koulař Andrei Gag připravuje svou ruku na kvalifikaci mistrovství...

V nafukovací hale na pražském Strahově zemřel v sobotu při závodu koulařů zkušený rozhodčí. Zasáhla jej do hrudníku...

Malý byt 1+1 za čtyři týdny pořádně prokoukl. Sluníčkově žlutá je pryč

Projekt studio připravovalo tři týdny. Samotná proměna trvala další čtyři týdny.

Byt v přízemí činžovního domu na Starém Městě volal již dlouho po modernizaci. V roce 2002 byl těžce zasažen povodní....

VIDEO: U Horoměřic řidiči rádi jezdí s nohou na plynu, ukázal radar

Na silnici vedoucí k Horoměřicemům je povoleno jet maximálně 90 km/h. Spousta...

Místní obyvatelé tvrdí, že na silnici u Horoměřic, kde minulý týden při havárii autobusu zemřeli tři lidé a desítky...

Další z rubriky

Najdete na iDNES.cz