Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po magistrále osmdesátkou. Zrychlení se ale nelíbí všem

  7:22aktualizováno  7:22
Osmdesátka je zpět. Řidiči se radují, místní se zlobí. V roce 2007 si lidé bydlící v Michli v Praze 4 podél Severojižní magistrály mysleli, že zvítězili. Soud dal lidem z okolních domů za pravdu a vynesl rozsudek – Praha je musí přestat obtěžovat nadměrným hlukem.

Doprava, provoz, auto, silnice, magistrála, rychlost, omezení, čtyřicítka | foto:  Petr Topič, MAFRA

Město místo nákladných protihlukových opatření na magistrále pod jejich okny zavedlo padesátku. Lidem to ale kýžený klid nepřineslo. Navíc reakce rozhněvaných řidičů na sebe nenechala dlouho čekat. Na Facebooku vznikla iniciativa, která radila řidičům, aby troubili lidem, kteří se s Prahou soudili, pod okny. A to nejlépe v noci.

Teď značka s padesátkou zmizela. Na magistrále mezi Pankrácí a Jižní spojkou mohou řidiči opět jezdit rychlostí až 80 kilometrů v hodině.

„Pominul totiž důvod omezení, tedy hluk z projíždějících aut,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. „Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné,“ doplnil Dolínek.

Podle něj zrušení rychlostního omezení uleví řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě. Místní i radnice ale s opatřením nesouhlasí.

„Změny povedou ke zhoršení kvality bydlení v oblasti. Město s námi změnu vůbec nekonzultovalo,“ zlobí se třeba starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Podle starosty je změna selháním Dolínka, který o celé věci ani neinformoval radu města.

S opatřením nesouhlasí ani organizace Automat, která se dopravou v Praze dlouhodobě zabývá. „Podle nás je zvýšení rychlosti krokem zpátky, jde proti dlouhodobé strategii humanizace Severojižní magistrály,“ řekl ČTK Vratislav Fille.

Část protihlukových stěn chybí

Speciální povrch vozovky ani protihlukové bariéry podle něj nepomohou. „Hluk bude nepochybně vyšší, navíc jsou místa, třeba v dolní části Jihlavské ulice, která protihlukovými stěnami chráněna nejsou vůbec,“ dodal. Podle něj měl magistrát spíše přistoupit ke zúžení jízdních pruhů.

Stejné opatření plánuje město udělat i jinde, kde je omezena rychlost. Magistrát bude s odborníky a dopravními policisty diskutovat o dalších místech, kde by se mohla rychlost zvýšit.

Autor:



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.