Turisté si budou muset za přespání v Kutné Hoře připlatit. (Ilustrační snímek)

Turisté si budou muset za přespání v Kutné Hoře připlatit. (Ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Pobyt v Kutné Hoře se turistům prodraží, město chce peníze na propagaci

  • 4
Kutná Hora se rozhodla zvýšit takzvaný poplatek za lázeňský či rekreační pobyt. Návštěvníci města za přespání v penzionu či hotelu zaplatí za jednu noc o 15 korun víc než dosud. Na konci roku o tom rozhodli zastupitelé, vyšší ceny začnou platit od února. Město tím chce získat víc peněz na propagaci.

Turisté platí v Kutné Hoře i v současné době poplatek za pobyt, jako je to běžné i v jiných městech. Teď k tomu přibude další, který však nepůjde přímo do rozpočtu města, ale do speciálního fondu cestovního ruchu, který kvůli tomu nově vznikl.

"Inspirovali jsme se v Českém Krumlově a Telči, což nejsou lázeňská města, ale jsou podobného charakteru jako my. Jsou to města, která si také uvědomují, že je třeba myslet na propagaci v cestovním ruchu," uvedl kutnohorský starosta Ivo Šanc.

Do fondu půjde kromě poplatku za rekreační pobyt i 1,5 procenta z prodaných vstupenek do kutnohorských památek. Předpokládá se, že ročně ve fondu skončí 1,5 až 2 miliony korun, za které město vydá tiskoviny, zaktualizuje webové stránky, vytvoří video- nebo audiomateriály a zaplatí si účast na různých veletrzích.

Vybrané peníze budou jakási pojistka, dotace nejsou jisté

"Přistupujeme k tomu i proto, že není jisté, zda letos budeme moci čerpat dotace na propagaci v cestovním ruchu," řekl Šanc. "Navíc za ty dotace, které jsme využili dosud, jsme mohli propagovat jen neziskový sektor, ale už ne soukromý. Propagovali jsme chrám sv. Barbory, Vlašský dvůr, kostnici, ale už jsme nemohli udělat reklamu penzionům nebo restauracím," dodal.

"Patnáct korun je částka, která nám připadá přiměřená. Jsme si vědomi toho, že je to určitá zátěž pro podnikatele, kterých se to bude týkat, ale usoudili jsme, že tuto nepříjemnou stránku vyváží efekt jejich zapojení do propagace," míní Šanc.

"Slyšel jsem o tom jen okrajově. Uvidíme, jakým způsobem se to bude dělat. Jestli to bude ku prospěchu věci, ukáže čas. Každý náklad navíc je znát. Je čím dál větší tlak jak na zákazníky, tak na živnostníky," poznamenal k tomu majitel kutnohorského hotelu U Hrnčíře Josef Barták.