Zasypání původního podchodu lidem zkomplikovalo situaci. Nyní musí přecházet přes koleje. Navíc mnozí často hazardují a přebíhají, i když jsou závory spuštěné dolů.
Nákup pozemků, které patří státu a hospodaří s nimi Správa železniční a dopravní cesty, posvětili na pátečním jednání pražští zastupitelé. Ještě před tím, než začnou dělníci hloubit podchod, budou muset zbourat budovu, která tu stojí - podél ní chodili lidé, když vycházeli z metra původním podchodem.
"Obyvatelům Prahy 6 podchod velmi pomůže," řekla na jednání zastupitelstva starostka Prahy 6 Marie Kousalíková.
Původní podchod byl úzký a postavený jako provizorní. Stavebník tunelu Blanka, firma Metrostav, ho měla rozšířit. "Dokončení podchodu bránil nepoužívaný objekt stavebnin na Hradčanské. Až nám ji pražský magistrát předá, budeme ji muset nejprve zbourat a pak potrvá asi půl roku, než podchod dokončíme," řekl mluvčí Metrostavu František Polák.
Původně se počítalo s tím, že firma podchod upraví jako první. Tedy ještě dříve, než se začne pracovat na úpravách vestibulu metra a ulice Milady Horákové - ty dokončila loni. "Bylo by to příjemnější jak pro lidi, tak pro nás, protože bychom je k metru pustili podchodem z Dejvické ulice a nemuseli by procházet přes stavbu," popsal původní záměr Polák.
Tomu ale zabránila budova zkrachovalých stavebnin, kterou musí zbořit.