Podchod je totiž stále uzavřený. Hradčanská už se opravuje půl druhého roku. Za tu dobu ho společnost Metrostav, která úpravy provádí, nestačila dokončit. A lidé si stěžují.
"Stanice Hradčanská byla po dlouhé době slavnostně zprovozněna. Domníval jsem se, že podchod pod železniční tratí do ulice Dejvická bude rozšířen a zveleben. Ale byl zasypán a zrušen. Davy lidí z metra teď postávají před spuštěnými závorami. Někteří kaskadéři závory obcházejí," říká obyvatel Prahy 6 Jaroslav Neduha.
Podchod byl původně postaven jako provizorní, navíc byl úzký. Metrostav ho měl rozšířit. Nejprve se počítalo s tím, že ho upraví nejdřív, to se ale nepovedlo.
"Napřed se měl udělat podchod a až pak měly pokračovat práce na povrchu. Bylo by to příjemnější jak pro lidi, tak pro nás, protože bychom je k metru byli bývali pouštěli podchodem z Dejvické ulice a oni by tak nemuseli procházet přes stavbu," popsal původní záměr mluvčí Metrostavu František Polák.
Z toho však sešlo ve chvíli, kdy se Metrostavu nepodařilo vykoupit nemovitosti nad podchodem.
"Podchod je hotový z osmdesáti procent, ale zbývající část nyní nemůžeme dokončit. Tunel Blanka má být hotový v roce 2012. Do té doby bude určitě zprovozněn i podchod pod tratí. Jsme připraveni ho dodělat, jakmile se vyřeší odkup," uzavřel Polák.