Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jaké další tunely vzniknou v Praze po Blance

  14:21aktualizováno  14:21
Blankou stavba tunelů v Praze zdaleka nekončí. Od roku 2014 by se totiž měla začít budovat poslední část vnitřního okruhu a s ní i další tunely. Nový úsek má vzniknout mezi lanovým mostem v Hostivaři a Pelc-Tyrolkou v Praze 8, kde Blanka vyústí. Podívejte se, jak má devítikilometrová stavba za téměř 17 miliard vypadat.

Vyústění tunelu pod Bílou skálou | foto: mestskyokruh.info

"S výstavbou úseku navazujícího na tunel Blanka začneme nejdříve v roce 2015," věří ředitel odboru městského investora Jiří Zlatohlávek. Celý městský okruh by pak měl být hotový v roce 2022.

Poslední nedokončená část městského okruhu naváže v oblasti Pelc-Tyrolky na tunel Blanka a povede auta dál přes Vysočany, Malešice a napojí se na stávající část okruhu u Štěrboholské radiály. Zhruba pět kilometrů víceproudé komunikace budou řidiči projíždět tunely.

Významnou součástí okruhu na severovýchodě Prahy bude například takzvaná Libeňská spojka - její část vedoucí pod Zenklovou ulicí svede auta pod zem.

Nepůjde ale o klasický tunel. Dva směry tu nepojedou v tubusech vedle sebe, ale nad sebou, v patrech. To proto, aby se tunel pod ulici vešel a nemusely se bourat okolní domy, jak bylo původně v plánu.

Fáze výstavby patrového uspořádání tunelu v Zenklově ulici

Fáze výstavby patrového uspořádání tunelu v Zenklově ulici

Interiér tunelu Libeňské spojky

Interiér tunelu Libeňské spojky

Tunel by měl měřit zhruba 850 metrů a měl by vzniknout za pomoci unikátní metody. "Říká se jí modifikovaná milánská metoda. Nejprve se ze silnice odstraní asfalt, vyhloubí se jáma, v té se postaví stěny a strop budoucího tunelu. Na to se pak zpátky navrší zemina, nalije asfalt a obnoví dopravní sítě," popsal metodu pro iDNES.cz Pavel Šourek, technický ředitel společnosti Satra, která je jedním z projektantů městského okruhu.

Další prorážení tunelu pak probíhá už pouze pod povrchem v udělaném předkopu, což znamená, že nad zemí mohou dál jezdit auta už bez omezení. "Výhoda spočívá v tom, že provoz dopravy na povrchu tím omezíme časově na minimum, nevýhoda je, že je tato metoda dražší," dodal Šourek.

Některé budovy se budou muset zbourat

V souvislosti s výstavbou další části městského okruhu se mluví také o tom, že bude nutné přistoupit i k demolici některých budov. "Jde právě například o Zenklovu ulici, pod kterou povede Libeňská spojka. Původně se měla zlikvidovat celá zástavba u Zenklovy ulice, teď to bude - zejména díky tomuto typu tunelu - jen pár domů, navíc už většinou určených k demolici," vysvětlil Šourek.

Plány na vybudování městského okruhu pocházejí ze šedesátých let minulého století, tehdy měl vést na okraji hustě zastavěné části města. I kvůli stále se rozrůstající výstavbě povedou pod zemí i některé další úseky. Podle Šourka by měly vzniknout minimálně tři nové tunely.

Portál tunelu pod Vysočanským náměstím

Portál tunelu pod Vysočanským náměstím

Vyústění tunelu pod Bílou skálou

Vyústění tunelu pod Bílou skálou

"Kromě Libeňské spojky pod Zenklovou ulicí by se měl postavit ještě tunel vedoucí z Vysočanského náměstí až do Malešic v délce necelého půl druhého kilometru a pak tunel pod Bílou skálou spojující Pelc-Tyrolku a Košinku. Ten by měl být nejdelší, bude měřit tři kilometry," doplnil Šourek.

Odborníci se shodují na tom, že dokončení městského okruhu výrazně pomůže dopravě v metropoli. Měl by ochránit nejen centrum města, ale v podstatě celou střední část Prahy. Výrazně by měl ulevit například severojižní magistrále.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policisté nacvičovali zásah proti teroristům
VIDEO: Střelba na koncertě, útok v metru. Policisté cvičili na teroristy

Nenadálý útok teroristů v metru, v kině či na koncertě. Na takové situace se připravovali policisté v rámci každoročního cvičení Fortress. Cvičení se konalo...  celý článek

Nový zastřešený vestibul nad nástupišti je součástí celkové rekonstrukce...
Praha pomůže developerovi splnit požadavky na zeleň kolem „Masaryčky“

Proměna území vedle Masarykova nádraží v Praze počítá se širokým bulvárem plným stromů a s posezením vedle komplexu moderních budov. Pozemky pro zeleň, se...  celý článek

Protest taxikářů proti šoférům Uber na pražském letišti Václava Havla (18. září...
Ultimátum taxikářů pro Krnáčovou vypršelo. Chystají protestní jízdu

Ve tři hodiny odpoledne skončilo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové na vyřešení podle nich nerovného postavení klasické...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.