O stanovení definitivních názvů čtyř nových stanic požádal pražské radní Dopravní podnik.
"Dosud se používají pracovní názvy a dopravce žádost zdůvodnil ohledem na případné úpravy názvů zastávek tramvajových linek v souvislosti s novými stanicemi metra, které je třeba připravovat s předstihem a zavést do informačního systému městské hromadné dopravy," uvedl náměstek primátora Josef Nosek.
Na přípravě definitivních názvů stanic se podílely rovněž radnice Prahy 6 a 5, na jejichž území stanice metra budou.
"Jako definitivní byly po zvážení řady hledisek, zejména s ohledem na přestupní vazby na povrchovou dopravu a místopis, zvoleny názvy Bořislavka, Veleslavín, Petřiny a Motol," uvedla mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.
Dosud byly používány pracovní názvy Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
Název Bořislavka je ale podle některých názorů matoucí. Odborníci navrhovali Horoměřická, podle nejbližší zastávky tramvají a autobusů, na které budou cestující přestupovat. Název Bořislavka je nyní používán pro zastávku, která je od plánovaného vstupu do metra vzdálena asi 200 metrů.
Název Bořislavka prosazovala Praha 6, současná zastávka Bořislavka tak zřejmě bude přejmenována na Na Pískách. Podle návrhu materiálu pro dnešní jednání rady to ale znamená "totální chaos z pohledu orientačního a také historického".
"Z vyjádření městské části nepřímo vyplývá, že pojmenování stanice metra bude korespondovat s komerčními zájmy majitele budovaného polyfunkčního centra Shopping park Bořislavka bez ohledu na tradice a především orientaci cestujících," uvádí se v materiálu pro jednání rady.
U pojmenování ostatních stanic k vážným sporům nedošlo, pouze u stanice Motol radnice Prahy 5 chtěla, aby se jmenovala Nemocnice Motol.
Hlavní město původně plánovalo, že bude "áčko" prodlouženo až k ruzyňskému letišti. Od toho nakonec ustoupilo a schválilo kratší variantu, která bude končit u motolské nemocnice. Za stavbu zaplatí Praha zhruba 20 miliard korun.