VIDEO: Cestující MHD se v Praze loučili s karosou, přišly jich desítky

  • 32
Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. Poslední desítka těchto autobusů zamíří po dvaceti letech služby k likvidaci. Svého zástupce v muzeu pražské MHD mít ale nebude. K vidění je tam totiž velmi podobný typ s automatickou převodovkou.

Do poslední služby tento typ karosy nastoupil ve 14:45 v Depu Hostivař. Zájemců o svezení se před třetí hodinou odpoledne dostavilo asi pět až šest desítek. Spolu s běžnými cestujícími, kteří možná ani netušili, jakým spojem vyráží, se do autobusu málem nevešli.

Tyto hranaté autobusy, které si asi většina lidí pod jménem Karosa vybaví, jezdily Prahou od roku 1987. V polovině 90. let jich Dopravní podnik vlastnil téměř 900. Některé byly postupně renovovány tak, aby vydržely ve službě dvacet let. Posledních deset kousků tohoto stáří dosáhlo právě dnes. Proto je dopravce nabídne k prodeji, případně pošle do likvidace.

"Kolegové při té pietě, jestli to tak lze označit, říkali, že karose postaví v garážích piedestal a když bude nejhůř, znovu s ní vyrazí. Ale to samozřejmě žertovali. Dál už je využívat nebudeme ani při mimořádných situacích," uvedl mluvčí Dopravního podniku Petr Vorlíček.

Komu se po těchto karosách zasteskne, může vyrazit do muzea pražské MHD. Typ B732 sice vystaven nebude, už nyní je tam ale k vidění typ B731. "Je to její sestřička, jediný rozdíl je v tom, že vystavený typ má automatickou převodovku, kdežto B732 má manuální," upřesnil Vorlíček.

Nyní cestující po Prazevozí celkem 1 271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let.

Nejčastěji mohou lidé v ulicích potkat autobus typu Citybus standard nízkopodlažní, kterých jezdí 324, dále SOR NB18 kloubový, těch jezdí 225 a SOR NB12 standard nízkopodlažní, kterých dopravce vlastní 166.