Praha již tradičně využila prázdninových měsíců, kdy je v metropoli nejméně aut, k opravám poškozených silnic či pod nimi uloženého vedení vody a plynu.
Řidiče proto přes léto v metropoli zdržovaly uzavírky a na řadě míst se tvořily kolony. Nejčastěji si v nich řidiči postáli v Dejvicích nebo třeba na Smíchově. Překvapily je ale i nečekané práce na již loni opravené Novodvorské ulici.
Opravy, které čekají Prahu do konce roku
|
Ač léto za pár dní končí, je již dnes jasné, že některé uzavírky budou pokračovat i na podzim. Platí to například o opravě Korunovační ulice, ve které silničáři mění dlažební kostky za tichý asfalt a staví nový most přes železnici. Hotovo budou mít nejdříve v prosinci.
Nedostatek objízdných tras z Dejvic na Letnou již dnes způsobuje velké dopravní komplikace v Praze 6, zejména v oblasti Vítězného náměstí. Technická správa komunikací (TSK) se snaží tamní situaci zachraňovat tím, že upravuje světelnou signalizaci na křižovatce u Prašného mostu tak, aby se zvýšila propustnost dopravy z Dejvic do centra. Místní obyvatelé však z komplikací pochopitelně nadšení nejsou. „Je sice hezké, že magistrát zkouší něco dělat, ale normální je mít při spuštění stavby nachystané objízdné trasy,“ říká František Stárek, kandidát do Senátu za Prahu 6.
Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) se však bohužel v této lokalitě žádné takové trasy nenabízejí. Situace se v Praze 6 zřejmě ještě citelně zhorší s příchodem září, kdy se do metropole vrátí studenti a skončí období dovolených.
Firma rozkopala nový asfalt
Řidiči se však s omezením v ulicích nemuseli potýkat jen proto, že bylo potřeba dané komunikace opravit kvůli jejich dlouhodobému opotřebení. K nemilému překvapení řidičů pracovali silničáři i na Novodvorské ulici, která přitom prošla rekonstrukcí již loni. Letos se na ni však nečekaně vrátili a znovu rozkopali ani ne rok starý asfalt kolem kanalizačních poklopů u středové čáry.
Na vině byla podle TSK nekvalitní práce firmy Silnice Group, a. s., která loni opravu prováděla a do vozovky nesprávně uložila kanalizační poklopy. Firma proto musela v rámci záruční lhůty chybu napravit. Podle TSK již práce na silnici ukončila. „Došlo ke srážce z ceny díla a zhotovitel provedl opravy zcela ve své režii,“ říká Barbora Lišková, mluvčí TSK.
Podle dopravního odborníka z ČVUT Petra Moose by však měl investor stavby, tedy TSK, závady odhalit předtím, než se začne silnice znovu využívat. Následné výspravy podle něj totiž mohou při použití odlišného materiálu způsobit ve vozovce praskliny. „Je ale možné tyto závady odstranit i tak, aby to nemělo na kvalitu povrchu negativní dopady. Doufejme, že se tak stalo i v tomto případě,“ dodává Moos.
Podle TSK k podobné situaci dochází jen velmi zřídka. „Mimo Novodvorskou ulici nemusela TSK v posledních dvou letech uplatňovat záruční opravy na žádné jiné stavbě,“ dodává mluvčí Lišková. Pokud se objevily nějaké nedostatky a závady, odhalily je prý již kontroly při přejímacím řízení a dodavatel je ihned odstranil.
O výmolech napištePokud víte o neupravovaných, nebo špatně zrekonstruovaných silnicích ve svém okolí, pište na adresu Jakub.Heller@mfdnes.cz. Pokud bude možné, přidejte do příloh fotodokumentaci kritického místa. |