Důvodem je množství aut, jejichž řidiči své vozy odstaví na Jižním Městě a do centra jedou metrem. Podle radnice se tak Háje a Chodov v podstatě stávají neoficiálním parkovištěm P+R. Záměr již schválili radní Prahy 11 a odeslali projektovou dokumentaci k posouzení magistrátu.
"Když si projdete ulice zejména kolem stanic metra, zjistíte, že obrovské množství aut má registrační značku s písmenem S, jsou to tedy středočeské vozy. Lidé je tu jednak odstaví a jedou do centra metrem, nebo s přibývajícími pracovními místy sem jezdí do zaměstnání," uvedl místostarosta Prahy 11 Jiří Meixner.
Zóny, které by podle představ radnice měly chránit místní obyvatele parkující v rezidentním režimu, by měly mít kapacitu přibližně sedm tisíc aut. Primárně by měly být v okolí všech čtyř stanic metra, které v Praze 11 jsou, tedy Háje, Opatov, Chodov a Roztyly.
Například v okolí stanice Háje by měly být zóny v oblasti ohraničené ulicemi U Modré školy, Hviezdoslavova, Výstavní a Opatovská. Konkrétně potom třeba v Kupeckého, Kosmické, Horčičkově nebo Hviezdoslavově. Okraje vybraných ulic ale zmodrají i na opačné straně ve směru od Opatovské k Milíčovskému lesu.
Na Opatově se to zase týká třeba ulic Čalounova, Křejpského nebo U Chodovského hřbitova.
Také okolí stanic metra Chodov a Roztyly bude mít své modré zóny. Ty budou na Chodově jak v části mezi nákupním centrem a Kunratickým lesem, tak v oblasti mezi ulicemi Ryšavého a lesem. Na Roztylech budou zóny zejména v části od metra C Roztyly nahoru směrem k ulici Pod Chodovem - mezi nimi například Blatenská, Kloknerova nebo Babákova.
Pokud nedojde k nečekaným událostem, modré zóny začnou na Jižním Městě fungovat v první polovině příštího roku.
"Chodíme na pravidelné schůzky se zástupci bytových družstev, hovoříme o tom i s nájemci obecních bytů, většina našich obyvatel vidí parkování na Jižním Městě jako problém a k parkovacím zónám se staví pozitivně,“ řekl starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský.