Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 6 chce konečnou autobusů přesunout z Vítězného náměstí na Podbabu

  6:18aktualizováno  6:18
Autobusy, které míří na Vítězné náměstí z Podbaby, často na "Kulaťák" nedojedou. Zůstávají totiž stát v kolonách v ulici Jugoslávských partyzánů. Právě proto navrhuje radnice Prahy 6, aby se konečná přesunula na Podbabu. Odtud by cestující jeli tramvají, které jezdí po samostatném tramvajovém pásu.

Nová tramvajová smyčka v Podbabě. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Už roky chce Praha 6 odsunout autobusy z přetíženého Vítězného náměstí. Ideální chvíle nastane po zprovoznění prodloužené linky metra A. Tak dlouho ale radnice čekat nechce, proto využije kolabující dopravy v ulici Jugoslávských partyzánů. Autobusy 1,3 km dlouhý úsek jedou mnohdy i půl hodiny.

Tam, kde ulice ústí na Vítězné náměstí, ji počátkem září dělníci zúžili ze dvou jízdních pruhů do jednoho. A už tak hustá doprava se zastavila (více čtěte zde). Dvacet tisíc studentů, kteří jezdí na univerzitu do Suchdola, i další cestující tu marně čekají na autobusy trčící v koloně. Nestíhají je odvážet a lidé se tísní na zastávkách, někdy stojí i na silnici.

"O této věci jednáme. Doufáme, že to odpovědné osoby upraví. Je to pro nás opravdu problém," potvrdil mluvčí univerzity Josef Beránek.

Situaci teď řeší magistrátní odbor dopravy. Přitom potíže způsobené zúžením se tu daly předvídat. Radnice Prahy 6 navrhuje ukončit maximum autobusů v nově vybudované tramvajové smyčce na Podbabě a posílit tramvaje. A magistrát, který má vydat konečné stanovisko, souhlasí. Cestující, kteří se budou chtít dostat k metru, tak nejspíš čeká přestupování.

Tramvaje nepoberou tolik lidí, jako "harmoniky"

Ukončit vozy v Podbabě bude ale dost složité. "S ukončením autobusů souhlasíme, ale jen částečně - v rozsahu, který bude možné pokrýt tramvajemi," řekl šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek.

Jenže pokrýt kapacitu kloubových autobusů, které navíc ve špičce jezdí po minutě, půjde těžko. Navíc smyčka na Podbabě není tak veliká, aby tu mohlo stát nespočet tramvají, natož aby tu končily autobusy. "Nedovedeme si to představit. Zkrátíme intervaly tramvají, ale není moc kde je ukončit," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Potíže tedy asi jen tak neskončí. Praha 6 a magistrát se sice shodnou na řešení, ale okamžitě je nezavedou. Čekají, zda je náhodou nespasí otevření ulice Terronská, která je souběžná s ulicí Jugoslávských partyzánů. "Opravy vjezdu z Terronské na Čsl. armády skončí koncem října. Já trošku doufám, že to část aut odvede," uvedla šéfka odboru dopravy Prahy 6 Dana Charvátová.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Agresivní dívka odmítala opustit internát, útočila na zaměstnance

Měla poslední den na vystěhování, dvaadvacetiletá dívka však odmítla pokoj internátu střední školy v Praze 5 opustit. Zabarikádovala se v pokoji a ničila...  celý článek

V obchodním centru Atrium Flora byl pobodaný muž, případem se zabývá policie...
Odložený kufr uzavřel část centra Flora a Vinohradské, nebyl nebezpečný

Podezřelé zavazadlo zastavilo na desítky minut provoz u obchodního centra Flora v Praze. Auta ani tramvaje nemohly projet přilehlou křižovatkou ulic Jičínská a...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.