Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 8 řeší problém s parkováním. ODS chce zóny, zelení autobusy

  21:00aktualizováno  21:00
Jak efektivně vyřešit nedostatek míst pro rezidenty? Rozbujelý problém s parkováním v širším centru Prahy přiměl vedení osmé městské části, aby začalo hledat řešení. Nejlepší variantu má určit analýza. Politicky se ale radnice shodnout nedokáže.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Praha 8 bude muset vyřešit parkování hlavně v Karlíně a v okolí stanic metra Kobylisy a Ládví. Protože jsou tyto části města blízko centra metropole a přímo sousedí s lokalitami, kde je parkování téměř výhradně pro rezidenty, místní pak často nezaparkují.

Radnice si proto právě v těchto dnech nechává zpracovat studii dopravy v klidu, tedy parkování. Ta by měla odpovědět na otázku, jak je efektivně řešit.

"Nejvíce nás teď zajímá oblast Karlína, okolí stanic metra Kobylisy a Ládví. Tady obsazují parkovací místa zejména obyvatelé blízkého okolí Prahy, kteří dojíždějí za prací," říká starosta Prahy 8 Jiří Janků.

Středočechy vytlačí jen zóny

Jeho stranický kolega, zastupitel osmé městské části za ODS Tomáš Mrázek, se k tématu v radničním měsíčníku vyjádřil jednoznačně.

"Zaparkovat ráno ve všední den v Karlíně, u stanic metra Kobylisy či Ládví je již dlouhá léta prakticky nemožné. Místa však většinou nejsou obsazena vozy obyvatel Prahy 8, ale Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací, příměstská doprava pro ně není dost dobrá a zaplatit dvacet korun za celodenní parkování na P+R je pro ně závratná suma," komentuje situaci Mrázek. A dodává, že jedinou cestou, jak dopravu regulovat, jsou zóny placeného stání.

S takovým názorem naopak nesouhlasí Václav Musílek, zastupitel za Volbu pro Prahu 8. "Prosím, abychom této falešné vizi řešení parkování v Praze 8 nepodlehli a nevyprázdnili si v Karlíně obchody, nezkomplikovali vlastníkům pronajímání bytů a vůbec neučinili z Karlína mrtvé město," míní Musílek.

Zelení by uvítali záchytná parkoviště

Politicky je názor na řešení parkování v osmé městské části poměrně vyvážený. Zatímco pro ODS i TOP 09 jsou nevyhnutelným řešením rezidentní zóny, alternativní přístup by zvolila například opoziční ČSSD.

"Občané Prahy 8 si budou moci za manipulační poplatek do 100 korun pořídit celoroční parkovací kartu, se kterou budou moci parkovat všude. Na problematických místech Prahy 8 budou zavedeny parkovací automaty. Vlastníci karet by zde parkovali zdarma," popisuje další možnosti zastupitelka za sociální demokracii Květa Lepsatre.

Zelení by zase nejraději podpořili městskou hromadnou dopravu tím, že přijíždějící ze středních Čech by měli více možností parkovat na okraji Prahy a pokračovat autobusy či metrem.

Před několika lety odmítli lidé z Prahy 8 v referendu parkovací zóny. Tentokrát by za ně měla rozhodnout odborná analýza.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pes, který zemřel ve Vraném na Vltavou po útoku rotvajlera.
Lidé z Vraného nad Vltavou se bojí sousedových psů. Napadají děti, tvrdí

Strach z agresivních psů jednoho ze sousedů dohnal obyvatele středočeské obce Vrané nad Vltavou k sepsání petice. Majitel přiznává, že mu psi občas utečou,...  celý článek

V obchodním centru Atrium Flora byl pobodaný muž, případem se zabývá policie...
Odložený kufr uzavřel část centra Flora a Vinohradské, nebyl nebezpečný

Podezřelé zavazadlo zastavilo na desítky minut provoz u obchodního centra Flora v Praze. Auta ani tramvaje nemohly projet přilehlou křižovatkou ulic Jičínská a...  celý článek

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.