Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha bude rušit spoje MHD až na podzim, půl miliardy ale neušetří

  11:28aktualizováno  11:28
Dopravní podnik musí letos ušetřit 500 milionů, které mu v rozpočtu chybí od města. Zkrácení provozu metra o víkendových nocích přineslo zatím jen minimální úspory. Další škrty spojené s plánovaným rušením spojů měly proběhnout v červenci, ale dostane se na ně až v září.
Praha nepřipouští, že by existovala hrozba nedostatku peněz. Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska nyní řešení leží právě na šéfovi Dopravního podniku. (Ilustrační snímek)

Praha nepřipouští, že by existovala hrozba nedostatku peněz. Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska nyní řešení leží právě na šéfovi Dopravního podniku. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Změny jsme chtěli zavádět o prázdninách, ale to se asi už reálně stihnout nedá," poznamenal k tomu pražský primátor Bohuslav Svoboda. Dopravní podnik totiž u takto velkých změn potřebuje znát detailní pokyny dva měsíce předem.

Město ještě konkrétní podobu změn neodsouhlasilo. "Za týden až dva půjde na radu města připravený materiál o úsporách v MHD. Tam rozhodneme, zda jej přijmeme, nebo k návrhu necháme vypracovat oponentní posudek od skupiny dopravních odborníků," doplnil Svoboda.

Oddálení začátku změn přinese dopravci další problém. "Letos město dalo na provoz MHD o 620 milionů méně. Kromě úspor za provoz metra jsme už loni ušetřili i během oprav tramvajových tratí, kdy se nenajezdilo tolik kilometrů, se stejnou úsporou počítáme i letos. Zbývá tedy zhruba 500 milionů, které nám chybí k dodržení letošního rozpočtu," poznamenal mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kdyby se začalo šetřit dříve, peníze by se našly snáz

Podle šéfa Dopravního podniku Vladimíra Licha se celých 500 milionů už nedá dorovnat jen škrtáním spojů. "Tímto omezením ušetříme do konce roku maximálně 200 milionů korun," vypočetl Lich.

"Ročně bychom zefektivněním systému dopravy měli podle plánu uspořit 450 milionů," doplnil šéf dopravního výboru Jiří Nouza.

Kdyby se tedy začalo šetřit dříve, chybějící peníze by se našly snáz. Město však nepřipouští, že by existovala hrozba nedostatku peněz. Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska leží řešení na šéfovi Dopravního podniku.

"Pan Lich byl dosazen s tím úkolem, aby podnik pracoval efektivněji. Stal se ředitelem v březnu a rozpočet Dopravního podniku je 15 miliard. Věřím, že 300 milionů bude schopen ušetřit," řekl Nosek.

Podle Licha je to otázka načasování. Potřebné peníze nemusí mít totiž včas. "Jedna věc je, že zrušíme nějaký kontrakt, změníme dodavatele a nakoupíme levněji. Ale ty dopady nemusí přijít včas. Pokusíme se o to. Je škoda, že už jsme neudělali opatření, která by umožnila celou tu částku ušetřit vyloženě jen omezením výkonů," uzavřel Lich.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budova Středočeského krajského úřadu
Výměnu svých středočeských radních STAN odmítá, jednal by o širší obměně

Jednání o dalším osudu znesvářené středočeské koalice bude pokračovat příští pátek. STAN nadále odmítají jednostranný požadavek ANO, aby vyměnili své dva...  celý článek

Party (ilustrační foto)
Praha 1 chce bojovat s Airbnb. Centrum jinak rychle vymře, bojí se

První pražský obvod hodlá přesvědčit magistrát a zákonodárce, že je nutné regulovat sdílené bydlení. Denně přijímá stížnosti rezidentů na nepořádek a hlučné...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.