Reklamní kampaň Prahy v době konání Olympijských her v Londýně

Reklamní kampaň Prahy v době konání Olympijských her v Londýně | foto: Euro RSCG Prague

Praha bude lákat Londýňany, kteří chtějí prchnout před olympiádou

  • 54
Pražský magistrát se rozhodl zviditelnit Prahu v souvislosti s blížící se olympiádou v Londýně. Nechystá konkurenční sportovní podnik, ale naopak nabízí tamním obyvatelům útěk před olympijským shonem do české metropole.

"Kampaň má přilákat do Prahy v době konání olympijských her v Londýně maximální počet turistů, kteří nesdílejí nadšení z olympijského dění," vysvětlila Kateřina Burešová z pražského magistrátu.

Ve výběrovém řízení získala zakázku za dva miliony korun firma Euro RSCG Prague. Reklamní kampaň má být vidět hlavně na internetu. Reklamní plakáty si pohrávají se symboly olympijských sportů.

Turisty lákají mimo jiné na památky (Panoramathon), nákupy (vzpírání tašek), na odpočinek u Vltavy (šermování vesly a jízda na labutích) nebo třeba na Franze Kafku (Kafkarate s broukem, v nějž se změnil hrdina povídky Proměna). 

Praha navíc chystá stánky, soutěže o pobyt v české metropoli i rozsáhlou informační kampaň zaměřenou na širokou veřejnost. "Součástí kampaně bude i spuštění samostatných webových stránek koncem dubna. Reklamní akce budou podpořeny spoluprací Českého centra v Londýně," doplnila.

Podle Hospodářských novin se chce olympiádě vyhnout téměř třetina Britů, kteří proto na přelom července a srpna plánují zahraniční dovolenou.

"Chceme Londýňanům ukázat, že si umíme udělat legraci jak z jejich olympijských her, tak sami ze sebe. Chceme je upozornit, že mohou přijet a velkou část toho humbuku kolem her přestát v Praze, kde je obrovské sportovní a kulturní vyžití," řekl HN pražský primátor Bohuslav Svoboda.