„Dnes ještě nebude zahájena samotná demoliční práce, tedy snášení jednotlivých nosníků. Probíhá jejich oddělování v příčném směru a připravujeme se na to, že v sobotu sneseme sedm nosníků stávajícího mostu,“ řekla geotechnička stavby Linda Černá-Vydrová.
Nosníky musí firma stabilizovat a poté oddělit. Pak každý nosník zvlášť snese jeřáb, dělníci jej hydraulickými nůžkami přepůlí a odvezou ke konečné demolici.
Ocelový most přes ulici Prvního Pluku snesl jeřáb 16. února:
„Demolice mostu je první část, ale poté bude následovat i demolice opěr, tedy toho, na čem je v současnosti most postaven. Teprve potom, co proběhne sanace podzákladí a výstavba nových podpěr, tak na ně bude instalován most nový,“ sdělila Černá-Vydrová. Ocelová část nového mostu má být podle plánů instalována v listopadu a z kraje roku 2019 bude dokončen celý most.
Most Negrelliho viaduktu vedoucí přes Křižíkovu ulici je specifický v tom, že jej tvoří dva samostatné dvojkolejné železniční mosty, které se skládají z trámů z předpjatého betonu. Ten se používal v šedesátých letech a jedná se o první železniční most z předpjatého betonu v České republice z roku 1955.