Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha investuje desítky milionů do cyklistiky. Postaví stezky i stojany

  17:16aktualizováno  17:16
Vedení Prahy se rozhodlo, že bude dál podporovat rozvoj cyklostezek a cyklotras. Letos chce dát na cyklistiku 65 milionů korun, což je o čtyři miliony více než loni. Za ně bude stavět nové stezky, vyznačovat nové trasy a část peněz půjde na údržbu stávající cyklistické infrastruktury.
Město investuje desítky milionů do cyklostezek. ilustrační snímek

Město investuje desítky milionů do cyklostezek. ilustrační snímek | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Praha chce letos dát na investice, tedy na stavební práce jako je výstavba například cyklostezek, 30 milionů korun. O pět milionů více pak půjde takzvané integrační dopravní opatření, to znamená na vyznačení cyklopruhů, takzvaných piktokoridorů nebo představených stání cyklistů v křižovatkách.

Cyklistika na území Prahy

Cyklotrasy

Celkem: 433 km

Letos: 24,2 km

Cyklostezky

Celkem: 140,5 km

Letos: 11,4

Stojany na kola

Celkem: 921

Letos: dalších 300

Ostatní opatření

Celkem: 57 km

Letos: 2,3 km

Pozn.: Ostatní opatření zahrnují například cyklopruhy, piktokoridory nebo představen stání pro cyklisty v křižovatkách.

"Stále více obyvatel využívá kolo jak pro dopravu, tak pro rekreaci. Od roku 2002 do roku 2010 vzrostl počet cyklistů o 450 procent v ročním průměru, v sezóně je to až o zhruba osm set procent. Podle statistiky Technické správy komunikací použije kolo alespoň občas 424 tisíc Pražanů,“ vysvětlil náměstek primátora Karel Březina, proč chce město do cyklistiky investovat.

Lávka zvýší bezpečnost cyklistů

Mezi novými úseky, které chce město vybudovat, bude cyklostezka mezi Malou Chuchlí a Barrandovským mostem. Stezka povede podél řeky. Plánována je rovněž 3,12 kilometru dlouhá cyklostezka ze Zbraslavi na Jarov.

Podél Vltavy bude vyznačena cyklotrasa mezi ulicemi Za Elektrárnou a Papírenská v Bubenči. Vznikne také napojení současné trasy A1 po levém břehu Vltavy od Roztocké ulice k Sedleci. Město vybuduje nejen cyklostezky nebo cyklotrasy, ale například v Ankarské ulici vznikne nový přejezd pro cyklisty. Ten bude vypadat jako jakýsi "přechod pro cyklisty".

Město plánuje rovněž dát sto milionů korun na dokončení lávky, která je zavěšena pod Pražským okruhem. Zbývá dokončit nájezdové rampy. Na jejich stavbu chce město získat peníze z Evropské unie.

Po lávce se cyklisté bezpečně dostanou z cyklostezy označené A2 na pravém břehu na opačnou stranu řeky na cyklostezku A1. Nyní musí jezdit přes Zbraslav kolem místního zámečku a po velmi frekventované a nebezpečné ulici Ke Krňovu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ikonický robot R2D2 z Hvězdných válek zakotvil v  Praze. Kdosi neznámý takto...
Robot R2D2 z Hvězdných válek „přistál“ v Praze u Nuselského mostu

Nezvyklého „obyvatele“ má v posledních dnech park pod pražským Nuselským mostem. Neznámý umělec tam totiž přemaloval větrání krytu civilní ochrany na Folimance...  celý článek

Hasiči bojují s požárem v Kamenných Žehrovicích.
Na Kladensku vypukl rozsáhlý požár zařízení na recyklaci plastů

Osm hasičských jednotek se snaží v pátek večer dostat pod kontrolu požár zařízení na recyklaci plastů v Kamenných Žehrovicích na Kladensku. Serveru iDNES.cz to...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.