Diskuze
V Praze přibylo nehod, ale počet mrtvých klesl. Aut je ve městě přes milion
Děkujeme za pochopení.
J12a12n 58J30o10r37d40a90n
"V Praze loni vzrostl počet registrovaných motorových vozidel ...." a koho to zajímá?? Tato statistika nemá absolutně žádnou váhu
Vždyť kolik desetitisíc lidí bydlí v Praze a má auto a přitom přihlouplý údaj "trvalé bydliště" má úplně někde jinde!?
P84e42t68r 65Č84e60r81m16á34k
Ročenky TSK jsou zajímavé především z hlediska sledování trendů (tedy meziročních vývojů) jednotlivých aspektů, samo o sobě to je naopak poměrně nepřesná statiska a i závěry z ní lze dělat pouze s přihlédnutím ke kontextu.
Nemusíme chodit daleko - hned v článku je uvedeno několik omylů. Když opomeneme ten detail že údaje o zavinění nehod jsou čerpány pouze “de jure”, tak pro začátek zcela mylná domněnka je že údaji o nehodách s chodcí pomohla “rychlejší” zelená chodců, opak je přitom pravdou - právě situace kdy se zelenou pustí auta do chodců již nalezlých do vozovky je pochopitelně mnohem rizikovější než ta kdy jsou vpuštění souběžně a každý chodec si tak může ohlídat že neskáče někomu pod kola.
Další dezinformace je vysvětlování poklesu mhd. Opět musíme opomenout fakt že dpp roky mylně vydává počet uskutečněných jízd za počet cestujících (kdybychom podobnou logikou sečetli všechny druhy přepravy v Praze tak nám vyjde že by tu během roku musela být většina celé planety Země). Nicméně pokles se netýká jen metra ale celkového počtu uskutečněných jízd, takže vysvětlení o údajných opravách pár vestibulů je liché - kdyby to tak bylo tak by logicky musela stoupnout hodnota dalších druhů, ale on klesal i bus, jen tram má mírný plus. Ve skutečnosti je to důsledek dlouhodobého poklesu mhd v rámci využití dopravy v Praze, které sice relativně klesá již roky (tedy čím dál menší procento populace) avšak nárust počtu obyvatel Prahy to vždy dokázal v absolutním čísle kompenzovat. Nyní nikoliv, takže to vlastně není nic co by mělo vzbuzovat pozornost.
Prostě statistika nuda je
M59i14r89o10s47l41a77v 92S70t12e25i20n84e86r
Praha byla založena na koňskou dopravu, dva koně se vyhnou zhruba na 2 m široké cestě. I nejnafouklejší pražští konšelé ve středověku nepotřebovali více.
A41n24t23o32n75í27n 26S35v72o23b57o65d43a
havárie aut v Praze má méně mrtvých, v kolonách nejsou časté smrťáky :-(
J23a38k26u96b 83D82a12v63i26d
Vetsina aut za me nema v centru prahy co delat. Vetsina lidi jezdi jen kvuli lenosti a nadava, ze je vsude moc aut. Ja mam to stesti, ze mam kousek od domu vlak a jsem na hlavaku z hostivare v pohodli za 14 minut a nemusim resit parkovani.
P51e16t66r 37Č74e74r56m80á33k
Auta samozřejmě mají co dělat i v centru, právě proto aby to pořád bylo centrum kam se lidé dostanou a ne jen turistický skanzen. To že velké množství lidí volí auto kvůli pohodlí je jistě pravda, a je to zcela v pořádku, lenost je hnací síla pokroku.
M69a46r59t39i17n 85Š83t86ě90p42á43n14e88k
Moje auto na prechodu nic nevidi. Je líné a nechava to na me.
J96a32k56u72b 98B22e11z14n39o60s95k79a
Automobilová situace v Praze začíná být kritická, za pár let už bude neúnosná.
P68e59t88r 60Č96e65r75m41á73k
Pakliže se nezačne rychle řešit infrastruktura tak bez pochyby.
T31o40m16á52š 42Z20e92m49a68n
A kdyby se zrušila medializované "absolutní" přednost na přechodu, mohlo by to být ještě méně..
D58o37m54i83n19i63k 75H62l55a76d93í19k
A bude jich přibývat stále, dokud někdo nepochopí že všudypřítomné měření rychlosti nemá s bezpečností nic společného. Lidé akorát sledují tachometry a nesledují provoz, do toho se vyhýbají hlubokým dírám v silnici a někteří ještě píšou na telefonech.
J50i78ř69í 56Š95v32a88g34r
To, že někdo píše na telefonu během řízení, není problém měření rychlosti. Je dobře, že rychlost je měřená, protože někteří lidé by nejradši jezdili po městě stovkou. Vlastně bych i zrušil oznámení o měření - myslím si, že každému je jasné, že v obci je padesátka, a pokud je tomu jinak, je to označeno značkou, nicméně oznamovat měření je podle mě kontraproduktivní - leckterý inteligent na měření zbrzdí přespříliš a potom jede zase jako víte co. Navíc v Praze je zřejmě velmi tolerantní limit. Co nechápu, je omezení rychlosti kvůli hluku.
J65a12k40u82b 75R90o50u30s
Super, klesl počet obětí dopravních nehod, tak to bychom mohli zavést nějaká nová "bezpečnostní" opatření, třeba 30 km/h na nějaké vytížené tepně...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
„Hlavák“ pod pokličkou. Územní změna má Pentě pomoci stavět nad nádražím
Miliardový projekt může proměnit další část centra metropole. Kolejiště hlavního nádraží před...
Politou sochu rudoarmějce Praha restauruje, oprava vyjde na čtvrt milionu
Sousoší Sbratření ve Vrchlického sadech, které na začátku dubna neznámý vandal polil rudou barvou,...
Výzvou bude naučit se pracovat s lidmi v důchodovém věku, říká personalista
Premium Počet zaměstnanců na zelených pozicích, tedy v oblastech obnovitelných zdrojů energie, jako jsou...
DPP už tramvaje nemusí rozebírat, do nového lakovacího boxu se vejdou celé
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil v ústředních dílnách provoz prvního průjezdného lakovacího...