- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono je to zase trochu jinak, že?
Podle této studie je Praha v "People" až 13. To znamená, že zase tak přátelská k lidem zase není... A o to tady jde především, když chci jet z bodu A do bodu B ne? No a dohání to 2. místem v "Economy" hned za jedním z nejbohatších měst za Curychem. Takže MHD sdírá lidi hodně úspěšně, jako kdyby tady žili všichni se švýcarskými platy.
Tady máte tu studii. Obávám se, že vypichuje z dopravy jen nesmyslné ukazatele. Už chápu proč Krnáčová propaguje elektromobily... Pokud se politici řídí takovými podivnými testy měst, jednají pak dost nesmyslně.
A zaráží mě ta špatná elektrodoprava v Praze. Jak když se do toho nepočítají tramvaje. Aneb motivace Krnáčové, není třeba do tramvají dát už ani korunu, hodnocení Prahy tramvaje nezlepší. Zatímco mikro-elektrobus pro 5 cestujících ano.
https://www.arcadis.com/en/united-kingdom/our-perspectives/sustainable-cities-mobility-index-2017/
Zato v našem měste je doprava 5. nejhorší na světě. Kde jen ty peníze končí ?? (prosím všechny pražany, aby mi dali mínus)
Jako metro a tramvaje v Praze bezesporu na jedničku.Ale autobusy v Praze, upřímně nic moc.
Kompletní "SORizace" vozového parku mi zrovna nepřijde z pohledu cestujícího jako úplně ideální. Rozhodně většina měst, co skončila za Prahou, má mnohem lepší autobusový vozový park a stav silnic, což úzce souvisí se stavem (rozklepaností) busů.
Zajímalo by, jestli třeba ve Vídni existuje něco jako frekvetovaná ulice "Zálesí" v pražské Krči, která je už několik let v tak katastrofálním stavu, že polovina autobusů radši jezdí mimo vyznačený bus pruh.
A TSK Praha (technická správa komunikací) z toho má asi srandu, protože za poslední 3 roky tam nebyli schopni spravit jediný propadlý kanál, místo toho je už několik týdnů zavřený záliv v zastávce Kačerov.
Bydlím cca padesát metrů od Zálesí nad křižovatkou se Štúrovou a ty kanály jsou vskutku unikum. Nejlepší jsou nějaké náklaďáky v noci - to je rámus jako by padalo lešení. V tomto je naše stavebnictví někde v pravěku, všude je jen málo kanálů v rovině vozovky. Někde se omezuje rychlost kvůli hluku aby se na hluk z propadlých kanálů jinde kašlalo.
Co je to za zelenou agitku? Jak mohla Praha nedosáhnout na vrchol kvůli ekologii, když je na prvním místě Honkgong, který má z těch prvních pěti měst ekologii suverénně nejhorší?
Praha má v tabulce druhé nejhorší hodnocení ekologie, takže ekologie je to, co jí nejvíc sráží. Co na tom nechápete?
A nyní prosím srovnání platů řidičů,jaké pořadí zaujme Praha potom...? Proč je jich asi tak na autobusech a tramvajích trvale katastrofální nedostatek?
Článek a výsledek super - gratulace :)
Když už konečně přestane chrlit iDNES články s necelými větami a chybějícími slovy? "Její posuzovali zejména tři hlavní aspekty - sociální, ekologický a . " Bravo!
...a porovnávali také přívětivost řidičů k cestujícím? ...to by trochu zkazilo body.
ve světle některých příspěvků si musím tedy přisadit. Pražské MHD chybí prodloužení prosecké bobové dráhy nahoře k metru prosek a dole k vysočanské. Potom by pražská MHD byla už naprosto dokonalá
No měl jsem tu čest žít ve Vídni i v Praze a dovolím si tvrdit, že Praha nemá lepší dopravu než Vídeň. Přestup typu, nahoře železnice, pod tím tramvaje s busy a dole metro, které jsou přístupné jenoduše výtahem, bezbariérových stanic taky nemám příliš, zapojení příměstké železnice do městké dopravy taky poněkud vázne. I když se Praha za poslední roky hodně zlepšila, má pořád co dohánět.
Jo, praha nemá v dopravě úroveň vídně. Ale vídeň taky není dokonalá. Třeba tramvaje mají horší intervaly v dopoledních hodinách. Zase noční pokrytí je ve vídni výborné. V praze je kolikrát lepší jít v noci pěšky. Vlaky ve vídni super, ale jsou drahé hned jak vyjedete mimo zónu vídeň a často mívají výpadky.