„Vzhledem k velkému rozsahu integrace (celkem tři etapy) a dlouhých notifikačních lhůt vyplývajících z legislativy se navrhuje stanovit termín spuštění integrace na 1. července 2017,“ píše se v materiálu.
Od integrace si Praha slibuje celkové zlepšení dopravní obslužnosti a nárůst počtu cestujících, a tedy snížení automobilové dopravy ve prospěch veřejné.
Náklady na začlenění dopravy z Kladenska by podle dokumentu měly stát Prahu asi 31 milionů korun. Z toho propojení Praha-Kladno vyjde na přibližně 25,5 milionu, propojení Praha-Slaný na asi 5,5 milionu korun.
Zatím se cestuje bez výhod
Nyní spojení Prahy a Kladenska zajišťují autobusy pěti dopravců a vlaky. Cestující zde převážně jezdí za kilometrické jízdné a autobusoví dopravci na komerčních spojích nenabízejí časové předplatné ani jiné jízdní výhody, jako je tomu v PID.
Se zapojením kladenské městské dopravy do PID město původně váhalo. Vedení města se obávalo, že by integrace ohrozila plán zavést jízdné v MHD za korunu pro děti a seniory (psali jsme zde).
Naposledy byla v loňském roce do PID zapojena autobusová doprava z Mělnicka a Neratovicka, která končí v Praze u stanice metra C Ládví.
PID zahrnuje území Prahy a část Středočeského kraje a tvoří jej pražské linky metra, tramvají a autobusů a rovněž linky příměstských autobusů a železniční spoje označené písmenem S. Do PID spadá také lanovka na Petřín.
Systém má jednotné jízdné a tarifní podmínky a jízdní řády jsou tvořeny tak, aby na sebe vzájemně u jednotlivých druhů dopravy navazovaly. Organizátorem PID je pražská příspěvková organizace Ropid.