Tunely v Blance ponesou názvy Brusnický, Dejvický a Bubenečský.

Tunely v Blance ponesou názvy Brusnický, Dejvický a Bubenečský. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Brusnice, Dejvice a Bubeneč daly jména tunelům v komplexu Blanka

  • 5
Pražští radní rozhodli, jak se budou jmenovat tři tunely, které jsou součástí budovaného komplexu Blanka. Budou to Brusnický, Dejvický a Bubenečský. Rada zároveň schválila název nového mostu spojujícího Holešovice a Troju, pro který se už v průběhu stavby vžilo pojmenování Trojský most.

Podzemní úsek, který začíná u Strahovského tunelu a vede pod Patočkovou ulicí až ke křižovatce Prašný most, se bude jmenovat Brusnický tunel podle potoka Brusnice, který místem protéká, sdělila mluvčí magistrátu Tereza Králová.

Další část tunelu, která vede pod ulicí Milady Horákové, dostala název Dejvický tunel a poslední část pod Stromovkou pojmenovali radní Bubenečský tunel.

Není přitom vůbec jasné, kdy se po nově pojmenovaných komunikacích rozjedou první auta. Město totiž dluží peníze stavebním firmám, projektantům a dalším subjektům, protože stále neví, co může zaplatit a co ne, tak aby splnilo zákonné podmínky. Navíc ještě ani nezačaly práce na provozní dokumentaci. Což je velice důležitý dokument, bez kterého nelze tunel Blanka po jeho dokončení otevřít.

Proto je představa, že se Blanka otevře začátkem května příštího roku, v ohrožení.

Vedení hlavního města si dokonce nechalo vypracovat odhad, kolik by stálo zakonzervování tunelu Blanka. Podle dokumentu Praha zvažuje přerušení stavby. Zastavení prací by podle analýzy mohlo jednorázově stát až 418 milionů korun a dalších až 118 milionů každý další měsíc (podrobnosti najdete zde).

Most se pro tramvaje otevře na konci roku

Rada schválila také pojmenování Trojského mostu. Dříve se zvažovalo, že by mohl nést jméno exprezidenta Václava Havla. Od této varianty ale Praha upustila.

Trojský most

Trojský most je prakticky hotový, před pár dny se dokonce postavil na vlastní nohy (více čtěte zde). Metrostavu zbývá dodělat povrchy a zábradlí. Most bude mít dva jízdní pruhy pro každý směr. Uprostřed povede tramvajová trať, díky níž tramvaje ještě letos opustí provizorní most "Rámusák" z roku 1977, a po stranách budou chodníky a cyklostezky. Na trojské straně zajistí oboustranné spojení s městským okruhem mimoúrovňová křižovatka Troja.

Stavba začne sloužit na konci letošního roku, kdy se po ní rozjedou tramvaje. Příští rok začne most sloužit i motoristům, cyklistům i chodcům.

,