Pražská radní pro infrastrukturu Jana Plamínková na archivním snímku

Pražská radní pro infrastrukturu Jana Plamínková na archivním snímku | foto: František Vlček, MAFRA

Pražská rada dementovala dopis Plamínkové k okruhu, šel proti většině

  • 14
Pražští radní zneplatnili dopis, který jejich kolegyně Jana Plamínková (STAN/Trojkoalice) poslala ministerstvu životního prostředí. Měla výhrady k posudku ohledně vlivu stavby Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 na životní prostředí.

Vedení města jako celek naopak s vydáním kladného rozhodnutí souhlasilo. Vyjádření v rámci takzvané EIA je podmínkou pro to, aby příprava stavby okruhu mohla pokračovat.

Kvůli dopisu ve středu opoziční ODS vyzvala radní Plamínkovou k rezignaci a její odvolání se chystá navrhnout na mimořádném jednání zastupitelů.

„Hlavní město Praha nemá žádné připomínky k posudku o vlivech záměru silničního okruhu kolem Prahy, stavba 511 Běchovice - dálnice D1 na životní prostředí, a doporučuje příslušnému úřadu vydání souhlasného stanoviska EIA,“ píše se v usnesení.

Plamínková žádala přepracování části stavby proti většině

Radní pro infrastrukturu Plamínková odeslala 26. září na ministerstvo životního prostředí dopis, ve kterém požaduje přepracování části stavby, konkrétně mimoúrovňové křižovatky Dubeč.

Zpochybňuje například dopravně inženýrské podklady. Rozpory podle ní existují i mezi hodnotami intenzity dopravy uvedenými v jednotlivých přílohách dokumentace.

Dopis vyvolal negativní reakci opozice i náměstka primátorky pro dopravu, Petra Dolínka z ČSSD.

„Je to zcela absurdní a nepochopitelná situace ve chvíli, kdy v podstatě celé zastupitelstvo napříč politickými stranami podporuje dostavbu obchvatu mezi dálnicemi D1 a D11. Je nezbytné, aby radní Plamínková vysvětlila, čí zájmy na zablokování dostavby pražského obchvatu v tomto případě zastává,“ uvedl v reakci na dopis pražský zastupitel a místostarosta Prahy 3 Alexander Bellu (ODS).

S výroky zástupců ODS však nesouhlasí pražský STAN, podle hnutí jsou motivovány blížícími se volbami do Sněmovny.

„Vyjádření v žádném případě neznamenalo protahování této stavby. Ve skutečnosti se jednalo o vyjádření k vlivu dopravní stavby na zdraví obyvatel. Je absurdní, aby takové pozdvižení vzbudilo pouhé upozornění na možnost lepší ochrany obyvatel před hlukem v místě jedné z budoucích velkých mimoúrovňových křižovatek,“ píše ve vyjádření STAN.

„Jako radní pro životní prostředí jsem ze svých kompetencí povinna vyjadřovat se ve prospěch ochrany občanů k otázkám vlivu stavby na veřejné zdraví a životní prostředí. Upozornila jsem na dílčí nedostatek v ochraně před hlukem a požádala o jednoduchou nápravu. To se také stalo, nic víc,“ dodala Plamínková.

Praha nemá dokončen vnitřní silniční okruh kolem centra města, ani vnější obchvat celé metropole. Vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina.

Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, která by se mohla začít stavět v roce 2019. V případě dokončení vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o začátku stavby v roce 2024.

,