Od té doby strážníci odvezli na záchytnou stanici na Bulovce 42 tisíc lidí a většinou to byli muži.
„Odvoz opilců provádí městská policie již více než 12 let. Z celkového počtu tvoří 82 procent muži a 75 procent převážených je občanů České republiky. Na podobě vozu se podíleli strážníci, kteří jej používají, ze zkušenosti vědí, jak by vůz měl vypadat,“ řekl ČTK ředitel strážníků Eduard Šuster.
Kabina pro strážníky je čtyřmístná. V prostoru pro převážené jsou potom dvě sedadla pro opilce a jedno pro dohlížejícího strážníka. K dispozici mají hlídkující strážníci také invalidní vozík. Součástí vybavení jsou kromě kamer uvnitř vozu také defibrilátor, záchranářský batoh, dezinfekční prostředky a alkoholtester.
Strážníci, kteří vybavení vozu navrhovali, nefungují v rámci běžných hlídek, ale jedná se o speciální tým. „Vychytávali jsme chyby z minulých aut, která jsme měli. Změna je třeba v nakládání, kdy se bude nakládat zezadu, dříve to bylo z boku, sedadla jsou uzpůsobena tak, aby nám nehrozilo nebezpečí a nově tu je kamera, která snímá ruce převážených i celý prostor,“ řekl strážník Petr Adamec.
Nejčastěji vyrážejí strážníci do centra města a k Andělu. „Hodně často jezdíme na Václavské náměstí, Na Příkopy, náměstí Republiky, Vrchlického sady nebo Anděl. Ale jinak fungujeme pro celou Prahu, takže míst zásahů je hodně,“ řekl Adamec.
Při výjezdu spolupracuje hlídka se záchrannou službou. „Většinou o tom rozhodujeme my, zda je ten člověk pro nás, nebo pro rychlou záchrannou službu, jestli je ohrožen na životě. Pokud si nejsme jisti, voláme záchranku okamžitě,“ řekl Adamec.
Městskou policii zřizuje město a zaměstnává přes 2 200 lidí. Náklady na provoz městské policie se ročně pohybují kolem 1,5 miliardy korun.