Provoz tramvají narušuje v centru města zejména automobilová doprava. „Tramvaje dosahují podle jízdních řádů cestovních rychlostí i menších než deset kilometrů za hodinu, v reálném provozu to bývá ještě méně,“ píše se v materiálu, který měli radní na stole.
Studii míst, kde je špatná průjezdnost tramvají, pro město vypracuje Dopravní fakulta ČVUT. Součástí materiálu bude také návrh řešení, které je možné udělat do roku 2020.
Mezi nejproblematičtější místa patří trasa z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. S potížemi se tam tramvaje potýkají třeba v Ječné ulici a na křižovatce na Karlově náměstí včetně křižovatky u ústí Spálené ulice.
Problematický je i úsek od právnické fakulty přes Staroměstskou k Národnímu divadlu, ve kterém je třeba se zaměřit na oblast Čechova mostu, ulice 17. listopadu a Palachovo náměstí nebo na okolí Karlových lázní a křižovatky u Národního divadla.
Studie bude řešit i další místa, a to na Malé Straně v Karmelitské ulici a na Újezdě, v Holešovicích na Letné, Libni, v Nuslích, a to zejména v okolí náměstí bratří Synků a v Nuselské ulici, dále pak na Smíchově a Vinohradech.
Tramvaje v Praze provozuje městská firma dopravní podnik. Ve vozovém parku má přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Několik let firma nakupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity.
Náklady na provoz tramvají činí v Praze ročně přes tři miliardy korun.