„Máme platné stavební povolení a můžeme začít stavět. Otevřít lávku chceme už příští rok v létě. Nová Trojská lávka bude široká minimálně čtyři metry a nově na ni budou moct společně fungovat pěší i cyklisté. V případě potřeby po ní přejede také vozidlo Integrovaného záchranného systému,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Zájemci o výstavbu lávky mají do konce května čas poslat městu žádosti o účast v soutěži a prokázat svou kvalifikaci. Následně budou mít 15 dní na návrh nabídek.
Samotná výstavba začne začátkem letošních prázdnin a otevře se v létě 2020.
Zřícenou lávku vystřídá nová ocelově vyztužená konstrukce, kterou bude snazší kontrolovat a udržovat. „Nová lávka bude mít životnost 100 let a oproti té původní nebude zevnitř korodovat a její stav budeme moct účinně kontrolovat,“ sdělil Scheinherr.
Lávka nahradí tu původní, která se zřítila předloni v prosinci. Policisté při vyšetřování nehody obvinili autora lávky Jiřího Stráského a bývalého vedoucího oddělení mostů TSK Antonína Semeckého z obecného ohrožení.
Minulé vedení města plánovalo před výstavbou stálé lávky nejprve stavbu provizorní lávky s životností 30 let. To se nyní změnilo.
Podle úplně prvního záměru mělo být provizorium 3,5 metru široké a mít povrch z dřevěných fošen. Nelíbilo se to ale radnici Prahy 7, a projekt byl proto přepracován a měněn.
Lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Město každému ze zraněných dalo 50 tisíc korun.
Na dalším odškodnění se město domluvilo letos v lednu s pojišťovnou, která začala odškodné vyplácet ještě před ukončením policejního vyšetřování.
Trojská lávka se zřítila v prosinci 2017:
2. prosince 2017 |