Vytvoření dokumentu požadovali zástupci Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), naopak ANO a ČSSD chce variantu Vlasta. Vnitřní okruh chybí v severovýchodní části Prahy.
„Celou dobu prosazuji výstavbu městského okruhu podle stávajícího návrhu a jsem rád, že město nebude vynakládat peníze a čas odborníků na varianty, které nikomu nic nepřinášejí. Hlavní je udělat všechny kroky k získání potřebných povolení k výstavbě varianty Vlasta,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Most v SuchdolePraha bude jednat s Ředitelstvím silnic a dálnici o stavbě mostu přes Vltavu v Suchdole, který má být součástí vnějšího okruhu. V příštích týdnech má být znám výsledek studií výstavby. Proti výstavbě v minulosti protestovalo hned několik městských částí, které podaly žalobu. Soud ji nakonec zamítl. |
Podle dokumentu, který radní schválili, povrchová varianta zvaná duál nemá například platné stanovisko EIA, které určuje vliv stavby na životní prostředí. To by opozdilo jeho výstavbu. „Povrchové řešení je v podstatě stav současný s drobnými úpravami bez možnosti dalšího rozvoje,“ píše se v dokumentu.
Diskuse o vedení trasy způsobila v minulosti rozkol ve vládnoucí koalici. ANO a ČSSD prosazují variantu Vlasta z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol s několika tunely. Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Hotov je v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.