Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha vybere nejlepší nabídku půjčovny kol, počítá se sto miliony

  14:24aktualizováno  14:24
Do dnešního dne se mohou přihlásit všichni, kdo by v Praze chtěli provozovat bikesharing, tedy městskou půjčovnu kol. Vítěz dodá Praze za zhruba sto milionů kola, stojany i aplikaci.

Růžová kola si mohou Pražané a návštěvníci metropole půjčit v rámci bikesharingu na hlavním nádraží, kde vzniklo speciální stanoviště. Kola pak lze v Praze zanechat prakticky kdekoliv. | foto: Rekola

„Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky je zhruba 100 milionů korun,“ vypočítává mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Popularita městské cyklistiky zaujala magistrát, který pověřil dopravní podnik přípravou výběrového řízení. Vítěz zajistí tisícovku kol, vybuduje stojany a vytvoří aplikaci pro platby za užívání kol.

Už teď si mohou lidé v metropoli kolo půjčit. „Od března do srpna uživatelé našeho systému realizovali přes 70 000 výpůjček a každé kolo se v průměru využije pětkrát denně,“ přibližuje Pavlína Pacáková ze spolku Rekola, který půjčuje oblíbená růžová kola.

Rekola je jen jednou z firem, které mají o soutěž zájem. Ve hře jsou i další hráči – třeba Velonet, dceřiná společnost reklamního BigBoardu. Ta loni plánovala do ulic umístit tři stovky moderních kol, která by byla k vypůjčení přes mobilní aplikaci.

Naopak společnost JCDecaux, která provozuje pražský mobiliář a která svůj systém představila v červnu v rámci Dnů Paříže, se podle informací deníku Metro soutěže nezúčastní.

Soutěž podle Řehkové proběhne formou soutěžního dialogu, který má jednáním s dodavateli nalézt vhodné řešení dané zakázky. Spolek Rekola už teď upozorňuje na některé problémy při zadávání zakázky.

„Dopravní podnik ve svém zadání předpokládá, že nejvhodnější je pro hlavní město takzvaný stanicový systém. To je ale podle nás zbytečně zastaralé uvažování, které město odsoudí k vybudování neflexibilního a navíc násobně nákladnějšího provozu,“ vysvětluje Pacáková.

Nový projekt má změnit podobu metropole, zkušenosti z Evropy ukazují, že zvýšení počtu kol nakonec přiměje město více investovat do cyklistické infrastruktury a ve městě přibude cyklistů.

Autor:



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.