Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha vydává drahé noviny, Svoboda je chce zrušit. Nepůjde to ale snadno

  11:19aktualizováno  11:19
Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) by se rád zbavil novin vydávaných pro obyvatele metropole, které každý měsíc stojí magistrát dva miliony korun. Chce proto zrušit dohodu mezi Prahou a firmou Tardus, která Listy hlavního města Prahy vydává. To ale pravděpodobně nebude snadné.

Bohuslav Svoboda | foto: iDNES.cz

Primátor považuje pražské Listy za příliš drahé. Zejména v současné době, kdy má magistrát má málo peněz, a proto šetří, kde se dá. Jenže i sám Svoboda připouští, že smlouvu půjde zrušit jen velice obtížně. Hrozí tak, že Praha bude miliony za noviny platit dál.

Svoboda vidí problém v jednom bodu kontraktu, kde údajně chybí klauzule o možnosti výpovědi. Upozornil na to na serveru ekonom. cz.

"Kdybych jako právník radila klientovi, určitě bych mu nedoporučila uzavřít smlouvu tohoto typu na 10 let bez možnosti předčasného ukončení. Standardní by byla smlouva na jeden až tři roky s možností prodlužování vždy o další rok. To ponechá stranám prostor přehodnotit ceny," řekla advokátka Vladimíra Glatzová.

"Už dlouho pochybujeme o efektivitě takto vynakládaných peněz. Hledáme proto způsob, jak v co nejkratší době tuto smlouvu vypovědět," prohlásila mluvčí magistrátu Tereza Krásenská. Za hlavní město kontrakt podepsal ředitel úřadu Martin Trnka, který případ nevysvětlil, protože je nyní nemocný.

Deset let Listů Prahy = 234 milionů korun

Magistrát v roce 2004 uzavřel smlouvu se společností Tardus. Firma měla pro Prahu vydávat měsíčník Listy hlavního města. Za plánovaných deset let za to má dostat 234 milionů. Měsíčně jí radnice platí skoro dva miliony, naopak kolem 250 tisíc korun dostává zpátky v rámci dohody o propagaci města v Listech.

Někteří oslovení zastupitelé tvrdí, že o této smlouvě vůbec nejednali. "Jsem si skoro stoprocentně jist, že smlouva se v zastupitelstvu neprojednávala, a ani my zastupitelé jsme neměli její detaily k dispozici," řekl bývalý zástupce opozice Jan Kasl.

Jeho exkolega Jiří Witzany informaci potvrzuje: "Nepamatuji si, zda jsme jako zastupitelstvo dostali nějaké podklady k této soutěži, ale myslím, že nikoliv."

Hlavní město nechá každý měsíc vytisknout zhruba šest set tisíc výtisků. Radniční noviny vydává PR oddělení magistrátu metropole. Spolupracuje na tom s firmou Tardus, v minulosti spojovanou s vlivnými podnikateli Michalem Voráčkem a Romanem Janouškem, přítelem exprimátora Pavla Béma.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Party (ilustrační foto)
Praha 1 chce bojovat s Airbnb. Centrum jinak rychle vymře, bojí se

První pražský obvod hodlá přesvědčit magistrát a zákonodárce, že je nutné regulovat sdílené bydlení. Denně přijímá stížnosti rezidentů na nepořádek a hlučné...  celý článek

Budova Středočeského krajského úřadu
Výměnu svých středočeských radních STAN odmítá, jednal by o širší obměně

Jednání o dalším osudu znesvářené středočeské koalice bude pokračovat příští pátek. STAN nadále odmítají jednostranný požadavek ANO, aby vyměnili své dva...  celý článek

První volební den v ZŠ Vlkova na pražském Žižkově (20. října 2017)
Mezinárodní pozorovatelé voleb překvapili komisi, zavolala na ně policii

Do základní školy v pražské Zbraslavi dopoledne vyjeli policisté. Přivolal je člen volební komise kvůli dvojici mužů, která v místnosti začala bez předchozí...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.