V areálu plánuje stavět řada firem, mohlo by tam žít až 15 tisíc lidí. Město připravuje pro nádraží změnu územního plánu.
Nová trať se podle dokumentu na tu stávající napojí v místě křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanská, dále povede podél Malešické vedle nádraží k podjezdu s ulicí K Červenému dvoru, odkud bude pokračovat koridorem stávající železniční trati. Zakončena bude smyčkou v místě rozpojení Malešické a navrhované Jarovské třídy.
„Navržené řešení umožní případné další prodloužení tramvajové trati dále do Malešic v koridoru s Jarovskou ulicí a s využitím tělesa železniční trati,“ píše se ve schváleném dokumentu.
Stavba by měla podle magistrátu předcházet stavbě bytových domů, kterou v areálu nádraží plánují firmy Central Group, Penta Investment, Sekyra Group nebo Finep.
Radní už minulý týden také schválili zadání urbanistické studie, která prověří možnost postavit mezi Nákladovým nádražím Žižkov a Jarovem novou silnici, zmíněnou Jarovskou ulici. Mělo by jít o dvouproudou městskou třídu, která zajistí obslužnost nové čtvrti a uleví komunikacím Jana Želivského a Malešická.
Pro areál nádraží magistrát připravuje změnu územního plánu, nutnou pro plánovanou výstavbu. Na většině území je nyní stavební uzávěra.
Podle dřívějších informací by měla být změna hotova letos. Město v oblasti také plánuje rekonstrukci Malešické ulice a dostavbu městského okruhu, který má vést přes Jarov a Malešice.
Areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Už roky se řeší osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů však z demolice sešlo.
Minulé vedení Prahy schválilo nákup nemovitosti od ČD za 662 milionů korun, odhady nákladů na rekonstrukce se odhadují mezi 1,5 a 2,5 miliardy korun.
Stávající vedení magistrátu se chce domluvit se soukromníky či ministerstvem kultury na společném využití tak, aby město nemuselo samo platit rekonstrukci. O dohodě se nyní jedná.