Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha zkusí další elektrobus, tentokrát český. Minulý zaskočily mrazy

  16:19aktualizováno  16:19
Pražský dopravní podnik bude v krátké době testovat další elektrobus. Po pět dnů od pátku do úterý bude Střešovicemi na lince 216 jezdit vůz EBN 8 společnosti SOR. Nedávno testovaný elektrobus značky Siemens - Rampini přitom v podobných testech hlavně vinou nízkých teplot neuspěl.

Rozdíl oproti předchozímu modelu, který dopravní podnik testoval v pražských podmínkách na konci ledna, je především v konstrukci a způsobu dobíjení. SOR se nabíjí prostřednictvím třífázové zásuvky ze zdroje napětí 3 x 400 V.

Fotogalerie

"Elektrobusy, které vyrábí naše firma, se vyznačují nízkou pohotovostní hmotností. To je hmotnost ovlivňující spotřebu energie potřebnou pro pohon," uvedl při představení autobusu obchodní ředitel libchavského podniku SOR Jindřich Chudý.

Nabíjení akumulátorů trvá přibližně jednu až osm hodin, podle zvoleného způsobu dobíjení (pomalé - rychlé). Pro představu: hodina nabíjení vystačí na 25 kilometrů.

"V případě, že elektrobus brzdí nebo jede z kopce, tak se tato energie vrací zpět do baterií. Dojezd našich autobusů je 150 až 180 kilometrů. Pokud stojí například v zácpě, žádnou energii, kromě svícení, nespotřebovává, " dodal Chudý.

Elektrobus SOR EBN 8

Technické vlastnosti

Délka: 8 000 mm
Šířka: 2 525 mm
Výška: 2 920 mm
Rozvor náprav: 3 950 mm
Kapacita: 51 cestujících (z toho 16 sedících)
Celková hmotnost: 12 700 kg (maximální hmotnost 16 500 kg) Maximální konstrukční rychlost: 80 km/h

Dopravní podnik vozidlo záměrně nasadí na stejnou trasu linky 216 jezdící mezi zastávkami Bořislavka a Poliklinika Petřiny, na níž před dvěma týdny neuspělo v testech konkurenční vozidlo Siemens - Rampini.

To se nepopasovalo s kopcovitým terénem a nízkými teplotami.

"Závislost na ropných palivech je třeba trvale snižovat a elektřina se dá získat i z obnovitelných zdrojů. Po zkouškách celoelektrického vozidla s průběžným dobíjením nyní rádi vyzkoušíme další odlišný typ," uvedl k novému testování technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Dopravní podnik stejný typ elektrobusu testoval už před lety, bylo to však pouze na jeden den. Před čtyřmi lety pak na linku 292 nasadil dva elektrobusy, které ale kvůli poruchovosti musely být o dva roky později z provozu staženy.

Dopravce v metropoli provozuje už přes tři sta standardních a kloubových autobusů značky SOR, které nakupuje v posledních letech.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Jermanová (ANO) v diskusním pořadu...
STAN své středočeské radní nevymění, požadavek odmítli jako účelový

Starostové a nezávislí (STAN) nepřistoupí na požadavek hnutí ANO, aby vyměnili dva své středočeské radní Martina Macháčka a Věslava Michalika. Podle nich jde...  celý článek

Vánoční strom Na Staroměstském náměstí je už ozdobený (25.11.2015).
Pražský vánoční strom roste u Berounky, upozornil na něj tipař

Vánoční strom, který letos ozdobí tradiční adventní trhy na pražském Staroměstském náměstí, roste u Berounky na Křivoklátsku. Tip na zhruba 24 metrů vysoký...  celý článek

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.