Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výšlap na elektrokole Modřanskou roklí i na Vyšehrad je hračka

  10:58aktualizováno  10:58
Stačilo párkrát šlápnout a hned jsem měl pocit, že mi narostla křídla. V kopcích jsem nefuněl a celkově dojel dál. Otestovali jsme, jak se jezdí na elektrokole v centru Prahy.

Trochu kopcovitého terénu jsem si užil cestou na Vyšehrad a Podolí. | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Řeknete si, k čemu mladý muž potřebuje elektrokolo? Přece projet se na tom běžném je v létě fajn. Ale pokud se chcete vydat na pořádný celodenní výlet, kde na trase najdete i pořádné kopce, není k zahození si při šlapání pomoct elektrickým pohonem.

„Někdo může odporovat, že to nepotřebuje, ale člověku se strašně zvedne akční rádius. Udělá si výlet a ví, že se vrátí a nebude zničený. Přitom je to pořád sport, stejně musíte šlapat. Motor vám jenom pomáhá,“ říká Pavel Přibyl, vedoucí skladu firmy Apache v Hostivici, která kola vyrábí.

Můj víkendový test krosového elektrokola Matto E3 spočíval v projetí některých pražských cyklostezek, ale i okolí hlavního města. Moje cesta začala v Troji. Podél Vltavy se můžete vydat do obou směrů. Jak přes trojský kanál a zoo pěkně po rovině až do Kralup, tak na opačnou stranu směrem k centru. Tudy jsem se vydal já. Přes Karlín až na náplavku. Tam se pravda nejede nejlépe, ale zase je to fajn zastávka na občerstvení.

Trochu kopcovitého terénu jsem si užil cestou na Vyšehrad a Podolí. Další kilometry jsem polykal znovu podél řeky až do Modřan. Takový výšlap Modřanskou roklí dá normálně zabrat, ale s elektrokolem se vyvezete celkem v pohodě.

Po různých površích v metropoli můžete jet jak na městském kole, tak na krosovém. Ale zvládnete to také se skládačkou. Kvalitní elektrokolo s nízkou váhou, optimálním dojezdem a vysokým komfortem – takové bývají nejčastější požadavky zákazníků.

„Musí mít představu, kam a kde budete na tom kole jezdit. Samozřejmě hrají roli také finance,“ uvádí Přibyl. Nejlevnější modely začínají na 20 tisících, luxusnější se pohybují od 30 do 50 tisíc korun. Vždy je dobré si kolo před koupí vyzkoušet.

Autor: Metro.cz



Nejčtenější

U požáru motorestu na dálnici D10 zasahovali hasiči i v noci

Motorest Čtyři kameny u dálnice D10 nedaleko Hlavence u Prahy na snímku z 19....

Středočeští hasiči v noci na neděli pokračovali v hašení požáru motorestu Čtyři kameny na mladoboleslavské dálnici...

Lékařku záchranky po oživování pacienta přemohly emoce. Rozplakala se

Po oživování pacienta lékařku zaplavila vlna emocí.

Na sociálních sítích se objevila fotografie lékařky, kterou někdo zachytil krátce poté, co v Praze oživovala mladého...



Kradl v památníku Gabčíka či Kubiše. Teď se bojí, že přijde o práci

Michal Sedlmajer kradl v Národním památníku hrdinů heydrichiády

Čtyřiadvacetiletý Michal Sedlmajer, který letos v červenci ukradl peníze z kasičky v Národním památníku hrdinů...

Co udělá Sparta v zimě? Spíš bude řešit kádr než změny kolem kouče

Andrea Stramaccioni, trenér Sparty, během derby se Slavií

Ještě dva zápasy, pak zásadní rozhodnutí. Fotbalová Sparta musí už brzy rozseknout, jak dál. Z dění v posledních...

Maccabi - Slavia 0:2, výhra z venku po deseti letech, rozhodl Hušbauer

ČERVENOBÍLÁ OSLAVA. Slávisté objímají Josefa Hušbauera, který právě vstřelil...

Po více než deseti letech a po dlouhých dvaceti zápasech vyhrála Slavia v evropských pohárech na hřišti soupeře. V...



Další z rubriky



Najdete na iDNES.cz