Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražané si přejí v okolí Masarykova nádraží les, ale i centrum služeb

  14:12aktualizováno  14:12
Pokud se naplní plány architektů, může se střed Prahy v budoucnu radikálně změnit. Týká se to území v současnosti už příliš nevyužívaného Masarykova nádraží. Pražany na výstavě těchto vizí nejvíce zaujala studie s rozsáhlým lesoparkem.

V okolí Masarykova nádraží by neměla chybět zeleň, obchody a relaxační zóna. Masaryk Station Development připravuje celkovou revitalizaci přilehlého území. Architektonické studie byly představeny na výstavě "Budoucnost území kolem Masarykova nádraží". | foto: Crest Communications a.s

Na výstavě návrhů změn v okolí Masarykova nádraží rozdali organizátoři výstavy na fakultě architektury v Dejvicích návštěvníkům dotazníky s řadou otázek. Z odpovědí vyplynulo, že by lidé upřednostňovali park před jakýmkoliv jiným využitím.

Dokonce volili park, jehož část spíše připomíná les. Pro procházky po cestičkách mezi stromy nebo odpočinek na travnatých plochách hlasovalo 38 lidí ze sta dotázaných.

O tom, že mnoho Pražanů má místo spojené výlučně se železnicí hovoří i fakt, že pro její zachování hlasovalo 15 procent lidí. Rozhodla asi krásná industriální architektura nejstaršího pražského nádraží.

Podle projektového ředitele developerské společnosti Masaryk Station Development Tomáše Kadeřábka, jenž se obnovou lokality zabývá, o železnici lidé nepřijdou.

"Zachování nádraží je samozřejmostí. Naše společnost v současné době dokonce opravuje Masarykovo nádraží tak, aby tato jedinečná budova odpovídala moderním požadavkům cestujících," řekl Kadeřábek.

A to není všechno

Národní technické muzeum navíc plánuje v nedaleké bývalé výtopně otevřít "železniční odnož" muzea, kde by stál i salonní vůz arcivévody Františka Ferdinanda d'Este. Stát se tak má v roce 2016.

Dalších 17 procent lidí by chtělo místo změnit na centrum s obchody, službami a pěší zónou. I takové možnosti architekti ve většině případů ve svých návrzích nabízeli.

O něco hůře dopadla kulturní zařízení jako muzea, koncertní síň, knihovna či prostory pro výstavy. Pro tuto variantu hlasovalo jen 9 procent návštěvníků výstavy. Zhruba stejný počet lidí byl pro relaxační zóny a výstavbu nových bytů. Padly i názory požadující zklidnění magistrály v této části Prahy.

Změny se čekají za čtyři roky

Rozlehlé nádraží s mnoha kolejemi, které se rozkládá i za magistrálou směrem k Florenci, již železnice příliš nevyužívá. Proto daly České dráhy většinu území k dispozici. Jedná se tak o další z pozemků, které dříve sloužily potřebám železnice a nyní leží ladem.

Ovšem stavět se nezačne dřív, než bude schválen nový územní plán. "Naše snaha vyvolat veřejnou diskuzi o tomto území se podařila a nezbývá jen doufat, že magistrát územní plán schválí co nejdříve, abychom mohli nové nápady realizovat," dodal Kadeřábek.

To se však podle náměstka primátora Josefa Noska, který se územním rozvojem Prahy zabývá, stane nejdříve v roce 2014, spíše však ještě o rok později.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Demolice dejvického hotelu Praha z Ořechovky. (28. května 2014)
Škola místo Hotelu Praha nebude, Kellner nemá všechna povolení

Na části pozemku po bývalém hotelu Praha v Dejvicích bude místo původně plánované základní školy a osmiletého gymnázia Open Gate II venkovní galerie. Rodinná...  celý článek

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem.
Po opravách Negrelliho viaduktu začne jeho proměna na kulturní centrum

Vedení městské části Praha 8 schválilo koncepční studii Negrelliho viaduktu, která pod většinou oblouků počítá s umístěním kaváren i obchodů. S rekonstrukcí se...  celý článek

Velké Přílepy, okres Praha-západ
Naše referendum mohlo být zmanipulované, tvrdí starostka Velkých Přílep

Obyvatelé ve Velkých Přílepech u Prahy odmítli v sobotním referendu výstavbu silnice propojující dálnice D7 a D8, kterou chystal Středočeský kraj. Obávají se,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.