Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na jednu jízdenku z Můstku do Kladna. Pražští radní chtějí sjednotit dopravu

  17:04aktualizováno  17:04
Radní hlavního města schválili integraci pražské a středočeské veřejné dopravy. Slibují si od ní jednotný tarif, jedny jízdní řády, prodloužení městských linek do regionu a naopak lepší využití příměstských linek v Praze.
S integrací dopravy souvisí i jedna jízdenka. Ilustrační snímek

S integrací dopravy souvisí i jedna jízdenka. Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Ideou integrace je heslo: jedna jízdenka, jeden tarif a jedna síť," řekl po jednání rady pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Spojení má přinést efektivnější fungování veřejné dopravy a finanční úspory. Kolik by to bylo, není zatím jasné.

Sloučení obou systémů veřejné dopravy již schválily výbory dopravy pražského i středočeského zastupitelstva, nyní by měla materiál projednat i rada Středočeského kraje.

Integrovaný dopravní systém předpokládá propojení městské a regionální dopravy do jednoho systému, takže by příměstské spoje byly lépe využity pro obsluhu města a městské linky by mohly být prodlouženy pro obsluhu regionu. Cestující by jezdili podle jednotného tarifu.

Z dopravního hlediska má integrace odstranit přepravní duplicity, zlepšit funkčnost veřejné hromadné dopravy při zpožděních a mimořádných situacích a zlepšit informovanost cestujících především při přestupech.

Jízdní řády v Praze i kraji bude řídit jeden člověk

V současné chvíli je podle Pařízka sedm oblastí, kde je třeba dokončit integraci autobusových linek. Jedná se o Mělnicko-Neratovicko, Kladno a Slaný, Rakovnicko, Štěchovice a Sedlčany, okolí Mladé Boleslavi, Beroun-Rudná a Příbram.

V novém systému by pro Prahu a kraj vznikl jeden koordinátor, který by tvořil tarify jízdného či plánoval trasy a tvořil jízdní řády. V současné době to dělají město i kraj samy.

Kdy se oba systémy veřejné dopravy propojí a začnou fungovat společně, není jasné. Podle Pařízka je nutné, aby se město a kraj domluvily na způsobu financování. "Kdy ke shodě dojdeme, nelze nyní říct," uvedl.

Organizace Ropid, která nyní dopravu v metropoli a jejím okolí organizuje, nyní vypracuje finanční analýzu a integraci následně projednají Praha i Středočeský kraj.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hasiči bojují s požárem v Kamenných Žehrovicích.
Zařízení na recyklaci plastů mohlo vzplát od nedopalku, škoda 100 milionů

Požár zařízení na recyklaci plastů likvidovali celou noc hasiči v Kamenných Žehrovicích na Kladensku. V sobotu ráno na místě pomáhalo přes padesát hasičů....  celý článek

Navigace v Blance nefunguje, město ale o signál nestojí. (19.10.2017)
Navigace v Blance nefunguje, město ale o signál nestojí

Řidiči odkázaní na GPS bloudí a zmatkují, když jim navigace v pražských tunelech přestane radit. Řešením mohou být majáky, o které ale magistrát neprojevil...  celý článek

Přípravy na referendum na Obchodní akademii v Ústí nad Labem
Lidé v referendu zablokovali stavbu betonárky, obci hrozí žaloba

Lidé v Dobřejovicích u Prahy v referendu konaném souběžně s volbami poslanců odmítli plánovanou výstavbu betonárky. Výsledek hlasování je závazný a obci nyní...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.