Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražské přívozy čekají změny. Jeden skončil, druhý změní trasu

  18:04aktualizováno  18:04
Pražské přívozy čekají změny. Od víkendu přestal jezdit přívoz P4 mezi Dětským, Střeleckým a Slovanským ostrovem. Pražané jej nevyužívali. Od jara proto bude jezdit "komerčně", mimo rámec MHD. Změna trasy čeká přívoz P5 z Výtoně na Císařskou louku. Ten na jaře změní trasu a cestu zvládne rychleji.

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Když začal v centru Prahy jezdit přívoz P4, který spojoval ostrovy na Vltavě, sloužil hlavně jako atrakce. Lidé místo na lodičky vyráželi na přívoz. Ušetřili, protože jezdili jen na jízdenku či tramvajenku, a navíc si prohlédli Prahu z paluby loďky.

Na provoz přispívaly ze svého rozpočtu radnice Prahy 1, 2 a 5. Ty však řekly dost, a tak přívoz spojující oba vltavské břehy s Dětským, Střeleckým a Slovanským ostrovem vyjel o víkendu naposledy. "Ze statistiky Ropidu vyplynulo, že přívoz využívají z pětadevadesáti procent turisté," vysvětlil rozhodnutí ukončit dotaci od městské části starosta Prahy 5 Radek Klíma.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala tak na svou trasu přívoz P4 sice vyjede opět na jaře, ale už se na něm lidé nesvezou na jízdenky. "Bude na něm ale stále jezdit První všeobecná člunovací společnost, která provozuje všechny přívozy kromě toho z Dvorců," uvedl.

Přívoz z Císařské louky bude rychlejší a kratší

Velkou změnou projde i přívoz P5, který spojuje Císařskou louku s Výtoní a Botelem Admirál. I jeho ztrátu přestane Praha 5 dotovat. "Jen v letošním roce jsme na oba přívozy dopláceli 1,2 milionu korun," upřesnil místostarosta Prahy 5 Jiří Vejmelka.

Tento přívoz zůstane. Jeho trasu ale smíchovská radnice nepovažuje za optimální, proto vyjednala s Ropidem změnu. "Zároveň už provoz nebudou hradit městské části," uvedl místostarosta.

Do 10. prosince pojede loď Blanice po stávající trati, ale po zimní přestávce vyrazí v dubnu na trať novou. "Trasa začne na smíchovském břehu před železničním mostem, pak pojede na Císařskou louku, odkud zamíří na Výtoň," upřesnil Drápal.

Díky zkrácení trasy se zkrátí i interval - z Císařské louky bude loď vyjíždět každou čtvrthodinu. Změní se i přístaviště, to na louce se posune na severní cíp ostrova, výtoňské se posune už před železniční most.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Potápěči při vyzvedávání člunu, který se potopil na břehu Vltavy v Davli....
V Podolí se potopil člun zaparkovaný u mola, na břeh ho vytáhli hasiči

Potopený motorový člun lovili v neděli hasiči z Vltavy v pražském Podolí. Ven ho vynesli pomocí nafukovacích vaků. Uvnitř nikdo nebyl.  celý článek

Velké Přílepy, okres Praha-západ
Naše referendum mohlo být zmanipulované, tvrdí starostka Velkých Přílep

Obyvatelé ve Velkých Přílepech u Prahy odmítli v sobotním referendu výstavbu silnice propojující dálnice D7 a D8, kterou chystal Středočeský kraj. Obávají se,...  celý článek

Hasiči bojují s požárem v Kamenných Žehrovicích.
Zařízení na recyklaci plastů mohlo vzplát od nedopalku, škoda 100 milionů

Požár zařízení na recyklaci plastů likvidovali celou noc hasiči v Kamenných Žehrovicích na Kladensku. V sobotu ráno na místě pomáhalo přes padesát hasičů....  celý článek

Grafton Recruitment Praha
OFFICE MANAGER s AJ+ NJ, PRAHA 1

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 45 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.