Jízdenka pro pražskou MHD za 26 korun

Jízdenka pro pražskou MHD za 26 korun | foto: Dopravní podnik Praha

Pražský Dopravní podnik zrušil nevýhodnou smlouvu na dodávku jízdenek

  • 6
Pražský Dopravní podnik ukončil nevýhodnou smlouvu se společností Neograph, která dodávala papírové jízdenky na MHD. Část peněz, které dopravce za jízdenky platil, končila totiž na účtu firmy sídlící na Panenských ostrovech, a to lístky zbytečně prodražovalo. Ukončení smlouvy navrhl sám dodavatel.

Dohodu o zrušení smlouvy podepsal minulou středu v té době ještě předseda představenstva Dopravního podniku Martin Dvořák, místopředseda Ivo Štika a za společnost Neograph místopředseda představenstva firmy Vladimír Sitta. Informovala o tom mluvčí dopravce Aneta Řehková.

"Ještě předtím, než předám agendu vedení podniku pověřenému nástupci, chtěl jsem tuto otázku jednoznačně vyřešit. Bylo to jedno z mých posledních manažerských rozhodnutí," uvedl odcházející ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák. K 5. prosinci opouští po své rezignaci post ředitele. Prozatím nadále zůstává členem představenstva, protože je držitelem drážní licence, kterou musí předat svému nástupci.

Dopravní podnik platil Neographu za dodávku jízdenek přibližně 20 milionů ročně, 17 haléřů z každého lístku přitom odcházelo na účet společnosti Cokeville Assets na Panenské ostrovy. Ta firmě Neograph obchod s pražským dopravcem zprostředkovala (více čtěte zde).

Šéf Dopravního podniku následně prohlásil, že nevýhodnou smlouvu s Neographem vypoví. Tento proces měl být ale poměrně složitý, neboť výpovědní lhůta byla stanovena na čtyři roky. To znamenalo, že by Dopravní podnik po vypovězení smlouvy musel jízdenky od dodavatele odebírat ještě několik let.

Před dvěma týdny společnost Neograph sama přiznala, že je tisk lístků na MHD předražený, a její zástupci sami Dopravnímu podniku nabídli zrušení dohody.

"Smlouva, která byla provázána se smlouvou na provize se společností Cokeville, přestala existovat," řekl v pondělí ČTK ředitel Sitta. Na přechodné období, než Dopravní podnik vybere nového dodavatele, bude uzavřena nová smlouva bez zprostředkovatele.

"Byl jsem požádán, abychom vypracovali novou cenovou nabídku," poznamenal Sitta. Nyní bude cena za výrobu jízdenek zhruba poloviční. Neograph má navíc podle něj v plánu přihlásit se do případného nového výběrového řízení na dodavatele jízdenek pro pražskou MHD.