Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský okruh pomohl dopravě v metropoli. Dokazují to nová čísla

  11:34aktualizováno  11:34
Nová část Pražského okruhu řidičům pomohla. Na Jižní spojce to najednou jde bez kolon a i jinde v Praze se znatelně snížil počet aut. A kdyby hned po otevření okruhu nepřišly na řadu rozsáhlé opravy dalších silnic, byla by to s dopravou v Praze ještě lepší.

Nový úsek okruhu pražské dopravě znatelně ulevil. | foto: Magistrát hl.m. Prahy

Dnes trvá cesta po Jižní spojce od magistrály po Barrandovský most třeba jen čtyři minuty. Dříve bylo něco takového nemyslitelné. Řidiči tento úsek překonali minimálně za dvanáct minut, často se ale čas na něm strávený protáhl až na dvacet pět minut.

Jižní spojka tak jednoznačně ukazuje, jak jihovýchodní část obchvatu Prahy neuvěřitelně pomohla. "Každý den jezdím z Hostivaře na Smíchov do práce. Cesta trvá o půl hodiny míň a spotřeba je nižší nejméně o litr na sto kilometrů. Navíc kolony naprosto zmizely," říká jeden z řidičů.

Řidiči můžou být spokojeni i jinde, jen dopravní inženýři čekali od propojovací silnice mezi brněnskou a plzeňskou dálnicí víc. Přestože výrazně pomohla, snad kromě oblasti Spořilova, původní odhady počítaly na některých místech s ještě větším úbytkem aut.

Nuselský most stále trápí kolony

Například ulice 5. května a Nuselský most jsou toho důkazem. Přestože na základě aktuálních propočtů tu počet aut klesl o dvanáct tisíc, podle dispečerů ÚAMK se to na průjezdnosti této komunikace příliš neprojevilo. Z původních sto jedenácti tisíc aut za den tu totiž nyní projede devadesát devět tisíc.

Stejně je na tom Nuselský most. Tam jezdí po spuštění obchvatu Prahy o čtyři tisíce aut méně, denně tu tedy projede osmdesát čtyři tisíc aut. "Žádný výraznější pokles jsme tu nezaznamenali. Především na Nuselském mostě jsou kolony stejné jako dřív," říká dispečer David Kůstka.

Úlevu v pražské dopravě zbrzdily další uzavírky

Dopravní odborník Petr Moos potvrzuje, že jsou místa, kde se očekávala větší úleva. "Ovšem je nutno podotknout, že efekt úlevy není tak výrazný zejména kvůli dalším dopravním omezením, která nastala po otevření okruhu," říká Moos.

S mnoha plánovanými uzavírkami se totiž čekalo právě na chvíli, kdy bude fungovat jihovýchodní část obchvatu Prahy. Dopravu tak nějakou dobu komplikovala například omezení na ulici K Barrandovu nebo na částech Jižní spojky. Opravy na těchto silnicích bylo možné provést, až ve chvíli, kdy okruh odvedl značné množství aut na jiné komunikace.

Dnes projede po nově otevřených úsecích průměrně 43 tisíc aut za den. Po části starého úseku mezi ulicemi Ořešská a K Barrandovu jezdí teď denně 82 tisíc aut. A stále jich přibývá. "Pražský okruh využívá čím dál tím víc aut, ještě víc stoupá využití starších úseků mezi Slivencem a Řepy," popisuje situaci na okruhu pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Aut na Jižní spojce opět přibývá

"Jižní spojka zase po původním poklesu počtu aut pomalu stoupá, protože se na ni vracejí osobní vozidla. Ta už méně jezdí po alternativních trasách v obytných čtvrtích. Tím se ulevilo silnicím především v Praze 4 a 10," dodává Šteiner.

Dá se tak říct, že pražští řidiči už začínají zapomínat na "své" staré trasy, kterými se vyhýbali kolonám na Jižní spojce, a vracejí se zpět na tuto silnici.

KOLIK AUT JEZDÍ ULICEMI

2009 ......... DNES .......... ODHAD

Pražský okruh (nové úseky)
.............. 41-44 tisíc ....... 57 tisíc

okruh (Ořešská-K Barrandovu)
54 tisíc ....... 82 tisíc ....... 97 tisíc

Jižní spojka (Braník-Sulická)
100 tisíc ...... 87tisíc ....... 91 tisíc

5.května (J. spojka-Chodovec)
111 tisíc ..... 99 tisíc ....... 89 tisíc

Spořilovská
44 tisíc ....... 54 tisíc ....... 56 tisíc

Nuselský most
88 tisíc ....... 84 tisíc ........ 81 tisíc

Dobříšská
73 tisíc ........ 67 tisíc ....... 61 tisíc

K Barrandovu
59 tisíc ........ 53 tisíc ........ 46 tisíc

Zdroj: CityPlan a Ústav dopravního inženýrství





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Zeman trávil hodiny odstraňováním barvy z plastiky. Následnou opravu...
Cestující „ilegálně“ zachránili zničenou vitráž u metra Vltavská

Dobrovolníci vyčistili zabarvenou a rozbitou plastiku na stanici metra Vltavská. Do obnovy zapomenuté vitráže se pustili bez povolení dopravního podniku, ten...  celý článek

V obchodním centru Atrium Flora byl pobodaný muž, případem se zabývá policie...
Odložený kufr uzavřel část centra Flora a Vinohradské, nebyl nebezpečný

Podezřelé zavazadlo zastavilo na desítky minut provoz u obchodního centra Flora v Praze. Auta ani tramvaje nemohly projet přilehlou křižovatkou ulic Jičínská a...  celý článek

(ilustrační snímek)
Učitelé v Praze mají nižší plat, než je průměr. Magistrát chce rozdíl snížit

Pražští pedagogové ze základních škol mají nižší plat, než je průměr v hlavním městě. V metropoli jsou přitom životní náklady podstatně vyšší. Magistrát...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.