Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překreslení stanic metra D problém nevyřeší, tvrdí architekt Kučera

  14:26aktualizováno  14:26
Napřed dělat mrtvého brouka, a když už není na výběr, přijít s narychlo spíchnutými vizualizacemi. Tak vidí aktuální dění kolem budoucí podoby stanic metra D architekt Petr Kučera.

Architekt Petr Kučera. | foto: Petr MüllerMetro.cz

Společnost Metroprojekt totiž přepracovala návrhy osmi vestibulů na připravované nové trati metra do nové, barevně střízlivější podoby. To ale podle něj odpůrce neumlčí. „Petice je tímto pouze obejita. Hlavní problém, nedostatečná architektonická soutěž na všech stanicích, zůstává dále neřešen,“ řekl deníku Metro Kučera.

Proč přišel Metroprojekt s novou podobou právě nyní?
Je to komické. Dlouho se na toto téma mlčelo a teprve poté, co byla sepsána proti návrhům stanic petice a studenti architektury vytřeli těm podnikovým svými mnohem lepšími architektonickými návrhy zrak, se vytasí s narychlo upravenými novými návrhy. Ty měly být přitom zveřejněny později, někdy během podzimu.

Řeší nový vizuál alespoň některý z aspektů, který byl na déčku kritizován?
Jde o krok správným směrem, ale vyřeší asi půl bodu ze šesti. Jde pořád o ten samý systém, jehož cílem je ošálit veřejnost. Křiklounům se zavřou ústa, veřejnost uchlácholí a politici si mohou nahonit body. Jenže podezřelé dodavatelské vazby dopravního podniku a na míru šité projekty spřáteleným firmám zůstávají. To je třeba změnit. Důležité veřejné stavby by se měly financovat z veřejných zdrojů jen tehdy, pokud jsou výsledkem transparentních veřejných soutěží.

Jak odhadujete, že se bude situace dále vyvíjet?
Dopravní podnik je za normálních okolností taková žába na prameni, do které můžete šťouchat a nic moc stejně neudělá. Tahle rychloakce v podobě výměny pár textur a barev jasně ukazuje, že jsme svou kritikou zasáhli správné místo.

Autor: Metro.cz


Témata: architekt, Petice

Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.