Dopravu do škol zvládly autobusy na Kladensku dobře, odpoledne zaskřípala

  • 33
Černý scénář, že v první školní den nebude dostatečně fungovat autobusová doprava na Kladensku kvůli připojení k Pražské integrované dopravě (PID), se nenaplnil. Ranní špička byla bez větších potíží. Problémy s nedostatkem řidičů a tím pádem i autobusů se ukázaly znovu až odpoledne.

Ranní špičku během prvního školního dne odbavila PID bez větších potíží.

„I když jsme očekávali, že vznikne problém, vyjely všechny autobusy podle jízdního řádu. Vyskytla se jen drobná zpoždění, výsledek je však překvapivě pozitivní. Uvidíme odpoledne, jestli budeme mít dostatek řidičů,“ uvedl ráno Filip Drápal, mluvčí Ropidu, který dopravu organizuje.

Situace se o něco zhoršila po poledni. „Tři nebo čtyři řidiči nejedou, zkoušíme povolat zálohy. Situace je o něco lepší než minulý týden, ale komunikace s Kladnem vázne, dispečink je permanentně přetížen. Často se tam ani nejde dovolat,“ konstatoval Drápal krátce před druhou hodinou odpoledne.

Omezení se týká autobusových linek 306, 316, 356, 322, 624 a 380. „Je to jen malá část, většina ostatních spojů jezdí, takže provoz nebyl oslaben. Tyto linky mají jen o něco delší interval,“ řekl mluvčí Ropidu a dodal, že nejde o zásadnější problém (aktuální přehled potíží najdete zde).

Kladeňákům by se hodila přenášedla

čtěte blog kladenského blogera Luboše Chotta

„Doufáme, že se to nezhorší, ale uvidíme, jak to dopadne zítra,“ uzavřel Drápal.

Nouzi o řidiče autobusů mají dopravci po celé zemi, zatím nejkritičtěji se ovšem projevila v oblasti mezi Prahou a Kladnem, která se stala 26. srpna součástí systému Pražské integrované dopravy. O víkendu lidé marně čekali na 116 spojů, za celý minulý týden jich nevyjelo více než pět set.

Podle organizace Ropid, která integrovaný dopravní systém řídí, je na vině největší oblastní dopravce ČSAD Kladno, který zajišťuje většinu spojů. „Podcenili jsme počet řidičů, kteří budou potřeba pro nárůst na integraci,“ přiznal šéf společnosti Ludomír Landa.

Podle cestujících ale za potíže nemůže jen integrace, třebaže počet spojů kvůli ní vzrostl, naopak díky ní konečně vyšly najevo problémy, které byly v kladenské dopravě i dřív.

Do Prahy dojíždí desetina obyvatel Kladna

Podle údajů Českého statistického úřadu po žádné jiné trase v zemi nedojíždí pravidelně tolik lidí jako mezi sedmdesátitisícovým Kladnem a Prahou - do aut, vlaků nebo autobusů každý den sedá zhruba desetina obyvatel středočeského města.

Počtem obyvatel je Kladno třinácté největší město v České republice.

Společnost ČSAD Kladno už přijala pět nových řidičů, vypomůže i několik šoférů z Moravy. O víkendu sedl za volant autobusu dokonce i mluvčí Ropidu (psali jsme zde). Jeho kolegové mezitím pracovali na krizovém scénáři, protože se začátkem školního roku výrazně přibude cestujících.

Ropid v pondělí posílil linku 399 z Kladna k metru Nádraží Veleslavín, na niž nasadil kloubový autobus. V terénu pomáhají cestujícím informátoři, údaje o aktuální situaci lidé najdou také na webu Ropidu a Facebooku.