Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli rekonstrukci se na D1 na Benešovsku postupně omezuje provoz

  14:00aktualizováno  14:00
Na D1 na Benešovsku začaly přípravné práce na uzavření poloviny dálnice a pokládku nového povrchu vozovky mezi Šternovem a Psáři. Doprava ve směru na Prahu byla od 49. kilometru svedena do jednoho pruhu a začala instalace provizorních betonových svodidel.

Rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou přijde podle odhadů na 14 miliard korun | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Policie zatím nezaznamenala problémy v dopravě. "Dálnice D1 je v tuto chvíli zcela průjezdná bez jakýchkoliv komplikací. Nehlásilo nám nic ani jedno dálniční oddělení," uvedla před 12:30 mluvčí středočeské policie Štěpánka Zatloukalová.

Dělníci postupují od 49. kilometru u Psářů směrem ke Šternovu na 41. kilometru a zatím nestáhli dopravu do jednoho pruhu na celém úseku, aby co nejméně omezovali provoz. Denně by dělníci měli položit 1,5 až 2 kilometry betonových svodidel.

"Je to stažené do jednoho pruhu od 49. do 48. kilometru, rozměřují to a začínají dávat první svodidla," řekl Ivan Čásenský, který má na starosti technický dozor. Za 48. kilometrem směrem na Prahu řidiči zatím jezdí bez omezení v režimu dva plus dva. Postupně se ale bude úsek s jedním pruhem prodlužovat.

Doprava bude svedena na polovinu dálnice od 6. dubna, kdy dělníci začnou stejně jako v dalších dvou úsecích mezi Loktem a Hořicemi a mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem na druhé polovině dálnice odstraňovat původní vozovku a nahrazovat ji novým povrchem.

Zcela bude proto uzavřen jízdní pás ve směru na Brno a provoz se přesune do druhé poloviny dálnice, kde se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Levý pruh bude široký 2,5 metru a pravý 3,15 metru.

Režim střídavé jízdy, který má zamezit souběžné jízdě vozidel vedle sebe v obou pruzích, už platí od neděle mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66). Na bezpečnostní opatření motoristy upozorňují nové značky, které se používají například v Německu.

Přes Vysočinu denně projede po dálnici kolem 35 tisíc aut, blíže k Brnu a Praze intenzita dopravy ještě stoupá. D1 je zhruba deset let za životností. Rekonstrukce začala loni. Oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy měla stát asi 14 miliard korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nehoda se stala po desáté hodině dopoledne. (19. září 2017)
VIDEO: Řidič naboural do felicie už týdny odstavené na kraji Strakonické

Ve Strakonické ulici v Praze dopoledne řidič osobního vozu naboural do Škody Felicia odstavené u krajnice. Podle svědků tam škodovka „parkuje“ už od srpna a...  celý článek

Městský soud v Praze vyměřil Oldřichu Konrádovi výjimečný pětadvacetiletý trest...
Klánovický vrah si odsedí 25 let, jeho požadavek na doživotí soud zamítl

Vrah z Klánovického lesa Ondřej Konrád půjde s konečnou platností do vězení na 25 let. Vrchní soud odmítl odvolání, v němž pro sebe muž požadoval doživotí.  celý článek

Německá dálnice A9 na severu Mnichova. (ilustrační foto)
Na Příbramsku se otevře nový úsek dálnice D4

Už za dva týdny se otevře nový úsek dálnice D4 na Příbramsku mezi Skalkou a křižovatkou se silnicí II/118. V provozu má být od 4. října, sdělil ČTK mluvčí ŘSD...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.